וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלית? נפצעת? חכה שמוקד משרד הבריאות יתוקצב

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 11:02

בלעדי: משרד הבריאות הפסיק התקשרותו עם מפעילת מוקד "קול הבריאות" והשאיר אלפי חולים ללא מענה. הסיבה: היעדר מקור תקציבי. משרד הבריאות: "הפעילות עתידה להתחדש במהלך השבוע. מיצרים על עוגמת הנפש שנגרמה למטופלים ופועלים למענה לבקשות שהצטברו"

עלות נפתולי הבירוקרטיה בישראל: החולים נותרו ללא מענה, לאחר שמשרד הבריאות סיים את ההתקשרות עם המפעילה הפרטית של 'קול הבריאות' - מוקד השרות של המשרד.

זאת לאחר שהמשרד לא מצא מקור תקציבי להפעלתו, למרות שתקציבו המאושר לשנת 2022 עומד על כ-44 מיליארד שקל, בעוד הסכום שהוקצב לתמיכה במוקדי "קול הבריאות" לשנת 2021 עמד על כ-113.8 אלף שקל בלבד.

הוצאות שכר עובדי המשרד, לצורך ההשוואה צפויות לעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל לשנת 2022, על פי נתוני אתר מפתח התקציב של הסדנא לידע ציבורי, ותקציב הרכש שלו עומד על כ-6.5 מיליארד שקל.

מוקד 'קול הבריאות' החל לפעול באמצעות חברה פרטית כבר בתחילת 2019, לאחר שמבקר המדינה ציין בדו"ח הביקורת שלו על המשרד, בין היתר, את זמני ההמתנה הארוכים של מטופלי הקנאביס הארוכים למענה מהיק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות), והפגיעה בבריאותם הנוצרת כתוצאה מכך.

מטופלים אלה הם אחת מקבוצות החולים הנפגעות מאי פעילות המוקד, ונחשבת גם לאחת מקבוצות החולים הקשים ביותר, מאחר והיא מכילה חולים במחלות חשוכות מרפא, שאינם מגיבים לתרופות קונבנציונאלית.

מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. -, ראובן קסטרו
שר הבריאות ניצן הורוביץ. תקציב הבריאות הוא כ-44 מיליארד שקל, אבל כסף למוקד "קול הבריאות" אין/ראובן קסטרו, -

במשרד הבריאות מצטערים ומבטיחים לפעול "במהלך השבוע"

מוקד 'קול הבריאות' של משרד הבריאות היווה את הכתובת היחידה עבורם לקבלת או חידוש רישיון לאחזקה בקנאביס רפואי, שבלעדיו הם אינם יכולים להתחיל או להמשיך לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש להם עם מוצרי הצמח.

ההערכה בקרב גורמים רפואיים בשוק הקנאביס הרפואי היא, כי היעדר פעילות המוקד השאירה כ-3,000 מטופלים ללא מענה עד עתה, והמספר צפוי לגדול ככל והמוקד ימשיך להיות מושבת.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "תהליך חידוש ההתקשרות מול חברת נטל"י הסתיים בימים אלו, לאחר אישור החשב הכללי באוצר כנדרש. לאור זאת, הפעילו שהופסקה עתידה להתחדש במהלך השבוע הנוכחי.

אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה למטופלים ופועלים למענה לבקשות שהצטברו באופן מיידי, עם חידוש האישור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully