וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב שריפת המזומנים בערוץ 10 עולה: מימן הזרים 55 מיליון שקל בחודשיים

רוני קורן-דינר

12.2.2003 / 5:00

יוסי מימן הוא המשקיע היחיד בערוץ שמזרים כסף בשלב זה; בחמשת החודשים האחרונים של 2002 הזרים מימן לערוץ כ-85 מיליון שקל כדי לממן את פעילותו * יוסי מממן



קצב שריפת המזומנים של ישראל 10 חזר לעלות בחודשים האחרונים - עם ההשקה המחודשת של הערוץ - כתוצאה מהשקעות גדולות בלוח השידורים החדש. מנתונים פנימיים שהגיעו לידי "הארץ" עולה כי בחודשיים האחרונים של 2002, בהם החל הערוץ לרכוש תוכניות מחברות ההפקה, לשכור עובדים לחברת החדשות החדשה ולהשקיע באולפנים, נאלץ יו"ר הערוץ ובעלי קבוצת מרחב, יוסי מימן, להזרים לערוץ 55 מיליון שקל כדי לממן את פעילותו.



מאז מוזגה חברת ישראל 10 עם חברת שידורי עדן באוגוסט 2002, מימן הוא המשקיע היחיד מבין 19 המשקיעים בשתי החברות שממשיך להזרים כסף לערוץ. בחמשת החודשים האחרונים של 2002 הוא נאלץ להזרים לערוץ כ-85 מיליון שקל כדי לממן את פעילותו.



עם העלייה לאוויר של מהדורת החדשות החדשה עם מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון, בתחילת חודש פברואר, נרשמה עלייה ניכרת ברייטינג של המהדורה ושל שידורי הספורט - מה שהביא לעלייה גם בהכנסות הערוץ. אולם, על פי הערכות, ההוצאות של הערוץ עלו בשיעור ניכר, וקצב שריפת המזומנים של הערוץ יעלה מדרגה נוספת השנה.



גורמים בשוק הטלוויזיה מעריכים כי מימן ייאלץ להזרים לערוץ השנה כ-150 עד 200 מיליון שקל כדי לממן את פעילותו, ולכן הוא מחפש משקיעים חדשים שיישאו עמו בנטל העצום של ההשקעות הדרושות עד שהערוץ יעבור לרווחיות. מימן מנהל כבר כמה חודשים מו"מ עם איל המדיה היהודי-רוסי ולדימיר גוסינסקי, מבעלי המניות ב"מעריב" (27%), על כניסתו לערוץ כשותף. עיתון "מעריב" הוא בעל מניות בזכיינית ערוץ 2 טלעד, ועל פי חוק הרשות השנייה גוסינסקי יחויב למכור את החזקותיו בעיתון אם יחתום על הצטרפות לגרעין המשקיעים של ערוץ 10.



בכנס המדיה של איגוד המפרסמים שנערך בחודש שעבר, חזר מימן על הצהרתו כי בתוך שנתיים יהפוך הערוץ לשחקן מרכזי בשוק, והוסיף כי כמה משקיעים פוטנציאליים מתעניינים כיום בהשקעה בערוץ. סמנכ"ל השיווק של הערוץ, רונן ברקה, אמר בהזדמנות אחרת כי הערוץ מתכנן להגיע ל-30% מתקציבי הפרסום בטלוויזיה בשנת 2003, שישקפו הכנסות של 76 מיליון דולר. המנכ"ל, מודי פרידמן, אמר כי הוא מאמין שהערוץ מסוגל להגיע לחצי מהרייטינג של ערוץ 2.



על מנת להגיע ליעד ההכנסות של 76 מיליון דולר, צריך הערוץ להגיע לממוצע של כ-9% רייטינג בזמן צפיית השיא. רמת רייטינג כזו מתאימה לתוכנית העסקית שהציגו ברקה ופרידמן, אך ספק אם היא ניתנת למימוש: לפי שעה הרייטינג של חדשות ערוץ 10 ושידורי הספורט הוא העוגן המרכזי של הערוץ. עד כה הערוץ לא הצליח לשמר את נתוני הצפייה ממהדורת החדשות (8%-9% רייטינג בממוצע) לתוכניות שלאחר מכן, ובכל יום ניכרת ירידה חדה מיד לאחר החדשות לכ-3.5% רייטינג. כדי לשפר את נתוני הצפייה וזרימת הצופים מתוכנית לתוכנית, דרושות השקעות כבדות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully