וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניקורן בלי שם, אבל עם עובדים שמרגישים חלק ממשהו גדול

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:47

שלושה מעובדי היוניקורן NO NAME סקיוריטי, מסבירים איך נולד השם הלא שגרתי לחברה שמספקת לארגונים פתרונות לנקודות התורפה שחשופות למתקפות סייבר. על הדרך שמענו גם מה הם חושבים על הדימוי של יחידות הסייבר בצה"ל ולמה יש לנם תאי טלפון במשרדים

מה עושים: נו ניים עוסקת באבטחת API, שמה ממשקי תכנות יישומים של תאגידים גדולים, המאפשרים לאפליקציות ותכניות להתחבר לרכיבי תכנה אחרים. החיבורים האלה נחשבים לנקודות תורפה מבחינת אבטחת סייבר, מכיוון שהם כוללים חולשות אבטחה שמאפשרות להאקרים לפרוץ לתוכנות ולרשתות ארגוניות. השם של החברה הומצא במקרה על ידי אחד המייסדים, בתקופה שעוד לא ידעו איך לקרוא לו. באחד המיילים הוא כינה את המיזם "נו ניים סקיוריטי" וככה זה נשאר.

משתתפים:

הדר וינטרגרין, בת 22, רווקה, גרה בפתח תקווה. תפקיד: Full Stack Developer, חצי שנה בחברה.

גיא בן שמחון, בן 24, בזוגיות פלוס כלבה, גר בתל אביב. תפקיד: security researcher, חודשיים בחברה.

עדי ארביב, בת 22, רווקה, גרה בנתניה. תפקיד: cyber security & data analyst specialist, חודש בחברה.

לוקיישן: נוניים הוא יוניקורן צעיר בן פחות משנתיים, שמעסיק היום כ - 200 עובדים, 100 מהם נמצאים בקומה מפנקת של מתחם ה "WE WORK" החדש לא רחוק מצומת עזריאלי בתל אביב . דמויות יוניקורן שחור לבן וחביב פזורות בכל מקום, על החלונות, בשרשראות דגלונים, תזכורת לחגיגות שנערכו שם לא מזמן כששווי החברה זינק למיליארד דולר.

חלק מפינות העבודה נמצאות באופן ספייס, חלקן במשרדים סגורים ויש גם מעין "תאי טלפון", חדרונים קטנים עם דלת זכוכית, שולחן וכיסא, שבהם אפשר לעבוד בשקט או לנהל שיחות בלי שכל העולם ישמע. מכיוון שהמקום שייך לחללי העבודה המשותפים, אין פה חדר חדרי מוסיקה או יוגה, אבל יש מטבחון מזמין.

נו ניים 2. ראובן קסטרו
השמות מאחורי נו ניים, מימין: עדי ארביב, גיא בן שמחון והדר וינטרגרין/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: עיצוב המטבחון נקי ונעים. הקירות לבנים, שולחן עץ עגול וגדול נמצא במרכזו וסביבו כסאות עץ, ואהילים עגולים בהירים תלויים מהתקרה. על מדף צדדי יש כלים שקופים עם חמוציות, שקדים, אגוזי קשיו ומלך, פיסטוקים וקוואקר ולידם סלסלה עם לימונים ואבוקדו. במקרר השקוף הרבה יוגורטים פרו מעושרים בחלבון, מעדני סויה, קופסאות של קוטג' אישי ומילקי. יש גם גבינות שמנת רזות ושמנות בטעמים, בולגרית למריחה, חמאה, חלב שקדים, סויה, שיבולת שועל ורגיל, וקוקה קולה.

על השיש מונחים שני מיקרוגלים, טוסטר לחיץ, ומכונת קפה. על המדף הרבה (מאוד) טחינה, ארבעה סוגי קורנפלקס, תמרים, גרנולה, חמאת בוטנים, שמן זית, קפה מגורען, נס קפה, דבש, קינמון, קפה שחור משני סוגים והנוטלה ההכרחית. כל הכלים הם חד פעמיים מתכלים.

CV: לפני שהתחילה ללמוד במגמת מחשבים בתיכון, הדר לא ממש התחברה לתחום הטכנולוגי, אבל כשנכנסה אליו היא נשאבה עמוק פנימה, קראה חומר לבד בבית, עשתה פרויקט רחב בהרבה ממה שנדרש לבגרות של עשר יחידות במחשבים ועברה את המיונים ליחידה 81 המאוד יוקרתית.

מיד אחרי השחרור נקלטה בסטארטאפ שעסק בחומת אש בענן. ביולי 2020, בעיצומה של הקורונה, היה גל פיטורים והיא מצאה את עצמה שנה בבית, בלי עבודה. "ל'נו ניים' הגעתי דרך חברת השמה", היא אומרת, "וכבר בראיון הראשון מצאו חן בעיני האנשים ואת התחום הכרתי מעולה. התחלתי לעבוד אחרי הסגר השני ואני בצוות של ה - WEB, שמפתח את ממשק המשתמש".

גיא היה ילד של מספרים ומתימטיקה, ובגיל 16 כבר למד לתואר ראשון במתימטיקה ומדעי המחשב. אחד המתרגלים שלו באוניברסיטה עובד אתו בחברה. "ביקשתי שנת דחיית שירות כדי לסיים את התואר והתגייסתי ל - 8200 כשהייתי בן 19. הייתי שם חמש שנים בתחום המחקרים בסייבר. הייתה לי אופציה להמשיך בצבא, נהניתי, אבל הנוקשות של המערכת פחות התאימה לי.

"תכננתי לטוס לטיול שחרור, אבל בגלל הקורונה הוא נדחה למועד לא ידוע. רוב המקומות שחשבתי לעבוד בהם היו כאלה שהכרתי בהם את האנשים או הפאונדרים ו'נו ניים' היה הראיון השני שלי. חשבתי שזה יהיה סוג של אימון, אבל התאהבתי במראיינים ואמרתי למגייסים שלי שאנחנו חותמים על הסכם של הורות משותפת. בגלל שזאת היתה מעין אהבה ראשונה שלי בהיי טק, ביקרתי במשרדים עוד חמש פעמים כדי להיות בטוח ואז החלטתי שזהו זה והתחלתי לעבוד כחוקר אבטחה.

הסיבה שבגללה עדי הגיעה לתחום הטכנולוגי משעשעת: האחים שלה צחקו שהיא הולכת לתיכון "הרגיל" שלהם, אחרי שהפגינה כישורים יוצאי דופן במתימטיקה, אז היא החליטה להראות להם, נרשמה לתיכון להנדסאים העל אזורי בהרצליה, ומגיל 16 נסעה לשם כל יום ברכבת מנתניה ולמדה חמש יחידות מחשבים וחמש בפיתוח אפליקציות.

היא התגייסה ל- 8200 ושירתה ארבע שנים במרכז הטכנולוגי של היחידה, כחוקרת ומפתחת. "קיבלתי מהצבא אינספור הצעות להישאר", היא אומרת, "אבל בשלושת החודשים האחרונים של השירות עשיתי קאט והתחלתי לחפש עבודה. פתחתי לינקדאין וחברות השמה התחילו לפנות אלי. בסופו של דבר, יש קליקות של יוצאי היחידות 8200, 81 ו'מצו"ב', חטיבת הגנת הסייבר, בכל חברת היי טק.

"אחד המפקדים שלי שעובד ב'נו ניים', סיפר שיש כמה חבר'ה שאני מכירה את השמות שלהם מהיחידה, מה שכבר בישר טובות מבחינתי, ומשך אותי פנימה. ההבדל העיקרי מהצבא הוא שהחברה היא מונחית לקוח, הוא תמיד צודק וזה בסדר, ובצבא המטרה היא לעשות את הדברים בצורה הנכונה, לא משנה כמה זמן זה ייקח וכמה זה יעלה".

נו ניים 5. ראובן קסטרו
נגד התחושה שמי שמגיע ליחידות הסייבר בצה"ל קיבל החלטה לא ערכית/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: הדר, אמא של חתולה בעלת השם המאתגר 'בצק', גיימרית בנשמה, משחקת לא מעט בשוטף וכשהייתה מובטלת זה עזר לה להעביר את הזמן. מדי פעם יוצא לה לשחק ב"לול", משחק פופולארי, באותה קבוצה עם אחד הבכירים בחברה.

גיא הולך קבוע אחרי העבודה ל"הרצל 16" כדי להיפגש עם החברה והחברים. בגלל שבת הזוג שלו לומדת משחק אצל יורם לוינשטיין, יוצא לו לצפות בלא מעט הצגות. ואם הפנים של עדי מוכרות לכם, יכול להיות שזה בגלל שראיתם אותם על שלטים באיילון ובהרצליה בהמשך לתחרות סייבר שבה זכתה. היא עושה ספורט בכל דקה פנויה, חדר כושר, אימון אינטרוולים וחוגים.

יחידות עילית טכנולוגיות: בגלל התדמית הפריבילגית, שלושת יוצאי 8200 ו- 81, כמעט מתנצלים כשהם מספרים ששירתו מאחת מהן. גיא: "יש תחושה שמי שהגיע לשם עשה את ההחלטה הלא ערכית לקדם את עצמו כדי להגיע למשרה טובה, על חשבון שירות קרבי. כאילו אנחנו עושים משהו שלא תורם למדינה וזה ממש לא נכון. עשיתי הרבה אימפקט חיובי ביחידה שבה שירתי. מי שמצליח להגיע למקומות האלה נותן שש שנים מהחיים, אין שם בריכות כדורים ו- 25 סוגי גלידות. עבדתי קשה מגיל 16 כדי שזה יקרה".

"בגלל שאנחנו לא יכולים לספר מה עשינו", מסבירה עדי, "אז חושבים ששיחקנו שם כל היום במחשב. בפועל היו תקופות של עבודה סביב השעון, בלי יום ובלי לילה ובגלל שאין איפה לישון, פותחים מיטה מתקפלת או נוסעים לכמה שעות הביתה וחוזרים. ההייטק מציל את ישראל כשתחומים אחרים קורסים".

נו ניים 7. ראובן קסטרו
בשביל הנשמה: ספורט, משחק והרצל 16/ראובן קסטרו

מה לובשים: גיא מודיע שהגיע בטי שירט מחויט ואומר ככה כולם מסתובבים, גם הלקוחות בזום.
ערך מוסף: מכיוון שמדובר ביוניקורן צעיר מאוד, רק עכשיו אוישה משרת ה - HR. ועד שהעסק יתחיל לעבוד משומן, העובדים של "נו ניים" משתמשים במעטפת של WE WORK שכוללת שיעורי יוגה במרחב המשותף למטה, הפנינג לכלבים, מניקור ופדיקור ומספרה במחירים נוחים, הרצאות מתחלפות ומדיטציה. עדי מספרת שהגיבוש החברתי נמצא סביב האוכל וכשמזמינים צהריים או ערב מבחוץ, יושבים לאכול יחד.

לפני כמה שבועות, כשהפכו ליוניקורן העובדים הופתעו כשפתאום באמצע היום נכנסו המון אנשים עם יוניקורנים, קוקטיילים, ארטיקים, מוסיקה ועשו מין מסיבה ספונטנית. במסיבת סוף השנה רוויית האלכוהול שהיתה על סף פרוץ האומיקרון, הופיע ליאור סושרד והיה גם סרטון מגניב. הדר חגגה ערב עם הצוות שלה בלייזר טאג ומסעדה. מה שכן, לכולם חשוב להדגיש שזה לא העיקר, אלא שהם והחברה יצליחו.

מאיפה עובדים: בגלל האומיקרון עובדים מהבית.

נו ניים 1. ראובן קסטרו
הנו-ניימז: בגלל האומיקרון עובדים עכשיו בעיקר מהבית/ראובן קסטרו

שכר: גיא אומר שהתאגידים הגדולים תמיד ישלמו יותר, אבל ב"נו ניים", סטארט אפ שגדל מהר מאוד, הם מקבלים אופציות - בתקווה שיהיו שוות המון. "בחברה כמו שלנו יש תחושה שאתה משפיע ישירות על התוצאות הכספיות, זה גם מרגש וגם תמריץ יום יומי". הדר: "יש תחושה שמאוד מעריכים את ההשקעה שלך ורוצים לצ'פר בעוד העלאה או אופציות", גיא, למש, קיבל הביתה בקבוק ויסקי משובח אחרי לילה לבן.

מה הלאה: להדר טוב כרגע. "אני מרגישה מוערכת ואוהבת את האנשים. אנחנו עובדים קשה, לפעמים גם בסופ"ש ונשארים עד מאוחר, אבל מרגישים שאנחנו חלק ממשהו יותר גדול". "אני רוצה להקים בעתיד משהו לבד", מתוודה עדי, "אבל צריך להשתפשף באזרחות וזאת אחלה חברה ללמוד בה בגלל שהחבר'ה כ"כ טובים". גיא: "כשהגעתי לכאן חשבתי שאהיה יותר אופורטוניסט, אבל בגלל האנשים והצוות, אני מרגיש חלק מהחברה וקשה לי לראות את עצמי במקום אחר".

נו ניים 6. ראובן קסטרו
"מרגישים שאנחנו חלק ממשהו יותר גדול"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully