וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

C החורף: המרוץ אחר הוויטמין הנחשק - ולא רק באוכל

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 17:21

ויטמין C עוזר לפרק כולסטרול, הוא מקל על אלרגיות, מחלות עור ודלקות חניכיים, מסייע בהגלדת צלקות וחשוב ליצירת קולגן. משום כך הוא מבוקש במאכלים ותוספי מזון, אבל גם בתחום הטיפוח. יצאנו לבדוק כמה מוצרים שמכילים את הוויטמין, אבל גם להפריך כמה מיתוסים אודותיו

שיא החורף הוא גם התקופה שבה אנו תרים אחר ויטמין C. אין ספק שהוויטמין הזה הוא חיוני לבריאותנו, אבל האם הוא אכן מונע הצטננות, מגן על המערכות החיסונית ומועיל גם באספקטים אחרים של חיינו? יצאנו לסקור כמה מוצרים שמכילים את הוויטמין הנחשק, אבל גם לבדוק ואף להפריך חלק מהמיתוסים הנקשרים בשמו.

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית מציעה כמוסות ויטמין C בתוספת אבץ ומסבירה: "חשוב מאד לצרוך כמויות גדולות של ויטמין C מכיוון שזיהום האוויר הנובע מפיח מכוניות ועישון לאורך שנים מדללים את רמת הוויטמין החיוני הזה בגופנו.

היא מספרת שוויטמין C חיוני ליצירת קולגן ושמירה עליו, שהרי הקולגן הטבעי שגורם לעור להיראות מלא, אחרי שהוא נהרס באופן משמעותי ע"י קרינה יומיומית, אליה אנחנו חשופים - וחוסר בו מביא את עור הפנים להיראות מקומט יותר. ניתן לצרוך ויטמין C בכמוסות, שמנים או בצורתו הטבעית באמצעות פירות, ירקות ועלים העשירים בו. POLA מציעה כמוסות של ויטמין C + אבץ.

המחיר: 130 שקל. ניתן להשיג באתר האונליין או בקליניקה

פולה - המחיר 130 שקל.. פולה סטודיו,
פולה - המחיר 130 שקל/פולה סטודיו

PHOTO FINISH VITAMIN GLOW PRIMER של סמאשבוקס מציע מנה יומית של ויטמינים להשבת חיוניות וזוהר לעור באמצעות פריימר ג'ל-מים מרענן, מועשר בוויטמינים ונוגדי חמצון המרככים, מחיים ומזינים את העור כהכנה לאיפור להעצמת זוהר טבעי ובריא.

המחיר לצרכן: 195 שקל. ניתן להשיג בחנויות הקונספט של Smashbox, ברשת אפריל ובחנויות נבחרות בסופר-פארם, משביר לצרכן ו-BE.

vitamin glow primer סמאשבוקס מנה יומית של ויטמינים לעור זוהר 189 aek. יח"צ,
vitamin glow primer סמאשבוקס מנה יומית של ויטמינים לעור זוהר 195 שקל/יח"צ

פורמולה משופרת לסרום Powerful-Strength Line של מותג הטיפוח Kiehl's. הפורמולה המחודשת, משלבת חומצה היאלורונית וכמות גדולה יותר (12.5%) של ויטמין C, היא מתאפיינת בניחוח של פירות הדר ונועדה להעניק תוצאות מהירות יותר ולהגביר את המראה הזוהר והחלק של העור.

על פי הכימאים של קיל'ס: "נוסף על היותו ויטמין חיוני בתפריט התזונה שלנו ונוגד חמצון רב-עוצמה, ויטמין C הוא מרכיב יעיל ותכליתי במוצרים לטיפוח העור המשמשים למריחה מקומית הפורמולה".

המחיר 285 שקל ל-50 מ"ל. ניתן להשיג ברשת חנויות Kiehl's.

4. מותג הטיפוח קילס סרום אנטי-אייג'ינג עוצמתי עם חומצה הילארונית וויטמין סי המחיר 50 מל 285 שקל -75 מ"ל 385 שקל. קיל'ס חו"ל,
קיל'ס סרום אנטי-אייג'ינג עוצמתי עם חומצה הילארונית וויטמין סי/קיל'ס חו"ל

מותג טיפוח הפרימיום ליראק פריז משיק את מארז אמפולות "מזוליפט" - בזכות ריכוז גבוה של ויטמין C האמפולה מטפלת בפגעי עור קטנים ומעניקה מראה רענן ומוצק.

זהו תרכיז ממריץ המעשיר את עור הפנים ומבוסס על טכניקת מזותרפיה הנהוגה ברפואה האסתטית להענקת גמישות לעור. מדובר בתרכיז מחוזק המעניק "זריקת מרץ", מעלים סימני שחיקה ועייפות, משפר את גוון העור ומרקמו, מחליק וממצק אותו.

המחיר: 259 שקל. ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות והרופאים מורשי ליראק פריז באתר.

ליראק פריז - סדרת מזוליפט להעלמת סימני עייפות קרם פנים 229 שקל ותרכיז מחוזק 259 שקל. אסף לוי,
ליראק פריז - סדרת מזוליפט להעלמת סימני עייפות/אסף לוי

פילינג אורז מסדרת ESTER C של מעבדות GIGI מותג הקוסמטיקה הישראלי הבינלאומי מציע לשימוש בעונת החורף, פילינג עדין המכיל ריכוז יעיל וגבוה של ויטמין C וחומצה מנדלית, הפועלים לחידוש עור הפנים ולהענקת מראה בריא וזוהר.

"העונות הקרות בהן השמש כבר אינה קופחת בשמיים הן העת הנכונה לחדש את עור הפנים ולטפל בנזקי הקיץ". הפילינג עשוי אבקה עדינה של גרגירי אורז מיקרוסקופיים, שיבולת שועל ונגזרת של ויטמין C ושימוש יומיומי בו יתרום לניקוי יסודי של העור ולהסרת תאים מתים, מבלי לגרום לגירוי, שריטות או אדמומיות. הפילינג מתאים לכל סוגי העור ומסייע גם להבהרה ואיזון של כתמי פיגמנטציה.

המחיר: 190 שקל ל-50 מ"ל או 370 שקל ל- 200 מ"ל. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מובחרות.

סדרת אסתר c של gigi. יח"צ,
סדרת אסתר c של gigi/יח"צ

ניחוח חורפי חדש משלב בין תפוז חורפי ללוטוס חושני מותג הבישום היוקרתי Hfc של מעצב העל האיטלקי מתאו סיביק, משיק ניחוח חורפי רענן- Divine Blossom המשלב בין תווי פריחת תפוז לבין הלוטוס הכחול והמסתורי ליצירת ניחוח שקט, רענן ומלא תחכום.

הניחוח החדש נוצר בהשראתו של פרח הלוטוס שלהבדיל מרוב הצמחים לא נפתח לאורה הבוהק של השמש, אלא דווקא לאורה המלטף של הלבנה. תווי הבושם העליונים הם תפוז, פירות אקזוטיים ועץ השקד, תווי האמצע הם לוטוס כחול, פרח התפוז ופולי טונקה, תווי הבסיס הם מאסק, קקאו, ענבר, וניל.

המחיר: 1,080 שקל. להשיג באתר הבישום אסנס פרפיום

אסנס פרפיום hfc paris_divine blossom מחיר 1080 שקל. יח"צ,
אסנס פרפיום hfc paris_divine blossom מחיר 1080 שקל/יח"צ

סבוקלם בוסטר ויטמין C הוא בוסטר בעל נוסחה ייחודית מרוכזת, ללא מים, עם יכולת ספיגה גבוהה, מתאים לעור יבש ובוגר הדורש שיקום. הבוסטר מכיל 10% ויטמין C טהור, מסייע בהבהרת כתמי שמש והיפר-פיגמנטציה, מעודד ייצור קולגן ואלסטין, לעור חלק וגמיש יותר.

המחיר: 200 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם ובאתר סבוקלם

בוסטר ויטמין c מבית sebocalm מחיר 200 שקל. חן ברקוביץ,
בוסטר ויטמין c מבית sebocalm מחיר 200 שקל/חן ברקוביץ

סרום עוצמתי OH GLOW - INSTYTUTUM מכיל 15% ויטמין C, בפורמולה המשלבת מספר רכיבים חזקים במיוחד לקבלת תוצאות מוכחות. הפורמלה העדכנית מועילה לשיפור כל פגמי העור העיקריים בבת אחת והיא בעלת אפקט הבהרה מיידי להענקת חלקות וזוהר.

המחיר: 399 שקל. ניתן להשיג באתר OH GLOW

instytutum- סרום ויטמין c מחייה ומבהיר כתמים מחיר 399 שקל. יח"צ חו"ל,
instytutum- סרום ויטמין c מחייה ומבהיר כתמים מחיר 399 שקל/יח"צ חו"ל

טוני מולי אמפולת ויטל ויטה ויטמין SYNERGY AMPOULE - VITAMIN C - לסיוע בהבהרת העור ולצמצום מראה הקמטים. האמפולה מכילה ויטמין C לסיוע בהבהרת העור ולמראה קורן, וסקוואלן, שהינו חומר המופק משמן זית ויעיל במיוחד להגברת גמישות העור, צמצום מראה קמטוטים וסיוע בשיקום נזקי החשיפה לשמש. התוצאה: מראה עור צעיר ומלא זוהר וחיוניות.

המחיר: 90 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם ובאתר טוני מולי

tonymoly vital vita vitamin c מחיר 90 שקל. חן ברקוביץ,
tonymoly vital vita vitamin c מחיר 90 שקל/חן ברקוביץ

דרמלוג'יקה מרחיבים את סדרת תכשירי ביולומין C ומשיקים תכשיר לחות במרקם ג'ל המבטיח הבהרת העור והענקת לחות ניכרת, לצד שיפור סימני הזדקנות ועור עייף.

הג'ל נעים למגע ומבוסס על 5 סוגי חומצות היאלרוניות להענקת לחות מוגברת בעור, ומשלב מולקולות ויטמין C, המשייכות אותו לדור חדש של תכשירים מבוססי ויטמין C יציב במיוחד. המולקולה משלבת פפטייד וחומצה לקטית להבהרת העור ולמראה בהיר של עור הפנים. בזכות היציבות שלהן מצליח הקומפלקס לפעול בעומקי העור.

המחיר לצרכן: 312 שקל. ניתן להשיג באתר האונליין של החברה

ג'ל הלחות החדש של דרמלוג'יקה biolumin-c gel moisturizer. יח"צ,
ג'ל הלחות החדש של דרמלוג'יקה biolumin-c gel moisturizer/יח"צ

C POWER של קרליין - סדרה זו מבוססת על פרו-ויטמין C (נגזרת עמידה של הויטמין) הפועל מיד עם המגע בעור בתהליך שחרור איטי ומעניק הגנה נוגדת חמצון למשך שעות ארוכות.

קרם הלחות ליום, מגן מפני נזקי חמצון עם מסנני קרינה 20 SPF, מכיל גם שמן היפופיאה לשיפור מראה העור. שימוש יום-יומי בקרם יספק לעור נוגדי חמצון יעילים המונעים נזק הנגרם מרדיקלים חופשיים ומסייעים בשמירה על הסיבים האלסטיים מפני פגיעת קרינה הגורמת לרפיון.

המחיר: 50 שקל לתכולה: 50 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות הפארם

קרליין קרם יום 20 spf סדרת ויטמין c. טל אזולאי,
קרליין קרם יום 20 spf סדרת ויטמין c/טל אזולאי

אם הוא עסיסי - זה ויטמין c ?

עד כאן המוצרים השונים המכילים ויטמין סי, אבל מה נכון ומה לא נכון לגבי נחיצותו לגופנו? התייעצנו עם אושרת לוי, דיאטנית קלינית ותזונאית, בעלת B.E.D בחינוך גופני, בעלת B.S.C במדעי התזונה ומומחית לאורך חיים בריא, בנוגע למאפייניו של ויטמין C, מהיכן מקבלים אותו, באיזו דרך הכי נכון לצרוך, כמה ממנו חיוני לגופנו ולמה בכלל הוא חשוב:

"ויטמין C משתתף בכ-300 תהליכים שונים בגופנו, בין השאר בתהליך פירוק כולסטרול, בהקלה על מצבי אלרגיות, מחלות עור ודלקות חניכיים, הוא מסייע בהגלדת צלקות ובריפוי פצעים. בנוסף, בכוחו של ויטמין C להפוך חומצה פולית לצורתה הפעילה ולהגביר את ספיגת הברזל במיוחד בקרב ספורטאים ומעשנים".

"היות וויטמין C נעלם בתהליך בישול ואידוי חשוב לצרוך אותו ע"י אכילת ירקות ופירות טריים. אך חשוב להכיר בעובדה גם אחסון ממושך ואפילו "פציעה" של הפרי או הירק, כמו חיתוך או ריסוק גורמים לנזק למבנה התא ולהתחמצנות ולאיבוד ויטמין C".

"הצריכה היומית המומלצת לבוגרים בריאים עומדת על 60 מ"ג. לשם הדוגמא: מאכילת פלפל ירוק אחד נקבל מעט יותר, כ- 80 מ"ג. וכמה ויטמין C נקבל משתית מיצי פירות הדר? 100 מ"ל מיץ מנדרינות יתנו לנו כ- 30 מ"ג ויטמין C | 100 מ"ל מיץ אשכוליות כ- 40 מ"ג ויטמין C | 100 מ"ל מיץ לימון או תפוזים יתנו כ- 50 מ"ג ויטמין C".

תפוזים. ShutterStock
תפוזים/ShutterStock

והנה כמה מיתוסים אודות ויטמין C

מיתוס 1 - נהוג לחשוב שהתפוז הוא מקור הכי טוב לוויטמין C אך הדבר אינו נכון. בעוד 100 ג' תפוז מכיל 53 מ"ג ויטמין C ישנת בטבע מקורות לא פחות טובים ואפילו יותר. למשל: כרוב אדום - 57 מ"ג, פומלה -61 מ"ג, ברוקולי - 113 מ"ג, פטרוזיליה - 133 מ"ג , גויאבה - 184 מ"ג

מיתוס 2 - עדיף לשתות מיץ תפוזים על פני אכילת התפוז השלם. לא נכון: מומלץ לאכול פרי שלם, כדרך הטבע ולא רק לשתות את מיץ הפרי וזאת מכמה סיבות: א. איכות הוויטמין נפגעת בתהליך הסחיטה, הוא נהרס כתוצאה מהמגע עם האוויר וממגע בלהב המתכת וחום תהליך הסחיטה. ב. רק באכילת הפרי השלם נקבל את מלוא הסיבים התזונתיים שמכיל הפרי.

מיתוס 3 - אם נצרוך ויטמין C לא נצטנן. ובכן, כדאי לדעת שאין בנטילה קבועה של ויטמין C כדי לצמצם את תדירות ההצטננויות אלא אם כן האדם נמצא במצב של מאמץ פיזי קיצוני. ובכל זאת. נטילת ויטמין C עשויה להשפיע על קיצור משך המחלה והקלה על הסימפטומים. נטילת ויטמין C יעילה במיוחד בשלבים הראשונים של המחלה.

אז על מה ממליצה לוי? "היות שוויטמין C משתתף בתהליכים רבים בגופנו עלינו לצרוך אותו על בסיס יום יומי באמצעות אכילת ירקות ופירות המכילים רמה גבוהה שלו. כדאי ליטול רמות גבוהות יותר של הוויטמין עם תחילת סימפטומים של הצטננות ולהמשיך לאורך כל ימי המחלה. לנוטלים תוסף ברזל מומלץ לאכול בסמוך מזונות עתירי ויטמין C או להסתייע בתוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully