וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים מציאות משתנה - גרסת האומיקרון

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 12:28

הגל החמישי של הקורונה הביא עמו פלאשבקים לימים שחשבנו שחלפו, והחזיר את המנהלים הבכירים במשק לאתגרים והתמודדויות שאיש לא רצה להיזכר בהן. עדויות מחדרי המנכ"ל והדירקטוריון איך שורדים גל חמישי ומשאירים ראש מעל המים

דר' שלי גורדון, סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש: "המינוח "עולם בהפרעה", הפך למינוח נפוץ בשנים האחרונות, הקשור גם בהתמודדות של ארגונים ומנהלים בעולם עסקי המאופיין בתנודתיות, אי וודאות, מורכבות ועמימות.

הקורונה, כזכוכית מגדלת למורכבות ואי וודאות, האיצה את ההיערכות למציאות המשתנה בפיתוח כלים למענה מיידי, וביניהם מודל עבודה היברידית והקניית מיומנויות חדשות למנהלים בעידן זה.
אלביט מערכות, היא גוף מוביל בעולם ההיי-טק הביטחוני ומעסיקה בארץ ובעולם למעלה מ - 18.000 עובדים הפרוסים ב-25 אתרים. כחברה שנותנת מענה מלא ללקוחותיה - מהפיתוח והתכנון ועד הייצור, ביצענו התאמות עבודה בקווי הייצור, ובגופי המטה והפיתוח, שבהם התאפשרה עבודה היברידית.
בריאות העובדים ומתן כלים להתמודדות עם שאלות הורים ובני משפחה, הייתה ותישאר בעדיפות ראשונה.

עוצמת החברה היא באנשים ובחיבור ביניהם. כשעובדים מרחוק קשה לשמור על קרבה כזו לאורך זמן ולכן הותאמו פעילויות לגיבושי הצוותים ולקשר בין חברי הצוות - כדי לשמר את עוצמותינו.
אני מאמינה שחלק גדול מהשינויים שחווינו בשנים האחרונות הם כאן כדי להישאר - גם אם עוצמתם תפחת".

דר' שלי גורדון, סגן נשיא אלביט. אדיבות אלביט,
דר' שלי גורדון, סגן נשיא אלביט/אדיבות אלביט

חוה זינגבוים בעלים ומנכ"ל תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים: "שמירה על אופטימיות, אנרגיה גבוהה והיכולת להניע את צוותי המכירות שלנו, אלו ללא ספק האדנים המרכזיים של העשייה שלי בגל הקורונה הנוכחי. בעוד רצפת המכירה שלנו - קליניקות לאסתטיקה, מכוני יופי, קוסמטיקאיות - הן הראשונות להיסגר, אני מוצאת שהאתגר האמיתי הוא לעזור להן לפתוח את מחלקות ה'און-ליין' שלהן, להמשיך לתחזק את מערך הסושיאל שלהן ולעודד אותן לא להרים ידיים.

אלפי עסקים זעירים וקטנים, ברובם של נשים, נפגעו מיד כשאף אחד בממשלה שלנו לא רואה, לא מושיט עזרה וכמובן לא מפצה אותן. אנחנו כחברה פרטית מסייעים בכל דרך: מוראלית, שילוחים מהמחסן הלוגיסטי שלנו ישירות לבית הלקוחות שלהן, בהטבות ובמפגשי Live וטיפים על בסיס קבוע.
כמותג של B 2 B התמיכה שלנו בעסקים שלהן היא ערך מרכזי בעשייה שלנו. אנו מתמודדים עם ביקושי שיא למוצרי המותג מלקוחות הקצה במיוחד לסדרה החדשה Remicronize שהשקנו בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, ומצד שני קוסמטיקאיות הזקוקות לעזרה במשלוחים. אנו מתפקדים כזרוע תומכת באלפי עסקים קטנים של נשים.

מצד שני, משתדלים לספק את הביקוש ללקוחות הקצה.
בין לבין, יש כמובן את המשפחה הפרטית. פה בידוד, שם ילדים חולים, נכדים, צוות חסר. אני כלמודת אתגרים, רואה בתקופה הזו הזדמנות להראות סולידריות חברתית, לחשוב מחוץ לקופסא ובאופן כללי להראות חסינות אישית וחברתית. ביחד ננצח".

צילום דודי חסון - מאושר לשימוש מערכתי ומשוחרר מזכויות יוצרים

חוה זינגבוים. דודי חסון,
חוה זינגבוים/דודי חסון

דביר כהן, מנכ"ל חברת StartPlan

דביר כהן, מנכ"ל חברת StartPlan המסייעת ליזמי סטארט-אפ בראשית דרכם: "אני מאמין במספר עקרונות פשוטים, שאם הם מתקיימים החברה תמשיך לתפקד ללא שינוי משמעותי והעובדים ימשיכו לשמור על מוטיבציה גבוהה. ראשית, היכולת לקבל החלטות מהירות ולדבוק בהן: באומיקרון מנהלים צריכים להיות ערניים יותר למתרחש סביבם, מבית וגם מבחוץ. אין זמן לבזבז ולא נכון להשתהות, מאחר ומצב התחלואה משתנה במהירות.

שנית, בהירות, שקיפות ואמינות: חשוב לשדר כלפי חוץ את כל המסרים שברצוננו להעביר לכל הגורמים - עובדים, קולגות, לקוחות - בצורה פשוטה וברורה, כדי שכולם יבינו לאן פנינו, מבלי להשאיר "חורים שחורים" ומבלי ללכת סחור סחור. אין טעם להחביא החלטות או למדר את העובדים, שכן בשעה כזו יש ערך רב לתחושת השיתוף ושותפות הגורל. רצוי להגדיר בדיוק מה קורה בכל סיטואציה, ועד כמה שאפשר לייצר ודאות.

שלישית, ואולי חשוב מכול: יש לשדר אמפתיה - ליכולת לעטוף את העובדים ולהיות שם בשעה הקשה יש ערך רב הן בטווח הקצר והן בארוך. אם חלילה יש מאומת בחברה, חשוב להבין לליבו ולהכיל, להראות לעובדים שבריאותם חשובה להנהלה ושהיא שמה את המרכיב האנושי בעדיפות עליונה. בדרך זו, ביום שאחרי, העובדים יזכרו שהיית לצדם בשעה קשה.

לבסוף, לרוגע, לחוסן ולעידוד יש משמעות רבה: אם העובדים יחושו שאין פאניקה בסביבתם אלא אמונה ותקווה שהתקופה הקשה תחלוף - הם יהפכו שותפים לתחושות אלה ויפיצו את הרוח הזאת בחברה כולה. מובן כי בכל מקרה, יש להקפיד על כל הכללים וההנחיות".

קרדיט צילום ניר סלקמן

דביר כהן, מנכ"ל חברת StartPlan. ניר סלקמן,
דביר כהן, מנכ"ל חברת StartPlan/ניר סלקמן

ערן בן שמואל, מנכ"ל ומייסד שותף Juganu: "כמנכ"ל ויזם אתה חייב לצפות משברים ואתגרים מראש. באותה נשימה, אתה חייב לבנות צוות שמחובר למטרה, לחזון ובעיקר לאנשים שמרכיבים את החברה. שתי התובנות האלו מלוות אותי ואת ההנהלה שלי תמיד, וכך גם לאורך כל הגלים של המגפה. עם האומיקרון, לא היה צורך במדיניות חדשה או שינוי במודל העבודה, וכך, נושא שמעסיק מנהלים רבים לא היווה בשבילנו אתגר מיוחד.

היכולת לנהל את פעילות החברה, להמשיך לצמוח ובעיקר לעבוד כצוות, גם מרחוק, תמיד היה חלק מהתרבות הארגונית- לאור העובדה שמראש התרבות גמישה ויציבה. גם העובדה שהחברה מעסיקה עובדים ממספר מדינות בעולם גורמת לנו לשמור על גמישות ושכלול הצורה שבא ניתן לעבוד מרחוק. ניהול עובדים מתרבויות שונות מחייב תרבות ארגונית מאוחדת וחזקה, כזו שמייצרת Engagement באשר העובד נמצא. דווקא בגלל שאין מודל עבודה 'היברידי' מקובע, אלא, העובדים בוחרים מה הכי מתאים להם, גילינו כמה רוגע ונורמטיביות זה משרה בעובדים בכל הדרגים. התרבות הארגונית שיצרנו, האפשרות להיות חלק מהצמיחה של החברה ולעסוק באתגרים מקצועיים מרתקים; להשפיע ולהיות מושפע מהקולגות, מייצרים סביבת עבודה תומכת ומאפשרת עם הווי חברתי ולראייה הבחירה של העובדים להגיע פיזית למשרדים.

ה"דבק" הארגוני שהצלחנו לבנות משתקף בין היתר בשיעור עזיבה נמוך מאוד, לאורך כל תקופת הקורונה".

קרדיט צילום תומר יעקובסון

ערן בן שמואל. תומר יעקובסון,
ערן בן שמואל/תומר יעקובסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully