וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהיריון אמרתי שאני מסירה מועמדות - ולא חשבתי שאקבל תגובה כזאת"

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 14:48

נשים שנכנסו להיריון תמיד מרגישות מאוימות, אבל פוסט אחד ויראלי זכה לתגובות והראה שאולי יש אור בקצה המנהרה: "יש לייצר הזדמנות שווה"

"כל כניסה להריון מעלה תחושה לא נעימה, שאת שווה פחות. אין מה לדבר על קידום עד חזרה מחופשת לידה, ובגדול את 'תקועה' במקום לשנה וחצי הקרובות".

פוסט הפייסבוק של טל אפרת בקבוצת "צרות בהיי-טק" הפך לוויראלי וזכה למעל ל-2,500 לייקים, לא בגלל חלקו הראשון, אלא דווקא בגלל ההמשך. "קרה לי משהו אחר לחלוטין, שינוי תפיסה שהייה Mind blowing עבורי", סיפרה, "פנו אליי מ- Tailor Brands והציעו לי תפקיד שהיה סופר אטרקטיבי בשבילי. רק נשאר לחתום על חוזה ואז גיליתי שאני בהיריון. התקשרתי ליעל ספיר-זהבי, סמנכ"לית משאבי אנוש וסיפרתי לה שאני מסירה מועמדות ואז זה היכה בי - תגובה שלא חשבתי שאקבל. יעל שמחה, אמרה שזה לא משנה שום דבר מבחינתה ושאנחנו ממשיכות כרגיל".

טל אפרת. יחצ,
הוכתה בתדהמה. טל אפרת/יחצ

טל סיפרה את סיפורן של נשים רבות בשוק העבודה הישראלי, שנכנסו או עתידות להיכנס להיריון וחוששות מפני המעסיק שלהן. אפילו המחשבה על הגשת קורות חיים מעלה אצלן תחושת ויתור. "כמות ועוצמת התגובות הפתיעה אותי", היא אומרת, "קיבלתי המון תגובות אישיות, מנשים שזה העצים אותן והפוסט שלי היה ממש נקודת אור עבורן. הבנתי עד כמה חוסר הביטחון הזה סביב הריון ועבודה עובר על כל כך הרבה נשים בתעשייה. כשסיפרתי לחברים ומשפחה על ההיריון והעבודה החדשה ראיתי את הבהלה שלהם מהסיטואציה - 'הרגע התחלת עבודה? הם יודעים? מה תעשי?' הרגשתי שזה נושא גדול, אז החלטתי לשתף כדי לעורר שיח ולשמחתי התעורר שיח".

טל מספרת כי בתחילת הקריירה לא רצו להעלות לה את השכר. "לא ידעו אם אחזור אחרי חופשת לידה או לא. זו הייתה השנה שבה עשיתי את הקפיצה המקצועית הכי משמעותית בקריירה. היו לי המון הישגים, זו הייתה השנה הכי טובה שלי כעובדת בארגון ומבחינת תעודות והסמכות הייתי שווה הכי הרבה כסף לארגון מכל שנה שקדמה לה. בשיחת ההערכה השנתית שאלתי לגבי העלאת השכר והמנהלת ענתה לי 'את לא תקבלי עכשיו כי אני לא בטוחה שתחזרי אחרי חופשת הלידה'. דיברתי עם המנכ"ל והוא הבין את גודל הטעות ותיקן את המצב, אבל אם זה היה נעצר במנהלת לא הייתי מקבלת את ההעלאה הזאת".

התהליך בחברה הנוכחית, טיילור ברנדס, היה נהדר, לדבריה. "היה לי ברור שיש לי פה הזדמנות אדירה בשבילי. מאוד רציתי את התפקיד אז כשגיליתי על ההיריון, התבאסתי שאני אצטרך לוותר עליו. היה לי ברור לאור ניסיונות העבר שזה משנה את כל התמונה. כשהתקשרתי ליעל היה לי ברור שאני שאין מה להמשיך במצב כזה. התגובה שלה היממה אותי, כשהיא אמרה שזה בכלל לא אישיו וממשיכים כרגיל. אחרי שהיא ענתה לי בכזאת מהירות, ניסיתי לוודא, שאלתי אותה אם היא לא רוצה לדבר על זה קודם עם המנהלים, לוודא שזה בסדר גם מבחינתם, אבל היא אמרה שאין צורך כי היא יודעת מה העמדה שלהם בנושא".

"השינוי בתפיסה החברתית סביב המקום שנשים וגברים משלבים קריירה ומשפחה, חייב לקרות עכשיו"

"טל הרשימה אותי במקצועיות, חריפות, חדות, יצירתיות, והרבה פרואקטיביות", אמרה יעל ספיר-זהבי, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Tailor Brands, "היה לי ברור שהיא המועמדת שאיתה אני רוצה ללכת. כשהיא התקשרה וסיפרה שהיא רוצה להסיר מועמדות, הדבר הראשון שאמרתי היה 'אוי לא! למה?" ואז היא אמרה שזה בגלל ההיריון. היריון מבחינתנו זה לא עניין, אז הייתה לי אנחת רווחה באותו הרגע. היה לי ברור שנמשיך. אני חושבת שהשינוי בתפיסה החברתית סביב המקום שנשים וגברים משלבים קריירה ומשפחה, חייב לקרות עכשיו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יעל ספיר זהבי. יחצ,
אנחת רווחה, יעל ספיר-זהבי/יחצ

יעל מספרת כי זה לא המקרה הראשון בחברה. "הייתה לנו חברת צוות שסיימה את החופשת לידה, והתקשתה להיפרד מהתינוק אבל רצתה לחזור לעבודה. אז הקצינו לה חדר ובמשך כמה שבועות טובים היא הגיעה למשרד עם התינוק בימים שבהם היא באה לעבוד מהמשרד ולא מהבית, עד שהיא הרגישה שהיא רוצה לשים אותו במסגרת. יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות בתור מנהלי גיוס, ומנכ"לים של חברות, כמו לוודא שבתהליך הגיוס אנחנו עושים מאמצים אקטיביים כדי לוודא שיכנסו לתהליך מספר שווה של נשים וגברים. בתהליך הוגן וסטנדרטי, אם זה יהיה המצב, אז הסיכוי שאישה תתקבל יהיה זהה לסיכוי שגבר יתקבל לעבודה, וזה מייצר הזדמנות שווה שמבוססת על מקצועיות ולא על העדפה מתקנת. אפשר לעבוד עם עמותות שמקבלות נשים בעולמות ההיי-טק, לפרסם את עצמנו בפלטפורמות שנשים נמצאות בהן יותר, לוודא מול גורמים שעובדים איתנו שהם מכירים שאנחנו מקום שמאוד ידידותי גם להורים, ויש הרבה גמישות בתרבות הארגונית המאפשרת גם לגברים וגם לנשים לקחת חלק בהורות פעילה".

כדי שיהיה שינוי אמיתי הוא צריך לקרות גם במסגרות התגמולים, וספיר-זהבי נוגעת גם בנקודה הזאת: "נשים מבקשות הרבה פעמים פחות מגברים והתפקיד שלנו לוודא שאנחנו לא מייצרים, או מגדילים את פערי השכר אלא מוודאים כל הזמן שהצוות שלנו מרוויח ביחס ליכולות המקצועיות שלו ולא ביחס למגדר שלו. אצלנו אין פערי שכר בין נשים לגברים, ואנחנו כל הזמן מוודאים את זה בצורה אקטיבית. כשאישה מבקשת פחות מגבר, אנחנו נעשה את המהלך האקטיבי וניתן לה יותר כדי שלא נכניס פערי שכר לתוך החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • היריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully