וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוב בממשלה להקמת שדה התעופה בנבטים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 17:14

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד: "אפעל להקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים" שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל. ביטול החלטת הקמת השדה ברמת דוד היא סופית וחלוטה"

במהלך הוועידה השנתית של המטה הלאומי למען שדה תעופה בנבטים, שהתקיימה היום בזום, ועסקה בצורך הלאומי הדחוף להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, אמר שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד כי "הממשלה כולה מגויסת למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים".

עוד הוסיף לפיד כי "אי אפשר לתמוך בהבאת תושבים לנגב ללא הקמת תשתיות ואפשרויות תעסוקה שיתמכו בכך, ושדה תעופה בנבטים הוא המענה לכל אלו". לפיד, חבר הקבינט הביטחוני, התייחס גם להתנגדויות של מערכת הביטחון ואמר "אני מבין את הדאגות של הצבא ואני חושב שאפשר להתמודד עם הכל, אין סיבה מהותית לכך שלא יוקם שדה תעופה בנגב".

שר החוץ יאיר לפיד בסיכום דיוני התקציב, 3 בנובמבר 2021. שלו שלום, TPS
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ , יאיר לפיד:"אי אפשר לתמוך בהבאת תושבים לנגב ללא הקמת תשתיות ואפשרויות תעסוקה שיתמכו בכך"/TPS, שלו שלום

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אשר השתתפה בוועידה, התייחסה לנושא ואמרה: "מבחינתי ומבחינת הממשלה ביטול החלטת הקמת השדה ברמת דוד היא סופית וחלוטה, הצוות הבין-משרדי שמיניתי בראשות עילם שגיא בוחן באופן מקצועי את המיקום הייעודי לפתרונות תעופה בינלאומית לישראל וממנה ויגיש המלצותיו במועד שנקבע.

בוועידה השתתף גם רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע אשר אמר: "שיתופי הפעולה של ראשי הרשויות בצפון ובדרום סביב הנושא היא יוצאת דופן, שדה תעופה בדרום אינו בגדר 'מותרות' והוא יהווה מנוע צמיחה חברתי וכלכלי לנגב".

ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד: "הקמת השדה בנבטים הוא הפתרון האידיאלי, והוא הפתרון לאתגרים הדמוגרפיים של מדינת ישראל".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בראיון באולפן וואלה, 9 בדמצבר 2021. ראובן קסטרו
שרת התחבורה מרב מיכאלי: "ביטול החלטת הקמת השדה ברמת דוד היא סופית וחלוטה"/ראובן קסטרו

"לזכור שלנגב יש את הצבא ולא שלצבא יש את הנגב"

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב התייחס לחסמים שמציבה המערכת הביטחונית: "חייבים לזכור שלנגב יש את הצבא, ולא לצבא יש את הנגב. כל הגורמים חייבים להירתם לטובת הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב".


אם בנגב מאושרים מההחלטה המסתמנת, הרי שגם באזור המיועד הקודם להקמת השדה, עמק יזרעאל, לא ממש מבכים את הכיוון החדש, בלשון המעטה.

כך למשל, אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל התייחס לביטול החלטה 2050 להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל: "ביטול ההחלטה להקמת השדה בעמק יזרעאל הוא הישג גדול שמבטיח את עתידו של עמק יזרעאל, אנחנו ממשיכים בכל הכוח, יחד עם שותפינו היקרים בנגב ובחיפה לקדם את עתיד התעופה של מדינת ישראל באופן ארוך טווח, לטובת כל תושביה".

בועידה השתתפו:

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי נעמה שולץ, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש עיריית דימונה, בני ביטון, יו"ר מועצת הנגב וראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה האזורית תמר ניר ונגר, ראש המועצה המקומית רמת ישי עופר בן אליעזר, ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, ראש המועצה המקומית קריית טבעון עידו גרינבלום, ראש המטה המקצועי של פורום הרשויות אלכס גן, סגן ראש המועצה אזורית עמק יזרעאל, אבי סמוביץ', סגן ומ"מ ראש העיר באר שבע, טל אל-על, מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully