וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הבידוד: חצי מיליארד שקל בהחזרי מס לעצמאים

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 12:59

רשות המסים תקדם החזרי מס בגובה חצי מיליארד שקל. כן הוחלט באוצר על דחיית תשלום המע"מ בעשרה ימים , דחיית הגשת דוחות וביטול שיטת התשלום שוטף פלוס לספקים שעובדים מול משרדי הממשלה. אילו עוד הקלות מצפות לעסקים?

בכיר ברשות המיסים אמר היום: "ביום שלישי הקרוב נשפוך לתוך העסקים כחצי מיליארד שקל במהלך ממוקד של הקדמת החזרי המע"מ ומס הכנסה". במקביל במשרד האוצר מפרטים בנוגע לצעדי הסיוע למגזר העסקי, שנפגע עקב מדיניות הבידודים בגל החמישי, ביניהם: דחיית תשלום המע"מ בעשרה ימים, דחיית הגשת דוחות וביטול שיטת התשלום "שוטף פלוס" לספקים של משרדי הממשלה.

"אנחנו הולכים לפרט על צעדים שעשינו ובעיקר דברים שאנחנו עומדים לעשות, אנחנו נמצאים פה כדי לסייע למשק ולסקטורים שזקוקים לסיוע. אנחנו עושים את זה מתוך נקודת מבט אחראית של שמירה על הכספים שהציבור משלם." אמר בכיר באוצר והוסיף:

"המדיניות שלנו היא לסייע באופן ממוקד ואפקטיבי. עד עכשיו נתנו 90 מיליון שקלים לעולם התרבות, דרך כסף שמשורשר לפעילות של העובדים בעולם התרבות ולאמנים."
בהקשר הזה יש לציין כי האוצר עתיד להעביר תשלום מקדמות למוסדות נתמכים בתחום התרבות בהיקף של כ-25% מסכום התמיכות שמוערך 200 מיליון ש"ח.

אותו בכיר ציין כי: "ענף התיירות קיבל 350 מיליון שקל סיוע ממוקד, לא במלונות שעבדו טוב מאד באילת אלא דווקא המקומות יותר תלויי תיירות נכנסת. לענף התעופה סייענו בהיקף משמעותי, עשינו הסכמים פרטניים על כל חברות התעופה לסייע להם שהכל עבר בהחלטות ממשלה. נכנסו לנושא של ימי בידוד לעצמאיים, שכירים קיבלו החל מהיום הראשון לבידוד".

באוצר מתכוונים להאריך את תקופת ההחזר להלוואות בערבות מדינה מתקופה של חמש שנים לתקופה של עשר שנים. בנוסף, תינתן תקופת 'גרייס' להלוואות בערבות מדינה, מתן גרייס לתקופה של עד שנה נוספת ומקסימום שנתיים. ותקופת 'גרייס' לתקופה של שלושה חודשים בהלוואות בערבות מדינה שניתנו בקרן ההלוואות הרגילה.

הבשורה המרכזית בתדרוך האוצר לתקשורת היא שורה של הקלות תזרימיות בהיקף 1.3 מיליארד שקל, ובראשן ביטול נוהל "שוטף פלוס", כלומר, תשלום מיידי לספקים וקיצור ימי אשראי עבור ספקים ונותני שירותים המתקשרים עם הממשלה. אלה יקבלו תשלום בגין שירותים באופן מידיי, החל מה- 31 במרץ 2022.

בניין משרד האוצר. ראובן קסטרו
משרד האוצר בירושלים. בשורה לבעלי העסקים, אך לא כזו שתספק חלקים מהם/ראובן קסטרו

הבשורה הגדולה מכיוון רשות המסים

במקביל נודע כי גם ברשות המסים מתכננים מספר צעדים שיקלו מאוד על בעלי העסקים. בכיר ברשות המיסים הסביר את הצעדים בהם הרשות מתכוונת לנקוט על מנת לסייע לעסקים:

"בסיוע התזרימי דחינו את תשלומי המע"מ בעשרה ימים, ודחינו את הגשת דוחות היחידים בחודש. בנוסף, פרסנו את החזר המענקים עד לאמצע שנת 2023 (הכוונה למענקים שנתנו לעסקים על סמך דיווח שגוי ושבעלי העסקים נדרשו להשיבם. ב.א). ביום שלישי הבא אנחנו נשפוך לתוך העסקים כחצי מיליארד שקל במהלך ממוקד של שחרור החזרים במערכי מע"מ ומס הכנסה. הקדמה של החזר מס"

הן באוצר והן ברשות המסים לא פירטו בנוגע לצעדים נוספים, אך נראה שאלה ינקטו אך ורק אם יימשך גל התחלואה הנוכחי אל מעבר להערכות גורמי הרפואה - ובכל מקרי יהיו כפופים למדיניות שהתווה שר האוצר של סיוע פרטני.

בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
רשות המסים: הקדמת החזרים ודחיית תשלומים/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully