וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה המתוקה: ביוניליוור מתקשים להתאושש מנזקי חרם הגלידה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 15:01

בניסיון למזער נזקים לאחר התרסקות המניה, נקטה יוניליוור העולמית בצעד דרמטי - פיצול חטיבת הגלידות ופיטורי 1,500 מנהלים ברחבי העולם. בעתונות הכלכלית העולמית תמימי דעים: הגורם למשבר הוא הדרישה שלא למכור את המותג בהתנחלויות

יוניליוור העולמית פרסמה שתי הודעות לתקשורת ובהן היא הכריזה כי היא מפצלת את מוצריה לחמש חטיבות ובכך היא מקימה חטיבה נפרדת לפעילותה בתחום הגלידות. כמו כן, יוניליוור הודיעה כי היא מתכוונת להיכנס לתהליך התייעלות במסגרתו היא הודיעה כי היא מקצצת 1,500 משרות בדרג ניהול ברחבי העולם - ירידה של 15% במנהלים בכירים ו-5% מהמנהלים הזוטרים.

גופי תקשורת ברחבי העולם קושרים בין ההכרזה אתמול להתרסקות המניה בשבוע שעבר ב20.7% והלחץ הבינלאומי המופעל בימים אלו על יוניליוור עקב הכרזת החרם ביולי אשתקד ודרישתם מאבי זינגר, הייצרן הישראלי, שלא למכור גלידות בחלקים בירושלים וביהודה ושומרון.

כתבה מניו יורק פוסט. ללא, צילום מסך
שער הכתבה מהניו יורק פוסט: החרם שהכריזה יוניליוור בשם המותג "בן אנד ג'ריס" הפך לגול עצמי/צילום מסך, ללא

אתר הניו יורק פוסט חיבר בין ההכרזה הנוכחית ללחצים שהופעלו על החברה בחצי השנה האחרונה מאז הכרז החרם: "משקיעי יוניליוור הביעו מורת רוח בשנה שעברה כאשר בן אנד ג'ריס סירבה למכור את מוצריה בגדה המערבית - מה שגרם לדרישות להחרים את מותג הגלידה הפופולרי".

הדבר מהווה למעשה אישור לפרסום ב"וואלה! כסף" מהשבוע שעבר, לפיו החרם שכפתה יוניליוור על מותג הגלידה שבבעלותה, מהווה גורם מרכזי בהתרסקות מנייותיה.

כזכור, מדינות רבות בארה"ב (לדוגמה: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, טקסס, אלינוי, קולורדו ועוד) הפעילו לאחרונה את חוק החרם - המיועד להפעלת סנקציות כלכליות כלפיי מי שמחרים את ישראל, ומשכו השקעות והחזקות של יוניליוור בשווי של כמעט מיליארד דולר, מה שגרם בין הייתר להתרסקות המניה בחצי השנה האחרונה ולאיבוד שווי של 26 מיליארד דולר.

אבי זינגר, בן אנד ג'ריס. מתן פורטנוי,
אבי זינגר, מנכ״ל ובעלים בן אנד ג׳ריס ישראל: "בן אנד ג'ריס ישראל תמשיך להיאבק כנגד החרם הישיר על ירושלים ויו"ש ותשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה"/מתן פורטנוי

"במקום לבטל את החרם, יוניליוור טומנת את ראשה בחול"

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים במפעל הישראלי, מסר בתגובה:

"יוניליוור ממשיכה לברוח מאחריות כחברת אם. במקום לקחת אחריות ולבטל את החרם, יוניליוור מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולהתעלם מהעובדה כי היא הנושאת באחריות הבלעדית של כל החברות בבעלותה - כולל בן אנד ג'ריס העולמית. בן אנד גריס ישראל תמשיך להיאבק כנגד החרם הישיר על ירושלים ויו"ש ותשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לגרום ליוניליוור לשאת באחריות המתבקשת".

בווידאו: ביקור במפעל בן אנד ג'ריס בדרום אחרי חרם צרכנים בעקבות החלטת התאגיד/צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully