וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונאות: קבל הנחה, ללא אפשרות ביטול.- הצעת חוק חדשה

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 15:24

הצעת חוק חדשה תאפשר לענף התיירות להציע לצרכנים עסקאות במחיר מופחת ללא אפשרות ביטול. ח"כ תלם: "הסרת המגבלה בחוק תאפשר לעסקי התיירות להציע מחירים אטרקטיביים ותביא להגדלת מספר העוסקים בתחום התיירות ולהגברת התחרות בענף"

כולנו מכירים את הדילים האלה, כשנכנסים להזמין מלון בחו"ל: מחיר רשמי, מחירי הנחה מיוחדים "רק עבורנו" והמחיר הזול מכולם: מחיר מופחת, אבל ללא אפשרות ביטול.

אמנם מאז פרצה הקורונה לחיינו אנחנו ממעטים לקחת סיכון (מי שמבטח בכסף את כרטיס הטיסה שלו מפני תקנות הקורונה בוודאי שלא ירצה להסתכן דווקא עם המלון) אבל בהנחה שרואים את האור בקצה האומיקרון, מהר מאוד נחזור להתלבטות הזאת: האם להתחייב ולזכות בהנחה?

מי ששאל את עצמו מדוע הדילים המפתים הללו לא מוצעים גם לנופשים בישראל, מן הראוי שיידע שהדין הישראלי מונע ממלונות להציע דילים דומים ומגביל את יכולתו של ענף התיירות להציע עסקאות שאינן ניתנות לביטול, זאת בניגוד לנהוג במרבית העולם ובכלל זה במדינות המפותחות החברות בארגון ה-OECD.

מה הישראלים אורזים לפני חופשה בחו"ל. יחסי ציבור, ShutterStock
הצעת חוק חדשה תאפשר להציע חבילות נופש ללא אפרות ביטול/ShutterStock, יחסי ציבור

מטרת הצעת החוק של ח"כ, עו"ד לימור מגן תלם (ישראל ביתנו), היא להקל על הענף שנפגע קשות במהלך השנתיים האחרונות ולהעניק לענף וודאות בתקופה מאתגרת, שכן התיקון יאפשר לענף התיירות והמלונאות לסגור את הפער הקיים מול מלונות מתחרים בחו"ל, שכבר היום יכולים להציע עסקאות ללא זכות ביטול לצרכנים ישראלים, ובכללותם אתרי ההזמנות הדיגיטלים דוגמת אתר Booking.

בנוסף, על מנת למנוע פגיעה בצרכנים, ייקבע כי במידה וצרכן רכש עסקה ללא זכות ביטול, במחיר שאינו זול ממחיר השירותים עם זכות ביטול, תוחל זכות ביטול על פי חוק הגנת הצרכן על השירות שהוזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully