וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס רפואי: "כללית" שוברת את השוק?

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:07

המחירון של כללית למוצרי קנאביס רפואי נחשף והתקבל בתדהמה בענף. ההערכה היא כי לאור המחירים הנמוכים למבוטחי הקופה, הזכאים לקנאביס רפואי, ייאלצו יתר הקופות ליישר קו וכתוצאה מכך יקרסו חלק מהיצרנים

נושא מחירי הקנאביס הרפואי ממשיכים לערער את השוק, והפעם מכיוון החברות. זאת לאחר שמחירי הקנאביס הרפואי למבוטחי קופת חולים כללית נחשפים לראשונה, ומעמידים, בעיני פעילי התעשייה המקומית, סימן שאלה מעל אפשרות חלק מהחברות לשרוד.

חשיפת המחיר הגיעה לאחר שמבוטחי הכללית קיבלו לאחרונה מכתב המפרט שרות חדש מטעם הקופה, במסגרתו יוכלו בעלי הרישיון לקנאביס רפואי שביניהם לרכוש מוצרי קנאביס רפואי לעישון במחיר של כ-170 שקל לכ-10 גרם תפרחות קנאביס רפואי.

המחיר מבטא הנחה של כ-32% על מחיר השוק, העומד על ממוצע של כ-250 שקל ל-10 גרם תפרחות. למחיר החדש חשופים כמחצית ממטופלי הקנאביס הרפואי בישראל, מאחר ועל פי נתוני היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות), נכון לדצמבר 2021, ישנם כ-109 אלף מטופלי קנאביס רפואי בישראל, מהם כ-53.6 אלף מבוטחי הכללית.

גורמים בשוק הקנאביס הרפואי המקומי סבורים, כי שאר קופות החולים ייאלצו עתה גם הן להוביל להורדת המחיר עבור מבוטחיהן, וכי כל מי שיהיה חפץ להתחרות בספקי קופות החולים ייאלץ גם הוא בהורדת המחיר מטה.

לחץ המחירים, סבורים אותם גורמים, ובעיקר בקרב החברות הקטנות, עשוי להוביל להוצאת מספר חברות מהשוק בשל חוסר יכולתן להתחרות במחירים נמוכים יותר.

מוצרי בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מוצרי בזלת פארמה, הספק שנבחר במכרז שירותי בריאות כללית/תיאה הפקות ועיצוב

בפעם הראשונה שמו את המחיר במרכז

ההתמחרות על אספקת הקנאביס הרפואי למבוטחי הכללית ותוצאותיה נחשפו לראשונה על ידי וואלה! כסף בתחילת נובמבר האחרון, במסגרתה זכתה קבוצת הקנאביס הרפואי 'בזלת', המחזיקה במפעל הקנאביס הגדול בישראל.

מאיר אריאל, הבעלים והמנכ"ל של בזלת, אמר לוואלה! כסף, כי "אנו מחוייבים לאיכות, והכמות, המתאפשרת מעצם הנגישות למבוטחי הכללית, היא זו שמאפשרת גם מכירה במחירים נמוכים יותר.
אך החיבור עם כללית הוא מעבר למחיר, שכן אחת הבעיות בתחום היא היעדר מעקב שוטף של הרופא המטפל עם המטופל, תוך בחינת האפקט הרפואי על המטופלים לאורך זמן, ובמיוחד בשילובם עם תרופות קונבנציונאליות. כעת זה יהיה חלק מהמערך".

אלי כהן, מנכ"ל מכון מור, אשר יזמה וניהלה את ההתמחרות כזרוע הקנאביס של קבוצת כללית, הוסיף לוואלה! כסף, כי "הובלנו תהליך מעין מכרזי, שהבטיח למבוטחי כללית קבלת מוצר רפואי במחיר הכי תחרותי שאפשר.

אנו מאמינים ומקווים כי בעקבות כך גם שאר החברות במשק יציעו הצעות אטרקטיביות יותר למבוטחי כללית. חשוב לציין, כי לקחנו בחשבון גם הצורך בפריסה ארצית של בתי מרקחת לצד אספקת המוצרים עד הבית - שגם בו זכתה חברת בזלת".

יש לציין, כי זהו התהליך התחרותי הראשון שנעשה בשוק הקנאביס הרפואי הישראלי שבוסס על מחיר, אשר היווה את עיקר זעקות מטופלי הקנאביס הרפואי. התהליך עתיד להסתיים בקרוב, לאחר ששתי הזוכות בהתמחרות יסיימו להעמיד מוקדן ייעודי למטופלי כללית ולהכין דפי נחיתה ייעודיים באתר האינטרנט שלהם.

התהליך בוצע על ידי מכון מור, המנהל מרפאת קנאביס רפואי שמנפיקה כ-5,000 רישיונות קנאביס רפואי בשנה.

מאיר אריאל מנכ"ל בזת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מאיר אריאל, בעלים ומנכ"ל בזלת פארמה/תיאה הפקות ועיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully