וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לזכור שאתם עורכי דין, לא יוניקורנים

חזי גרינפלד, "טופ דיגיטל"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 9:28

משרדי עורכי הדין הגדולים נגררים לתחרות אבודה מראש מול ענף ההייטק והציבור משלם עבור מצג השווא. עולם עריכת הדין חייב להתנער מהמירוץ ולהתבונן פנימה: רוצים את הטובים ביותר אצלכם? תנו להם ערך מוסף במקום מקיאטו עם חלב שקדים

לאחרונה אנו מרבים לשמוע על השתוללות הולכת וגוברת במשרדי עריכת הדין בישראל. כמו בתחומים אחרים, גם כאן, בענף שנחשב באופן מסורתי לאפור ומאובן, מרבים בעזרת גימיקים זוהרים ללטוש עיניים לרהבתנות משרדי ההייטק, תוך חשש מתמיד מזליגת עובדים.

מקדשי ענק נוצצים עם חללי שופוני, שתופסים נתח מסיבי מתכולת מגדלי משרדים תל אביבים חדישים ונועדו להוכיח למי יש "יותר גדול"; נופש חברה ומסיבות עובדים מנקרות עיניים; חדרי כושר, שיעורי פילאטיס וחוגי העשרה; קייטרינג שוטף ומקררים משופעי אוכל בריא לאורך שעות העבודה, לצד בירה וקינוחים; או אייפד שממנו נזמין מה מבין אופציות קפה המוצעות לבחירתנו: החל מקפוצ'ינו סויה ועד ללאטה על בסיס שיבולת שועל.

כל אלו ואחרים הם ביטויים של המציאות העכשווית במשרדי עורכי הדין, שעקב הסיכון המובן לבריחת מוחות, פוזלים ומחקים באופן בלתי פוסק את אותו הלך הרוח בתחום הנוצץ מכל.

מנהלים גרועים. ShutterStock
במקום חוג פילאטיס על חשבון המשרד, תנו לעובדים הכשרות מקצועיות ואופק מתגמל, לא רק ברמה הכספית/ShutterStock

ניקור עיניים מוגזם נדון מראש לכישלון

המחשבה המניעה תדיר את המעסיקים, היא שדור ה-Y של ימינו שיום אחד נמצא פה ויום אחר כבר שם. הוא רוכש לעצמו כלים המכשירים אותו להשתלב בשוק המקביל בקלות יתרה, גם אם נחת היישר מתחום אחר.

זאת על אחת כמה עבור עורך דין מודרני וצעיר שעוסק בסוגיות העולם החדש הגלובלי והטכנולוגי, לרבות באלו של ההייטק. ולכן, כל המרבה במיתוג זוהר שיידמה את הנעשה במגדל ממול, הרי זה משובח.

אך רדיפה ריקנית וחסרת תוכן אחר ניקור העיניים המוגזם, עתידה מראש לפספוס. זוהי תחרות אבודה ומיותרת מלכתחילה, כשמבחינה אסטרטגית אינה מקדמת מקצועית לעומק את המשרדים והענף. אלו נותרים תקועים במקומם, כשתשומותיהם מושקעות במקומות טפלים בניסיון שווא לחפות על החסר.

וכך כפי שקורה לרוב, הציבור הרחב הוא זה שמשלם את המחיר שגובה אותה הרהבתנות, בדמות שכר טרחה שרק מתנפח יותר ויותר. אמון הציבור בתחום ובאנשיו פוחת משמעותית, בין היתר עקב העלייה הניכרת בתעריפי השירות ביחס למוצר. בענף שבו ערכים וחתירה לצדק אמורים להוות דגל מקצועי שמתנוסס מעליו, אלו מזמן הפכו למעוררי נימה צינית בהקשר למתחולל בו.

רווחתו של העובד חשובה מאין כמוה. אך מוטב לו משרדי עורכי הדין קודם יסתכלו פנימה, כדי לשפר לעומק את עצמם ואיכותם מבחינה מקצועית וערכית. בראש ובראשונה, כאינטרס מובהק לקדם את צעירי הענף וכך לתקן עוולות היסטוריות מושרשות שמונעות מהם לפרוץ.

חזי גרינפלד, מנכ"ל טופ דיגיטל. מיכל אושרוב,
חזי גרינפלד, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת "טופ דיגיטל", שעוסקת בליווי מקצועי לעורכי דין ולקוחותיהם/מיכל אושרוב

תגמול עבור ביצועיים ואימוץ מחדש של ערכי המקצוע

בעבודה מסוג זו עם מקדם שחיקה ותובענות כה גבוהים, אף מלכודת דבש ריקה מתוכן לא תחפה על כך שבחלק גדול מהמקרים, מתמחים ועובדים צעירים בתחילת דרכם לא זוכים לקרדיט מקצועי ראוי על הישגיהם שמושגים בפרך.

אלו לרוב נרשמים לזכות המשרד ובכיריו בלבד, ואלו שעמלו על ההישג נותרים בתחושת ניצול צורמת. שום שיעור פלדנקרייז או מקיאטו חלב שקדים לא יתרמו להישארותו של עובד מוכשר, שלאחר מספר שנים מרגיש שהוא דורך במקום ואף נובל.

מי שממתינות עבורו אופציות כה מתגמלות בחוץ, ספק אם ישרוד לאורך זמן כדי לצפות מהצד בעיניים כלות, כיצד אחרים זוכים על פניו לקידומים ושותפויות עקב תקנים, מיזוגים או מאבקי אגו מאחורי הקלעים, כשבמסגרתם פערי המעמדות והשכר רק הולכים וגדלים ללא קשר לכישוריו האמיתיים.

טוב עשו מי מבין המשרדים, שבמקביל או כתחליף לאותו מעטה נוצץ, כן דאגו לעובדיהם ולמתמחים לפיתוח מעמיק בהכשרות מקצועיות ולתגמול על בסיס הישגיהם למען ציבור הלקוחות. זהו המודל אליו ראוי ששאר עולם עריכת הדין ישאף.

באמצעותו יקודמו צעירי הענף, שיחדלו מפזילה מתמדת לעולמות ההייטק. אלו עדיין ייהנו משיפור תנאיהם, לצד שדרוגם המקצועי ותיקון עוולות חוזרות ונשנות שמונעות את קידומם. כך תבנה תשתית עמוקה, להבטחת ההמשכיות לבסיס המקצועי בתחום ולהשבחת חומר הגלם שהוא הנכס העיקרי שלו - איכות כוח האדם.

ומכאן, גם "ערכים" יחדלו מלהוות מילה גסה במקצוע והאמון מול הציבור ישוקם. כולנו נצא נשכרים מכך, ובראש ובראשונה הענף על אנשיו האיכותיים.

הכותב, חזי גרינפלד הוא מנכ"ל ומייסד משותף של חברת "טופ דיגיטל", שעוסקת בליווי מקצועי לעורכי דין ולקוחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully