וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעלה בגורל תביעת המיליונים על מותו של ארי נשר?

עו"ד דוד מנע, טור אורח

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 12:16

המשפחה דורשת פיצוי גדול מהמקובל וטוענת כי פוטנציאל הרווח של הנער שקיפח את חייו בתאונה טראגית רב עקב כשרונו. חברת הביטוח מסרבת וטוענת לפיצוי המקובל במקרים אלו. כיצד יכריע בית המשפט?

בשבוע שעבר יצא יצחק אספה לחופשי לאחר שנתיים מתוך השלושה שנגזרו עליו וזאת בתום קיצוץ שליש ממאסרו על דיי וועדת השחרורים המוקדמים. אספה, כזכור, דרס למוות והפקיר את הנער ארי נשר (17), בנו של הבמאי אבי נשר בתאונה מצערת בספטמבר 2018. אתמול פורסם כי אספה כבר חתם על חוזה עם קבוצת הכדורגל בני יהודה ואילו משפחת נשר הגישה תביעה אזרחית כנגדו וכנגד חברת הביטוח שביטחה אותו "איילון" לבית משפט המחוזי בתל אביב בסך 2.5 מיליון שקלים.

המשפחה טוענת כי ארי נשר ז"ל היה בעל כישרון אדיר כשחקן ובמאי אילו היה מגיע לבגרות, ומגבים את טענותיהם בשורת עדים מעולם הקולנוע והתרבות בישראל.

חשוב להבין, שאף שהמשפחה תובעת את אספה באופן אישי, בפועל התיק ינוהל מול חברת הביטוח. היא זו שתצטרך לשאת בעלויות אם תתקבל התביעה וכבר מסרה כי היא מכחישה את כל מה שנטען בה ומוכנה לפיצוי לפי השכר הממוצע במשק. הניסיון מלמד שלמרבה הצער, החברה תעשה כל שביכולתה לשאת במינימום הוצאות ולא תבחל בכל אמצעי ובעניין זה צר לי שחברת הביטוח מתעקשת לא לשים את הסכום המבוקש על הוצאות קבורה ומצבה.

אבי נשר. ראובן קסטרו
כל הצדדים יצטרכו להתפשר. אבי נשר/ראובן קסטרו

מדובר בתיק מורכב והוא הוגש על ידי ישראל וינברג ויפעת בן שושן, שני עורכי דין מקצועיים ובעלי ניסיון רב. למרות תוצאותיה הטראגיות של התאונה, כדאי לזכור שהנהג הפוגע הורשע באשמה מינורית יחסית. הוא לא הורשע באחריות לגרימת התאונה, אלא רק בהפקרת הנערים לאחר הפגיעה ושיבוש מהלכי משפט.

אם לשפוט לפי תצהירי אנשי עולם הקולנוע והתרבות, וגם לפי כמות הסרטים והתוכניות בהם היה שותף כבר מגיל כה צעיר, אפשר לומר שארי נשר ז"ל היה נער מוכשר ומבריק ובעל פוטנציאל לרווח כספי רב בעתיד. עם זאת, מקובל לחשב שכר עתידי בין שכר מינימום לשכר הממוצע במשק והמשפחה דורשת כאן הרבה יותר, פי שלושה מהשכר הממוצע.

האם בית המשפט יסטה מחישוב השכר המקובל ויחרוג מהשכר הממוצע במשק לפי שלושה ממנו? נראה שלא. יותר סביר להניח שבית המשפט יפנה את הצדדים להגיע להסדר ביניהם ולהתפשר. התיק הזה צפוי להיגמר בפשרה כלשהיא, לא בפסק דין. כל צד יצטרך לוותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully