וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות של כ-3% בבורסה בתל אביב

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 16:09

הירידות במדדים בבורסה האמריקאית ביום שישי לא אחרו להגיע לתל אביב: ירידות של כ-3% בכל המדדים המובילים של הבורסה המקומית. כי לפי שעה מדובר בירידות מתונות לעומת מה שהתחולל שלשום בניו יורק

זה היה צפוי, ועדיין מעורר חשש: כשעה לאחר פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, מתברר כי הטלטלה שעברה על השוק בארה"ב ביום שישי האחרון, לא נותרה רק בצדו המערבי של האוקיאנוס - והיא מכה גם בבורסה הישראלית.

כשעה לאחר פתיחת המסחר הראו כל המדדים המרכזיים של הבורסה המקומית, בראשם מדד תל אביב 35, ירידות חדות של כ-3%, שנותרו יציבות לאורך כל היום עד לקראת נעילת המסחר.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 8 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב בימי השפל של ראשית הקורונה. מאז ידעה בעיקר עליות./ראובן קסטרו

פחות, אבל כואב

ביום שישי נרשמו בבורסה האמריקאית ירידות השערים החדות ביותר מאז אוקטובר 2020, והשאלה היא מה יקרה כאשר יתחדש המסחר הן באירופה והן בארה"ב מחר. לפי שעה המצב בבורסה בתל אביב משקף את ירידות השערים מעבר לים, אם כי באופן מתון יחסית.

ההערכה היא כי ירידות השערים יימשכו היום, אם כי אינדיקציה אמיתי לכיוון השוק תתקבל רק לאחר חידוש המסחר בבורסות המרכזיות בעולם.

וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
ירידות חדות בוול סטריט ביום שישי האחרון. האם הבורסה בתל אביב תצטרף למפולת?/GettyImages, Spencer Platt

החשש מפני הסופה המושלמת: דוחות רעים יפגשו בגל החמישי

בקרוב יפרסמו החברות הציבוריות את דוחות הרבעון האחרון לשנת 2021 - שגם להם תהיה השפעה ניכרת על המסחר במניותיהן. כך שאווריה של דריכות מורגשת בשווקים עם הכניסה לשבוע האחרון של ינואר 2022.

אל חלק מהדוחות שצפויים לשקף החמצה של התחזיות, עלולים להצטרף נתוני הגל החמישי של הקורונה, שפגע גם הוא בביצועים העסקיים של חודש דצמבר - ובעיקר באלה של ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully