וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרימו את ישראל - והמניה הפסידה 26 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 19:09

חצי שנה בדיוק לאחר דרישת יוניליוור העולמית מאבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות ביהודה ושומרון, מניית החברה מתרסקת והגיעה לשפל חסר תקדים. הפסידה כבר 26 מיליארד דולר. כל הפרטים בפנים

חצי שנה בדיוק לאחר שהודיעה לאבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, על סיום ההתקשרות עמו עקב סירובו להחרים את תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק למכור גלידה ביישובים שנמצאים מעבר לקו הירוק, נמצאת מניית יוניליוור בהתרסקות חסרת תקדים: בשישה חודשים מניית החברה צללה ב 20.7% המתורגמים להפסד של 26 מיליארד דולר.

בבוקר של ה 19/7/21 נסחרה המניה בשער של 4,356.ואילו הבוקר (19/1/22) בדיוק שישה חודשים אחרי: המנייה החלה את המסחר על פי שער של 3,450. מדובר על התרסקות של 20.7% המתורגמים להפסד עצום של כ- 26 מיליארד דולר. לצורך השוואה, המנייה של המתחרה הגדולה נסטלה עלתה ב-5% בששת החודשים האחרונים.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הנקמה המתוקה של בן אנד ג'ריס בישראל בבעלי המותג העולמי/ראובן קסטרו

אין אמנם אינדיקציה שתצביע על קשר ישיר בין החרם על תושבי יהודה ושומרון לבין התרסקות המניה, אך גורמים המקורבים למאבק שנוהל נגד החברה מאז הטלת החרם, בטוחים כי הירידה היא תוצאה של עבודה מאומצת של משרד החוץ והקהילות היהודיות בחו"ל, המנהלים בימים אלו מאבק רחב היקף אל מול יוניליוור העולמית.

באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות רבות יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה.

עד כה ניתן למצוא בין המדינות אשר הפעילו את חוקי החרם: ניו יורק, ניו ג'רזי, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד ועוד.

יוניליוור החווה שרשרת משברים שהחלה עם דרישת החרם, חווה בימים אלה משבר נוסף בעקבות סירוב חברת GSK מתחום הפארמה להירכש ע"י יוניליוור. משבר זה בתוספת משבר החרם מעיד על אובדן המנהיגות בחברה וחוסר ממשל תאגידי.

אבי זינגר, בן אנד ג'ריס. מתן פורטנוי,
אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס בישראל/מתן פורטנוי

"רוצה להודות לאזרחי ישראל"

אבי זינגר, בעלי בן אנד ג'ריס ישראל ומנכ"ל החברה, אמר בעקבות צלילת המניה: "זו רוח גבית אדירה למאבק העיקש שאני מנהל בימים אלה כנגד הדרישה המופרכת של יוניליוור שלא למכור גלידות בכל חלקי ישראל. אני רוצה להודות לאזרחי ישראל שממשיכים לתמוך במפעל הישראלי המעסיק 169 עובדים בפריפריה. אך בזמן שמדינת ישראל, באמצעות משרד החוץ, דורשת ממדינות העולם להפעיל את חוק החרם, ראוי היה שהיא עצמה תפעיל סנקציות מיידיות כנגד יוניליוור הפועלת ללא הפרעה בישראל ומקבלת הטבות רגולטוריות חסרות תקדים. כמו כן, לא יתכן שמצד אחד יוניליוור תחרים את ישראל ומהצד השני צה"ל ימשיך לרכוש מהחברה מוצרים בשווי מיליוני שקלים בשנה"

"חרם על יו"ש זה לא מוסרי - וגם לא משתלם"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב על הירידה החדה במניות ענקית המזון יוניליוור, לאחר שחברת הבת שלה בן אנד ג'ריס העולמית הודיעה כי לא תשווק את הגלידה ביהודה ושומרון: "ההתרסקות של מניית יוניליוור מוכיחה שחרם על יו"ש ותמיכה ב-b.d.s זה לא מוסרי וזה גם לא משתלם" אומר דגן ומוסיף: "ידעו כל המחרימים ששנאת ישראל זה עסק יקר".

דגן הודה למושלי המדינות שעמדו לצד ישראל ויהודה ושומרון: "הוכחתם שאתם חברי אמת לישראל ולהתיישבות. אין מקום לחרם. אנחנו מצדנו נמשיך לבנות ולהתפתח בשומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully