וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתגרים בבית בגלל הקור, או שוהים בבידוד? כך תחסכו בחשמל

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 15:58

השבוע האחרון זכה לתואר "השבוע הקר בשנה" ויחד עם ריבוי הבידודים שהביא איתו הגל החמישי, רבים מאיתנו מסתגרים בתים וצורכים יותר טלוויזיה, דוד, חימום ואמצעי בישול. בתקופה זו צריכת החשמל והאנרגיה נמצאת בעליה והמומחים של Beko מציעים טיפים שיעזרו לכם לחסוך

אנו נמצאים בעיצומה של תקופה המשלבת את "השבוע הקר ביותר של השנה" יחד עם "הגל החמישי". רבים מאיתנו מסתגרים בבתים, מתכרבלים מול הטלוויזיה, מחממים את חללי הבית, מדליקים את הדוד במשך שעות ומבשלים יותר אוכל מנחם שיעלה את מצב הרוח.

מה עושים כדי למתן את צריכת החשמל והאנרגיה בתקופה זו? המומחים של Beko, מותג מכשירי החשמל לבית, יעזרו לכם לחסוך בחשמל, באמצעות טיפים פשוטים שניתן ליישם בקלות.

ילד צופה בטלוויזיה. ShutterStock
מבודדים ומסתגרים צופים שעות בטלוויזיה/ShutterStock

כבסו את הסוודרים והסריגים במעלות נמוכות - מזג האוויר הקר בחוץ, מחייב אותנו להיפרד מהחולצות הדקות לתקופה הקרובה ולהוריד מהמדפים העליונים של הארון את הסוודרים החמים. על מנת לא להרוס את הסוודרים האהובים והעדינים שלכם בכביסה ועל הדרך לחסוך באנרגיה וחשמל, העדיפו לכבס אותם בתוכנית של 30 מעלות.

זאת משום שעיקר צריכת החשמל בעת הפעלת מכונת הכביסה מקורה בחימום המים. לכן, אם תכבסו את הבגדים בתוכנית של 30 מעלות, תחסכו משמעותית בחשמל. באופן כללי רצוי להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה ולא כדאי לכבס כמה פריטים בודדים.

הפעילו תוכנית 30 מעלות במכונת הכביסה, BEKO. יחסי ציבור,
עיקר צריכת החשמל מקורה בחימוםן המים לכביסה, הפעילו תוכנית על 30 מעלות, BEKO/יחסי ציבור

כסו את המחבתות והסירים בתהליך הבישול - בעונה הקרה, הדבר המתבקש שעושים כדי להתחמם הוא לבשל סיר מרק טעים, קדירה שמתבשלת לאט או כל תבשיל אחר שעושה נעים בבטן. כיסוי המחבתות והסירים במהלך הבישול מפחית ב-10% את צריכת האנרגיה ומסייע לאוכל להתבשל מהר יותר.

החליפו את הנורות בבית - כאשר מדברים על חסכון בחשמל, חשוב לקחת בחשבון שימוש בנורות חסכוניות בבית. החליפו את נורות ליבון או ההלוגן בבית בנורות LED או CFLs. נורות אלו אינן מתחממות, מאירות יותר, בעלות טווח חיים ארוך יותר ובאופן כללי יכולות להביא לחסכון של עד 50% בהוצאות החודשיות.

הנמיכו את טמפרטורת החימום בעת בישול ואפיה ביתיים - כשאופים בתנור עוגיות, עוגה או פשטידה, הבית ממילא מתחמם, כך שמומלץ להוריד את המעלות של החימום הביתי שדולק או לכבות אותו לזמן מה בעת תהליך הבישול, בכדי לחסוך בחשמל ובאנרגיה.

חדשו את דוד המים שלכם - מערכת חימום מים ביתית (דוד מים) שנמצאת בשימוש מעל 10 שנים, מכילה טכנולוגיה מיושנת. זה הזמן להתחדש. מערכות החימום החדשות מתקדמות יותר וחסכוניות יותר.

טיפים מפי מומחי BEKO לחסכון בחשמל. יחסי ציבור,
טיפים לחסכון בחשמל מפי מומחי BEKO/יחסי ציבור

נתקו או כבו את המכשירים החשמליים שאינם נמצאים בשימוש - במהלך היום, כאשר הבית ריק, אין סיבה שחלק ממכשירי החשמל יהיו מחוברים ויגזלו אנרגיה וכסף מכם. שימו לב לכבות או להוציא מהשקע אם אפשרי את כל מכשירי החשמל שאינם בשימוש במהלך הלילה או כשאתם מחוץ לבית.

הפעילו את מדיח הכלים רק כשהוא מלא - בכדי להפחית את כמות המים בהם אתם משתמשים, הפעילו את המדיח רק כאשר הוא מלא. צמצום השימוש בתדירות הפעלתו יכולה לחסוך באנרגיה ובכסף. בנוסף, ישנם מדיחים בעלי תוכניות קצרות יותר וחסכוניות העוזרות בנושא זה. למשל, טכנולוגיות כמו במדיח AutoDose שפיתחה Beko מתאימה את כמות המים וחומר הניקוי בהתאם לרמת הלכלוך והעומס של הכלים במדיח על מנת לחסוך במים וחומר הניקוי בכל הפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully