וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין התרמה? ינון מגל, מאחוריך

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 13:19

אפילו הרבה מאחוריך: קמפיין גיוס ההמונים למען בנימין נתניהו, שהניב עד כה למעלה מ-3 מיליון שקל, הכעיס את דורון שבתאי, עובד סוציאלי משדרות שהשיק במחאה קמפיין בשם "עניי עירך". ההצלחה הצנועה אינה מרפה את ידיו, אם כי הוא מודה: "ברור שזה לא כוחות"

מאה שמונים אלף שקל בפחות משבוע, זה הסכום הצנוע שהצליח לגייס קמפיין ההתרמה "עניי עירך", שהוקם במחאה נגד קמפיין ההתרמה לנתניהו. מאחורי הקמפיין עומד דורון שבתאי - עובד סוציאלי בן 28 משדרות, שלא נותן לסכום הצנוע לייאש אותו, שכן לדבריו הוא עולה על הסכומים שעליהם חשב עם היציאה לדרך.

קמפיין ההתרמה למען ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הצליח בצורה חסרת תקדים וסכום הכסף שגויס חצה כבר את רף השלוש מיליון שקלים. אך מסתבר שלא כולם התלהבו מהקמפיין שיזם העיתונאי ינון מגל ואחד מהם אף החליט לעשות מעשה. דורון שבתאי, עובד סוציאלי מהעיר שדרות החליט להרים "קמפיין נגדי" תחת השם "עניי עיר"ך שמטרתו לתרום כסף למשפחות נזקקות.

שבתאי, 28, הוא עובד סוציאלי שהיה בשנים האחרונות מדריך נוער בסיכון. את התואר הראשון הוא סיים באוניברסיטת בן גוריון בנגב והיום הוא עובד סוציאלי בפנימייה פוסט טראומתית לנוער חרדי בסיכון.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. עיבוד, עיבוד תמונה
יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו. בינתיים הקמפיין למענו מנצח בגדול/עיבוד תמונה, עיבוד

"לא כוחות מול נתניהו"

דורון, כמה כסף הצלחת להתרים?

"סביב ה-180 אלף שקל בפחות משבוע, מתוכם חילקתי כבר כ- 160 אלף שקל".

אתה מאוכזב מהסכום? בקמפיין למען נתניהו חצו את השלוש מיליון שקלים

"אני ממש לא מאוכזב, זו היענות משוגעת, יש רצון גדול מצד הציבור לתרום. בראש שלי אמרתי שאולי אני אצליח לאוסף 12 אלף שקל כדי לסגור למישהו חוב מול חברת החשמל. אבל אז זה נהיה מגה ויראלי ואני לקראת 200 אלף שקל, אבל ברור שזה לא כוחות מול הגיוס לנתניהו".

ולאן הלך הכסף?

"כמעט כל הכסף חולק לעובדות סוציאליות שפנו אלי כדי שאעביר את הכסף למטופלים שלהם, אם זה מטופלת שיש לה עיכול על החשבון וחייבים לסגור אותו כדי שהיא תיכנס לתוכנית שיקום, או אם זה משפחה שצריכה תווי קניה לקנות מזון".

ינון מגל עובר בדיקת לחץ דם 16 בינואר 2022. 103FM, אתר רשמי
ינון מגל, יוזם קמפיין ההמונים לגיוס תרומות להגנת בנימין נתניהו, עובר בדיקת לחץ דם באולפן FM103/אתר רשמי, 103FM

ברוך הבא למערכת הרווחה

למה המדינה לא עושה את זה?

"ברוך הבא למערכת הרווחה. מערכת הרווחה יודעת לתת תמיכת כלכליות בנשואים מסוימים אבל אין קופה קטנה לעו"סים, ואם יש אז זה בסמוכים מאד נמוכים".

אפשר לומר שיש פה תופעה שבמסגרתה עובדים סוציאלים פונים לבקש כסף מגופים פרטיים?

"מערכת הרווחה מאוד מתקשה לתת מענים sos ועו"סים מוצאים את עצמם אונים מול אנשים שזקוקים לסיוע חירום ולכן פונים לאנשים כמוני. אני מאוד משתדל לטשטש פרטים של מי שפנו אלי כי הרבה פעמים זה מוביל לשיחות נזיפה וכעס מערכתי כלפיהן".

דורון שבתאי, עובד סוציאלי משדרות. באדיבות המצולמים
דורון שבתאי, העובד הסוציאלי משדרות. לא הקמפיין הראשון שלו/באדיבות המצולמים

ביביסטים וניאו-ליברלים

היו גם תגובות שליליות?

"כן, הרבה - הדברים המשעממים בעיקר. אתה יכול להסתכל בטוויטר. זה מתחלק לכמה, יש אנשים שהכעס מבחינתם הוא על העיתוי, כאילו למה עכשיו מול הקמפיין להתרמה לנתניהו אלה שחשבו שעצם הבאת המחאה נגד הקמפיין ההתרמה לנתניהו מהווה הבעת שנאה ויש את הקהל הניאו-ליברלי שטוענים שזה רק מעמיק עוני. בגדול זה מאד בשוליים. היה ברור לי שאני אחווה את התגובות הגסות".

מישהו מקמפיין ההתרמה לח"כ נתניהו יצר איתך קשר?

"דיבר איתי שי גליק מארגון 'בצלמו' שהחמיא לפרויקט. והוא תרם וכתב על זה ברשתות החברתיות, אני לא יודע מה תפקידו בקמפיין".

זו הפעם הראשונה שאתה מקיים מבצע התרמה?

"לא זו לא הפעם הראשונה, אך זה הפרויקט היחידי בווליום גבוה, כבר קיימתי התרמה לאחת הסוהרות שעליהן העיתונאי לירן לוי פירסם בזמנו שסורסרו. משום מה זה זה התקבע כפרשה של ימניים אז רצינו לתת לזה הד תקשורתי, לפיו מדובר בחיים של כולנו. פרויקט גיוס הכספים האחרון הגדול שעשיתי היה במבצע שומר החומות והעיר שדרות התרוקנה. הרעיון היה דומה: פתחתי פייבוקס כדי לעזור לעסקים מקומיים וגם לנזקקים."

איך ידעת מי צריך את הכסף?

"ההנחה הייתה שכל העסקים בשדרות אכלו אותה בזמן המבצע. נשארו פתוחות ארבע מכולות, אז קרניתי שם וחילקתי את המזון למשפחות נזקקות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully