וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו צריכים את זה: הפתרון שמסייע בהתנהלות כלכלית נכונה

בשיתוף כאל

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 17:34

העובדה שלא בכל חודש אנחנו מוציאים סכום זהה, לא צריכה להפריע לנו לשלוט טוב יותר בהוצאות שלנו: חיוב חודשי קבוע באשראי הופך את השוני ליתרון, ובעיקר מציע פתרון שמסייע לנו בהתנהלות כלכלית נכונה

אישה בחורה צעירה שמחה מאושרת כרטיס אשראי מחשב. ShutterStock
זה הזמן להכיר את המסלול שנקרא "חיוב חודשי קבוע"/ShutterStock

אין מי שלא מכיר את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים על הספה, עין אחת על הטלוויזיה ועין שנייה על הטלפון הנייד, והנה כמו במטה קסם מופיע לכם בסטורי בדיוק המוצר שרציתם לרכוש: הגאדג'ט המושלם או פריט האופנה שיתאים לך בול. אז אנחנו רוכשים, כי מי רוצה לפספס את המבצע המושלם? אבל רגע אחרי שסיימנו את הרכישה, אנחנו נזכרים פתאום שהגיע מועד התשלום עבור הביטוח של הרכב, שהזמינו אותנו ליום ההולדת של האחיינית בשבת ואי אפשר להגיע בלי מתנה ו... הנה, חזרה הדאגה מפני מועד החיוב החודשי של הכרטיס, היום שבו מתברר ששוב הדחקנו כמה הוצאות בלתי מתוכננות ושהגיע שלב החיוב...

עם יד על הלב, כמה פעמים זה כבר קרה לכם?

כי כאלה הם החיים - קניות לחג או טסט לאוטו עוד אפשר לתכנן, אבל מי יכול לצפות מראש טיפול שיניים שהתחילו לכאוב פתאום... וכך זה נמשך וקורה לנו שוב ושוב: אם ג'ון לנון שר פעם שהחיים הם משהו שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות אחרות, אז חיובים בכרטיס האשראי הם משהו שקורה לך לפעמים, בזמן שאתה בטוח שדווקא החודש הוצאת פחות.

אז מאחר שלכולנו יש לפעמים חודשים שכאלה, שבהם ההוצאות גבוהות מההכנסות, הרי שאם ניתן להן לזלוג אל חשבון הבנק שלנו ניכנס ליתרת חובה וניאלץ לשלם ריבית גבוהה לבנק. למזלנו יש לזה פתרון: הוא לא ימנע מאתנו לשלם עבור ההוצאות שלנו כמובן, אבל הוא בהחלט יאפשר לנו לשלוט בהן טוב יותר - ועל הדרך לחסוך ריבית מיותרת על מה שמכונה "אובר דראפט".

זה הזמן להכיר את המסלול שנקרא "חיוב חודשי קבוע", שממש כשמו כן הוא: במסגרתו אפשר לבחור את סכום החיוב שלנו בכרטיס האשראי בכל חודש, ללא קשר לסכום שהוצאנו. אם בחודש מסוים ביצענו רכישות בסכום נמוך יותר - מצוין, שום דבר לא משתנה - ונשלם בדיוק את הסכום שהוצאנו, אבל בחודשים הלחוצים והמלחיצים יותר, תועבר יתרת התשלום לחודשים העוקבים. נכון, הפתרון המוצלח הזה, כמו כל דבר טוב, לא מגיע בחינם: דחיית התשלום תחויב בריבית, אבל - וזה החלק הטוב: היא תהיה נמוכה יותר מהריבית שאותה נשלם על יתרת חובה בבנק.בהכרח? או בדרך כלל?

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

זוג צעיר מאושר חוגג כרטיס אשראי מחשב. ShutterStock
חברת כאל זיהתה את הצורך ההולך וגובר של לקוחות האשראי בפריסת סכום החיוב החודשי/ShutterStock

אצבע על הדופק

חברת כאל זיהתה את הצורך ההולך וגובר של לקוחות האשראי בפריסת סכום החיוב החודשי, באופן שמקל על כל לקוח להיות עם האצבע על הדופק בכל הקשור להוצאותיו השוטפות. המשמעות היא, עבור רבים מאתנו, שהשליטה בהוצאות שעוברת לידינו ומאפשרת לנו לא רק שקט נפשי, בפרט בתקופה רבת השינויים שאנו חווים לאחרונה, אלא גם למידה של התנהלות כלכלית נכונה.

איך זה עובד בפועל? נניח שאנחנו מסוגלים לשלם כ-2,000 שקלים לחודש בכרטיס האשראי, אבל בחודש מסוים ההוצאות הצטברו ל-3,000 שקל. חברת האשראי תחייב אותנו ב-2,000 שקלים בלבד, בעוד ש-1,000 השקלים הנותרים יידחו (בתוספת ריבית) לחודש הבא. כך מדי חודש נחויב בסכום שאותו קבענו, או לחילופין בסכום של 2% מסך ההתחייבויות בכרטיס או בסכום של חריגה ממסגרת הכרטיס (הגבוה מבניהם).

יתרון נוסף של הפתרון הזה הוא הגמישות שהוא מאפשר לנו. כך למשל אם החלטנו לשנות את סכום החיוב, נוכל לעשות זאת בקליק - עד 48 שעות לפני מועד החיוב החודשי, וחשוב לא פחות: זה לא עולה כסף לשנות את הסכום, שאותו ניתן לשנות כמה פעמים שרק נרצה.

ועוד יתרון נחמד ורלוונטי למי שמרבה בהזמנות מאתרי מכירות בחו"ל או בנסיעות: מכירים את זה שהחיוב במטבע זר, למשל בדולר או באירו מפתיע אותנו באמצע החודש ומקשה עלינו לשלוט בהוצאות? אז הנה ההזדמנות לשים לזה סוף: תוכניות החיוב החודשי הקבוע מרכזת את כל הוצאות הכרטיס למועד החיוב.

וכוללת גם משיכות מזומן בארץ ובחו"ל, כולל רכישות בחו"ל במקום אחד. הדחייה למועד החיוב היא ללא כל תשלום ריבית, במיוחד בשביל שיהיה לנו נוח.

seperator

חיובים נדחים נושאים ריבית עד למועד החיוב הבא שלהם, בהתאם לתנאי הכרטיס.

אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

הטבת ההצטרפות היא לשלושה חודשים ממועד ההצטרפות. ההטבה ללקוחות חדשים בלבד, מחזיקי כרטיס כאל מנפיק, שלא היו משוייכים לתוכנית חח"ק בחודשיים האחרונים. החברה רשאית לשנות את ההצעה בכל עת.

בשיתוף כאל
  • עוד באותו נושא:
  • ויזה כאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully