וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אליעד שרגא: לעצור את התמיכות הממשלתיות בזק"א

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 10:29

במכתב שנשלח אל היועמ"ש מנדלבליט ואל מנכ"ל האוצר, טוען שרגא בשמה של "זק"א ישראל" כי זק"א אינה עומדת בתנאי קבלת התמיכה, בהיקף של מיליוני שקלים מהמדינה, בין היתר בשל כך שהיא מחייבת בגין הובלת גופות וכן לא מעבירה את המתנדבים בארגון הכשרה חיונית

ע"ד אליעד שרגא שיגר בתחילת החודש מכתב לא שגרתי אל מנכ"ל משרד האוצר, רם בלניקוב, אל שרת הפנים, איילת שקד וכן אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיעצור את התמיכות הממשלתיות המוקצית לתקציב התמיכה במוסדות ציבור המפעילים מתנדבים בתחומי הסיוע והטיפול בחללי אסונות.

על פי הפנייה מדובר בתמיכה בהיקף של כמה מיליוני שקלים שארגון זק"א מקבל ממדינת ישראל. יש להדגיש כי הפנייה מטעם זק"א ישראל, היא באמצעות משרד עו"ד הפרטי של שרגא - ולא באמצעות התנועה לאיכות השלטון, עמה הוא מזוהה.

עוד כדאי להדגיש כי זק"א ישראל, הוא ארגון שונה מזק"א, שנחרט בזיכרון הקולקטיבי הישראלי בימי פיגועי התופת לפני כעשרים שנה, ועלה לכותרות שוב, שלא בטובתו, כתוצאה מהחשדות שעלו נגד יהודה משי זהב (פניית עו"ד שרגא אינה קשורה לפרשה זו).

במשרד המשפטים אישרו ל"זק"א ישראל" כי פנייתם הועברה לטיפולו של המשנה ליועמ"ש, עו"ד גיל לימון.

בפנייה נכתב כי "זק"א אינה עומדת בתנאי הסף לקבלת תמיכה ממשלתית מאת משרד הפנים אשר אוסרים גביית תשלום עבור פינוי והובלת גופות וכן אינה עומדת בתנאי הסף הקובעים כי מתנדביה יעברו הכשרות ברמות שונות בפרקי זמן מסוימים".

עיון בתנאי הסף לקבלת תמיכה ממשלתית מעלה שאלה דורשים כי "מתנדביו של המוסד יעברו הכשרות ורענונים", תנאי הסף מדברים על הכשרה בסיסית ותקופתית שצריכה להיות מאושרת על ידי משרד הפנים, מה שמעלה את השאלה מדוע הממשלה מחלקת כספי ציבור מבלי לבדוק בעצמה, לכאורה, כי הגוף הנתמך עומד בתנאי הסף לקבלת התמיכה, על פי הקריטריונים שהיא עצמה קבעה.

מכל מקום, עו"ד שרגא צירף למכתבו דו"ח חקירה של חברת חקירות פרטית ממנו עולה כי מתנדבים בזק"א לא עברו את ההכשרות הנדרשות וחלקם אף לא עברו כל הכשרה או ריענון בשנתיים האחרונות.

אליעד שרגא במהלך הפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
עו"ד אליעד שרגא. לטענתו מדינת ישראל תומכת בזק"א בניגוד לקריטריונים שהיא עצמה קבעה/ראובן קסטרו

התמלילים המחשידים ותגובת זק"א

ואכן מתמליל השיחות שצורפו למכתבו של שרגא עולה תמונה מדאיגה לפי חלק מהמתנדבים בארגון לא עברו הדרכות בשנים האחרונות. כך למשל, א' אחד המתנדבים בארגון אומר שהוא לא עבר שום הדרכה בשנתיים האחרונות.

תגובת מנכ"ל ארגון זק"א, דובי ויסנשטרן:

"קודם כל אדגיש כי טרם התוודענו למכתב שהופנה למשנה ליועמ"ש מר גיל לימון, אלא למכתבים קנטרניים רבים אחרים ונוספים ששלחה מרשתו של עו"ד שרגא לאנשי ציבור ועיתונות מתוך מטרה לפגוע במתנדבי זק"א שעוסקים במלאכת קודש.

אבקש להשיב לעו"ד שרגא במילים אלו בדיוק: נדמה כי למרשתך, 'ילדים של החיים' אין גבול במסע הצלב שהיא עורכת נגד ארגון זק"א הארצי, כשהיא מנסה השכם וערב לסכסך ולהזיק למתנדבים העוסקים בכבוד המת והצלת חיים, וזאת במיוחד כי דומה כי ההליכים המשפטיים שנקטה בכדי למנוע מרשם העמותות להסיר משמה את המונח זק"א - אשר תחתיו לכאורה גייסה מיליוני שקלים - עתידים להגיע לקיצם.

ארגון זק"א פועל כדת וכדין למען עם ישראל ומעולם לא פעל למען אינטרס כספי זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully