וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנודתיות כאן כדי להישאר. מה עושים עם תיק ההשקעות?

גיא בית אור

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 10:08

השווקים בארה"ב סיימו את השבוע הגרוע ביותר שלהם מאז אוקטובר 2020, אך הכתובת הייתה על הקיר. למה עלינו לצפות, במה להשקיע וממה להימנע?

שווקי המניות האמריקאיים סיימו את השבוע הגרוע שלהם מאז אוקטובר 2020, על רקע הציפיות ההולכות וגדלות לפיהן הפד צפוי לספק במהלך החודשים הקרובים מדיניות מוניטארית אגרסיבית, שתכלול העלאות ריבית וצמצום של המאזן בפרק זמן קצר יחסית. זאת, על רקע האינפלציה הגבוהה מזה 40 שנים.

העלאת הריבית וניקוז הנזילות בשווקים מובילים בהכרח את המשקיעים לתמחר מחדש את השווקים, כאשר ברקע השיבושים בשרשראות האספקה נמשכים, מחירי הנפט והסחורות בשיא והנתונים הכלכליים מתחילים לאותת על חולשה של הצרכן הפרטי.

וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
מאוד לא רגועים. וול סטריט בשבוע שעבר/GettyImages, Spencer Platt

מעבר להתפתחויות אלו, אי אפשר שלא לציין מספר חברות מפתח שדיווחו על תוצאות מאכזבות אשר הובילו לירידות חדות בערכן וגררו את כל הסקטור שלהן כלפי מטה. שתי דוגמאות בולטות הן נטפליקס, שירדה רק ביום שישי ביותר מ-20% , גולדמן זקס, שעם פרסום הדוח שלה ירדה ב-, 8.0%, או ג'יי פי מורגן שירדה ביותר מ-6% לאחר פרסום הדוח שלה.

הנפגעות העיקריות מההתפתחויות הללו הן גם חברות הצמיחה שהמכפילים שלהן זינקו לשיאים במהלך השנתיים האחרונות. מדד הנסדק, לדוגמא, כבר נכנס בשבוע האחרון לטריטוריה של תיקון ונמצא 14.2% מתחת לשיא אליו הגיע בנובמבר האחרון. הסיטואציה הנוכחית בשווקים מורכבת, ולאור סביבת האינפלציה הגבוהה והלא זמנית, קשה לראות כיצד הפד יכול להרגיע, שכן העלאות הריבית, כמו גם צמצום המאזן, הם ממש צו השעה. לאחר שנים של תשואות חסרות תקדים, נראה כי המשקיעים צריכים להתכונן לתקופה של תנודתיות מוגברת בשווקים.

מה עושים בתיק?

כבר לפני מספר חודשים המלצנו להתחיל ולעבור לאסטרטגיה יותר דפנסיבית בשוקי המניות וזאת על רקע מספר הנחות בסיס.

עוד בוואלה!

סרט רע: נטפליקס התרסקה והפילה איתה את נסדאק

לכתבה המלאה
  • האינפלציה תלווה אותנו לא מעט זמן.
  • הבנקים המרכזיים ייאלצו להגיב לאינפלציה זו, תוך העלאת ריבית אגרסיבית ממה שמעריכים.
  • הערכנו, ואנו עדיין מעריכים כי הפעילות הכלכלית צפויה להאט באופן משמעותי השנה.
  • השווקים נסחרים במכפילים גבוהים במיוחד.
וול סטריט. GettyImages
אל תצפו ליציבות בזמן הקרוב/GettyImages

בכניסה לתקופה מוגברת של תנודתיות שאנו מצפים שתלווה אותנו לפרק זמן ממושך, אנו ממליצים על משקל חסר בארצות הברית שנמצאת בנקודה פגיעה, במיוחד לאור המשקל הגבוה של מניות הצמיחה בה. בתוך ארצות הברית אנו ממליצים להתמקד בצריכה בסיסית, תשתיות, נדל"ן ואנרגיה. בנוסף, אנו ממליצים על חברות שעוסקות בתשתיות טכנולוגיה כמו תחום התשלומים, אבטחה וענן שבכלכלה החדשה משולים לתשתיות בסיסיות כמו חשמל ומים.

מחוץ לארצות הברית, אנו ממשיכים להמליץ על משקל יתר בישראל, באירופה ובמיוחד באיטליה וספרד. בנוסף, כדאי להתחיל ולפתוח עיניים לכיוון השווקים המתעוררים שצפויים להנות משינוי הכיוון של סין בה רק בשבוע שעבר בוצעו שתי הפחתות ריבית.

בשוק האג"ח, אנו ממשיכים להמליץ על פוזיציה שצפויה ליהנות מסביבה של אינפלציה גבוהה וצמיחה חלשה. באפיק הצמוד להתמקד באגרות חוב קצרות שייהנו מהאינפלציה הגבוהה וההפתעות האינפלציוניות שעוד צפויות. באפיק השקלי הסיפור הרבה יותר מורכב שכן סביבה של העלאות ריבית בעולם ועלייה בציפיות לעליית ריבית גם בישראל צפויה לפגוע באפיק השקלי הקצר והבינוני.

עם זאת, האפיק השקלי הארוך מתמודד מול כמה כוחות שצפויים לעבוד בכיוונים מנוגדים. בסופו של דבר, לאור ההערכה שלנו כי גם הפד ובוודאי בנק ישראל לא יוכלו לספק מחזור העלאות ריבית מלא, ולאור החולשה בשוקי המניות, בשלב כלשהו הריצה לנכסים בטוחים תוביל לירידה או לכל הפחות ליציבות בתשואות האג"ח הארוכות.

על כן, התמהיל הסטגפלציוני משלב צמודות קצרות שייהנו מהאינפלציה ביחד עם השקליות הארוכות שייהנו מהחולשה בשווקים ובפעילות הכלכלית. באפיק הקונצרני, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מוגברת לאגרות חוב בדירוגים גבוהים עם עדיפות למח"מ קצר כמו הבנקים שמהווים חלופה מצוינת לאג"ח ממשלתיות, עם רמת סיכון נמוכה באופן יחסי.

הכותב הוא הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully