וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו אותי בכנסת: "הפסד של עשרות מיליונים" ליצרני מערכות נגד שכחת ילדים

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 17:11

הממשלה החליטה לבטל את החובה להתקנת מערכות התרעה, והחברות שהתבקשו לפתח אותן על ידי משרד התחבורה זועמות: "נשלם את מחיר קרבות האגו בין שרת התחבורה הנוכחית לקודמת"

ממשלת ישראל החליטה לאחרונה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכחת ילדים ברכב. בעוד האזרח הקטן חוגג, בצדק, את חופש הבחירה שנותר בידיו, מי שפחות מרוצות הן החברות שהצטיידו במלאים גדלים. השקעתן ירדה לטמיון, כשהנזק שנאמד מביטול החובה נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

מוטי קוסובסקי סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה בחברת א.ד.י מערכות, אומר: "רק לפני כחודשיים הסתיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חובת התקנת מערכות התרעה מפני שכיחת ילדים ברכב, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בפברואר. חברות שייצרו עשרות אלפי מערכות ישלמו את המחיר של מלחמת האגו בין שרת התחבורה הקודמת לשרת התחבורה הנוכחית, ולא הייתה שום התייחסות בהחלטת השרים להפסדים של המיליונים של החברות שהתבקשו על ידי משרד התחבורה לפתח לייצר ולייבא את המערכות הנ"ל".

מערכת התראת שכחת ילדים. יחצ,
מה עושים עם כל זה עכשיו? ערכה של א.ד.י. מערכות/יחצ

חברת א.ד.י מערכות השקיעה כ-500 אלף שקל בפיתוח מערכת "BCARE" (מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב), שעברה בדיקה מלאה במכון התקנים, קיבלה גם את אישור משרד התחבורה וייצרה אלפי מערכות לשיווק.

קוסובסקי מציין עוד: "החשש הגדול של חברת א.ד.י מערכות ושל כל יתר החברות שהצטיידו במלאי של מערכות, כי המלאי שהובא לארץ לא יימכר ולא משנה כמה המחיר ירד. מניסיון של שנים וחקר התנהגות הצרכן הישראלי ביחס למערכות בטיחות לרכבים, קיימת התעלמות/הדחקה מצידו מלרכוש את המערכות הללו למרות שהן מצילות חיים, אלא אם קיימת רגולציה שמעודדת או מאלצת אותו לרכוש אותן. כל אותם גורמים מקצועיים במשרד התחבורה, שידעו במצוות השרה הקודמת לדחוף, ולזרז את החברות להשקיע בפיתוח, במלאי - נאלמו דום. אף אחד לא מתקשר לברר כיצד ניתן למזער נזקים".

  • עוד באותו נושא:
  • בטיחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully