וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדיראן השלימה את רכישת השליטה ב-VP Solar

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 11:15

החברה, שפעילה כבר 22 שנה, מתמחה בשיווק מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה, ונחשבת למובילה בשוק האנרגיות המתחדשות באיטליה

תדיראן גרופ ממשיכה לבנות את פעילות האנרגיה המתחדשת שלה ומדווחת היום על השלמת עסקת רכישת השליטה (60%) בחברה האיטלקית VP Solar תמורת כ-32 מיליון אירו. במסגרת הסכם הרכישה הוענקה לחברת הבת אופציית CALL ולמוכרת אופציית PUT לרכישת יתרת המניות (40%), ואופציה זו תהיה ניתנת למימוש למשך חודש וחצי לאחר היוודע התוצאות הפיננסיות של VP Solar לשנת 2024 (תחילת 2025), ולפי מחיר מימוש המבוסס על ביצועי החברה האיטלקית בשנים 2023-2024.

רכישת VP Solar היא הרכישה השלישית שהחברה מבצעת תוך שנה בלבד: הראשונה הייתה של אלירן סולאר הישראלית, שיותר מאוחר שינתה את שמה לתדיראן סולאר. תדיראן רכשה 75% תמורת כ-45 מיליון שקל, ותמורה נוספת בסך 90 מיליון שקל שולמה עם רכישת 25% מיתרת המניות. הרכישה השנייה הייתה של מלוא הבעלות בחברת אביאם מערכות בע"מ, הישראלית אף היא, תמורת כ- 30 מיליון שקל, ותמורות נוספות של עד 22.5 מיליון שקל המבוססות על עמידה ביעדים.

VP Solar הוקמה ב-1999 והיא מתמחה ביבוא, תכנון, הפצה וסחר של מוצרים ופתרונות למערכות פוטו-וולטאיות באיטליה ובאירופה. החברה משווקת פאנלים סולאריים (מפיצה מורשית של יצרנים גלובליים דוגמת Jinko), מערכות להמרת אנרגיה (בין היתר של סולראדג' הישראלית), מערכות אגירה, מערכות קונסטרוקציה מוכנות, משאבות חום ומוצרים לטעינת רכבים חשמליים. במהלך 22 שנות פעילותה הפכה VP Solar ל-one stop shop בתחום הציוד הסולרי והיא מספקת פתרון שלם וכולל ללקוח.

משה ממרוד. סיון פרג',
מנכ"ל תדיראן משה ממרוד/סיון פרג'

משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן: "רכישת VP Solar מהווה כרטיס כניסה לשוק האירופאי הגדול והצומח דרך פעילות יציבה ורווחית ומהווה פלטפורמה מיטבית לצמיחה הן בתחום האנרגיה המתחדשת והן בתחום המיזוג".

VP Solar הוקמה על ידי סטפנו לורו (מנכ"ל) ואלסנדרה גלינה. בני הזוג מובילים את החברה ב-22 השנים האחרונות והיום היא נחשבת למובילה בשוק האנרגיות המתחדשות באיטליה. VP Solar מספקת מגוון רחב של מוצרים ושירותים איכותיים וכן מעודדת תרבות של למידה והגברת המודעות בקרב קהלים רבים לשימוש באנרגיה מתחדשת. כמו כן, החברה פועלת רבות ליצירת פלטפורמות לייצור אנרגיה ברת קיימא יותר והקטנת פליטות לצורך שמירה על איכות הסביבה. במסגרת הרכישה, לורו וגלינה ימשיכו בתפקידם לפחות במהלך שלוש השנים הבאות.

ההצלחה של VP Solar באה היטב לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות: את עשרת החודשים הראשונים של 2021 סיימה החברה עם הכנסות של כ- 94.9 מיליון אירו, צמיחה מרשימה 116% לעומת 12 החודשים של 2020. הגידול בהכנסות תורגם לגידול ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) שעמד על כ- 10 מיליון אירו לעומת כ-3.2 מיליון אירו ב-12 החודשים של 2020 (גידול של 213%). שולי ה-EBITDA השתפרו אף הם ועמדו על 10.5% בעשרת החודשים הראשונים של 2021 לעומת 7.3% ב-12 החודשים של 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully