וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים נגד עובדי הנמלים: עתרו לבית הדין כדי למנוע את השביתה

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 15:31

התאחדות התעשיינים עתרה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה כי יוציא צו מניעה נגד ההשבתה בנמלי הים שצפויה, על פי התעשיינים, לעלות לציבור כ-350 מיליון שקל לכל שבוע של השבתה

התאחדות התעשיינים בישראל הגישה בקשה לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה שימנע את השביתה בנמלי הים, עליה הודיעה הסתדרות העובדים. השביתה מתוכננת לתחילת החודש הבא, כלומר - לאמצע השבוע הבא.

בבקשה שהוגשה לבית הדין נכתב: "השביתה הצפויה מהווה מסמר נוסף בארון הקבורה של התעבורה הימית. נמלי ישראל מהווים שער עבור מרבית הסחורות הנכנסות לישראל והיוצאות ממנה".

עוד נטען בבקשה כי הערכת עלות הנזק הישיר לתעשייה ולמשק הישראלי משביתה בת שבוע בנמלים עומדת על כ-350 מיליון.

חמל נמל אשדוד. ד, מערכת וואלה!
נמל אשדוד. האם תפרוץ שביתה בנמלי הים, כבר בשבוע הבא?/מערכת וואלה!, ד

התפוקה ירדה, זמני ההמתנה התארכו

הסיבה הרשמית להכרזה על השביתה המתוכננת נוגעת לכוונתה של המדינה לעשות שימוש בנמלי הים החדשים על מנות לפרוק מטענים. זאת בניגוד לכאורה להבנות שהושגו עם עובדי הנמלים במסגרת המשא ומתן להקמת נמלי הים הפרטיים באשדוד ובחיפה.

לפני מספר ימים, הבאנו כאן את דבריו של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות שהתארח בתכניתה של העיתונאית ליאת רון ברדיו צפון 104.5 FM ואמר: "אנחנו סיכמנו עם המדינה מפורשות שלא יכנסו מטענים כלליים לנמלים החדשים וזו הבעיה האמיתית, אם המדינה רוצה לחזור בה שתואיל לחזור לשולחן הדיונים ולהגיד 'התחרטנו אנחנו רוצים להכניס גם מטען כללי לנמלים החדשים'. אז כל המשא ומתן שעמלנו עליו שמונה שנים קשות נפתח מחדש".

לעומת זאת, בהתאחדות התעשיינים ציטטו נתונים ממסמך שפרסמה בחודש ספטמבר האחרון הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, לפיו הגודש בנמלי ישראל עלה וכי זמני ההמתנה הארוכים בנמלים נובעים מעלייה בביקוש אל מול מגמה של שחיקה מתמשכת ביעילות בפעילות הנמלים. כך למשל, השהייה הממוצעת של אנייה בנמלי חיפה ואשדוד בשנת 2021 עלתה בכ-46 שעות בהשוואה לשנת 2019.

לעומת זאת, התפוקה הממוצעת לשעת צוות בנמלי חיפה ואשדוד ירדה בכ-11% בממוצע בשנת 2021 (גם כאן ההשוואה היא לשנת 2019).

בסיום הבקשה נכתב: "לשביתה בנמלים ולעומס ישנן השלכות משמעותיות ביותר על המשק הישראלי. הפגיעה ביצוא וביבוא תבוא לידי ביטוי בכל התעשיות התלויות בתשומות מיבוא וההשפעות עלולות להגיע גם לצרכן הפרטי. כל זאת בעוד המשק הישראלי מתמודד בימים אלו עם התפשטות זן האומיקרון בישראל וברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully