וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמישות משתלמת? השיקולים המובילים בקרב מחפשי העבודה בשנת 2021

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 11:24

חרף החזרה לשגרה: מעל מחצית ממחפשי העבודה מעדיפים לעבוד מהבית ותנאי עבודה גמישים הפכו לשיקול עיקרי במציאת עבודה חדשה, כך עולה מסקר שנתי של דרושים IL: איזון בית-עבודה הפך לפרמטר מרכזי, תנאי השכר עדיין בפסגה והקאמבק של הצורך בביטחון תעסוקתי גם בקרב צעירים

דרושים IL, ערכה סקר בקרב מי שחיפשו עבודה בשנת 2021, ממנו עולים נתונים המצביעים על שינוי מגמה מעניין בדרישות המועסקים הפוטנציאליים שחוזרים לשוק העבודה או מחפשים עבודה חדשה.

במהלך הסקר, קיבלו הנסקרים בכל פעם 10 היגדים המייצגים שיקולים בעת חיפוש עבודה חדשה. הנסקרים נדרשו לבחור את השלושה החשובים להם ביותר מתוך 10 אפשרויו שונות.

מסיכום תוצאות הסקר נמצא, כי איזון בית-עבודה ותנאי עבודה גמישים הינם שיקולים מרכזיים במציאת עבודה חדשה, והם מהווים שינוי מגמתי בעולם התעסוקה החדש.

חשיבות פרמטר האיזון עלה השנה ב- 26.92% מהשנה החולפת ועומד על 66% וכך גם שיקול תנאי העבודה הגמישים (55%). נתון מענין נוסף שעולה מן הסקר הוא שרבים מעוניינים בהכשרה ובפיתוח מקצועי במקום עבודתם (50%) לצד הרצון להרוויח יותר בעתיד (35%).

נתונים אלו מצביעים על עליה משמעותית בהבנה של מחפשי עבודה, שכבר אי אפשר לסמוך על הגדרת התפקיד הקיימת, אלא קיים צורך להתקדם ולרכוש מיומנויות חדשות באופן שוטף וכי על מנת לשרוד ולהתפתח בעולם העבודה, ישנו הצורך לרכוש כישורים ומיומנויות טכנולוגיות.

שיקולים מובילים אצל מחפשי העבודה. יחסי ציבור,
שיקולים מובילים אצל מחפשי העבודה/יחסי ציבור

כבוד, ביטחון תעסוקתי ומוניטין

כן מצאו החוקרים כי מחפשי העבודה מייחסים חשיבות גבוהה יותר לצורך שיכבדו אותם במקום העבודה (44%), לעומת שיקולים שונים של גיוון משימות (29%). עוד עולה מהסקר שהצלחה עסקית של ארגון (47%) חשובה יותר למחפשי עבודה מאשר היוקרה העסקית של הארגון (18%), מה שמוכיח שהם מאמינים בתוצאות בשטח ופחות במוניטין!

הביטחון התעסוקתי, עד לא מזמן, נחשב כפרמטר מיושן שמייצג את דור ה- X , ופחות את דור ה- Y או דור ה- Z ולמרות זאת השיקול זוכה לדירוג גבוה (52%) ומגמתי משנה קודמת. בהתייחס לעובדה זו, אנו עדים לגידול במעבר בין עבודות בהיקף שלא היה ידוע כדוגמתו מהעבר (התפטרויות בכל רמות השכר ובמגוון רחב של תחומי עבודה) ו"השוק של העובדים" מאיץ את המעבר.

העובדים כיום מחפשים הזדמנויות חדשות. מה שמוכיח שלמרות הרצון ביציבות תעסוקתית, מחפשי העבודה אינם מוכנים להתפשר על תנאי וסביבת עבודה בכל מחיר.

הביטחון התעסוקתי - 2. יחסי ציבור,
הביטחון התעסוקתי/יחסי ציבור

המגפה, ללא ספק גרמה לאנשים לשנות את דפוסי החשיבה שלהם ומחפשי העבודה משנים את סדרי העדיפויות שלהם ומדרגים את האושר בראש. רבים רודפים אחר החלומות שלהם ומחפשים עבודה שתרגש אותם.

חדשנות, התקדמות טכנולוגית וחזון

שיקולי שכר ותנאים נלווים, נותרים באופן מגמתי וצפוי כשיקולים בעלי חשיבות גבוהה.

משכורת בסיס גבוהה (65%), תנאים נלווים טובים (60%). הנתונים המעניינים נוגעים לאימוץ טכנולוגיות חדשות (31%) ולחדשנות (40%), כיון שנראה כי מחפשי העבודה מכירים בהאצה הטכנולוגית שמתרחשת בשוק העבודה החדש.

הביקוש לידע וליכולות טכנולוגיות מצד המעסיקים חוצה סקטורים. ההתקדמות הטכנולוגית והאוטומציה אמנם יקטינו את כמות המשרות הרוטיניות שניתנות להחלפה ברובוטים, אך מנגד נוצר שינוי בביקוש למשרות הדורשות התמחות אנושית טכנולוגית ויכולות של מולטי טסקינג.

כמות משרות באתר - היצע המשפרות 3. יחסי ציבור,
חדשנות, התקדמות טכנולוגית וחזון/יחסי ציבור

הנושאים שהתגלו כפחות מעניינים עבור מחפשי העבודה בסקר היו: המשימות היומיומיות, החזון והמחשבות של מנהלי החברה, גיוון במשימות, האירועים והפעילויות לעובדים ולבסוף, אחריות חברתית ותאגידית - דווקא נושא זה שהועלה על נס בחברות הייטק רבות, מתגלה כשולי ביותר עבור מחפשי העבודה.

עבודה מהבית והיצע המשרות

אחת המגמות שהחלו עם תחילת מגפת הקורונה בעל כורחנו היא העבודה מהבית. מגמה זו צפויה להימשך באופן היברידי או מלא ומעסיקים צריכים לחשוב על דרכים למדידת תפוקה במקום זמני עבודה ולדאוג לחזק את תחושת השייכות לארגון, גם בזמנים בהם העבודה מתבצעת מהבית.

היצע המשרות בדרושים IL בשנת 2021 ביחס לשנת 2020 נמצא בעליה של כ- 50% וביחס לשנת 2019, שנת טרום קורונה, בעליה של 18%.

נתונים אלו מוכיחים כי השוק משווע לכוח עבודה ואם נתעמק בסקטורים המובילים נראה כי ההיצע בתחום המכירות זינק ב50%, בתחום האדמיניסטרציה ומשאבי האנוש בכ- 100%, תחום הכספים במעל ל-65%, תחום הלוגיסטיקה והשיווק במעל ל85%, ההנדסה בכ- 33%, שירות הלקוחות והאבטחה בכ- 70%, הרפואה והתעשייה בכ- 40% כל זאת ביחס לשנת 2020.

כמות משרות באתר - היצע המשפרות 3. יחסי ציבור,
כמות משרות באתר/יחסי ציבור

אריאל קסל מנכ"ל דרושים IL: "השינויים הדרמטיים שקרו, קורים ועוד יקרו בשוק התעסוקה - הם כאן כדי להישאר, וכולם - מעסיקים, עובדים ומחפשי עבודה צריכים לקבל אותם וללמוד להגיב אליהם בהתאם. אנו רואים שתקופת הקורונה והזמן הרב בבית שינו את סדרי העדיפויות - תנאי עבודה גמישים ואיזון בית-עבודה הפכו להיות משמעותיים מאוד בשיקולי העובדים ומחפשי העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully