וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: הכינו את הג'ריקנים, גם הדלק מתייקר

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 11:15

עוד זינוק ביוקר המחיה: מחירי הדלק עולים: ליטר בנזין 95 אוקטן יתייקר ב-34 אגורות. הסיבה: צמצום תפוקת הנפט על ידי היצרניות הגדולות, עקב הירידה בביקוש בתחילת משבר הקורונה. ההערכה כי בשילוב עם התייקרות החשמל, תהיה לעליית מחירי הדלק השפעה רוחבית על כלל המשק

זוכרים את הלילות בהם השתרך תור של נהגים בפתחי תחנות הדלק, כדי להספיק למלא מיכל דלק מלא בטרם יעלו המחירים? בלילה שבין יום שני לשלישי, יש סיכוי שהמראות יחזרו, שכן מחירי הדלק צפויים להתייקר בשיעור חד למדי, ויעמדו על כ- 6.71 לליטר בנזין 95 אוקטן..

הסיבה להתייקרות היא ככל הנראה הקטנת תפוקת הדלק על ידי היצאניות הגדולות, שנועדה לשמור על מחירו לאורך השנה הראשונה לקורונה, עת ירד הביקוש. אמנם ההשפעות הכלכליות של הקורונה פחתו ורוב כלכלות העולם התאוששו, אך ההיצע לא גדל בהלימה להתאוששות.

דלק תחנת דלק תדלוק. ShutterStock
תדלוק בתחנות דלק, מיום שלישי יהפוך ליקר משמעותית/ShutterStock

השפעה רוחבית וקשה על יוקר המחיה

מחיר הדלק עתה צפוי להיות הגבוה ביותר בתקופה האחרונה, לאחר שירד לשפל בחודש מאי 2020, עת הופנמה ההאטה הכלכלית שכפתה המגפה על הכלכלות בעולם.

מאז הוא עלה בקרוב לשני שקלים לליטר - מ- 4.79, ל- 6.71. כאמור, מי שירצו לתדלק את הרכב במחיר הנוכחי, יצטרכו להקדים את הגעתם לתחנת הדלק ללפני חצות בלילה שבין יום שני לשלישי.

להעלאת מחירי הדלק יש השפעה רוחבית על יוקר המחיה, שכן היא מגדילה את עלויות הייצור והשינוע של המגזר התעשייתי והמסחרי, כאשר היא מגיעה בצמוד לעלייה של 4.)% במחיר החשמל, נדמה כי השפעתה על יוקר המחיה תהיה בלתי נמנעת.

במילים אחרות: אם נדמה לנו שעליות המחיר שחשנו בסופרמרקט בעת האחרונה היו משמעותיות, כנראה שעוד לא ראינו כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully