וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמו במבה? יצאנו לבדוק ונדהמנו מהפרשי המחירים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 10:32

אסם מעלה מחירים? אין סיבה לשלם ביוקר כשהשוק מוצף במוצרים חליפיים. "וואלה לא פראיירים" יצא לבדוק את מחירי אחד ממותגי הדגל של החברה וגילה שיש כמו במבה, אפילו במחיר נוח הרבה יותר

אין ילד ישראלי שלא מכיר את התינוק המפורסם של במבה, חטיף הבוטנים האהוב לא רק על ילדים בגיל הרך אלא גם על לא מעט מבוגרים. נדיר יהיה למצוא שולחן יום הולדת שלא תימצא עליו קערית שתכיל את החטיף.

במשך השנים ניסו יצרנים ויבואנים רבים להתחרות במותג האייקוני, בדרגות שונות של הצלחה חלקית. השם הפך לגנרי כל כך, עד שגם חלק מהתמחרים זכו לקידומת הממותגת - חטיף "שוש" למשל, נקרא פעמים רבות על ידי הצרכנים "במבה שוש".

התינוק של במבה באמת חמוד, הוא ממש לא אשם שההורים שלו, משפחת אסם נסטלה, החליטו להקפיץ את המחירים. לכן יצאנו לסיור קצר לבדוק את מחירי המוצרים החליפיים לבמבה של החברה.

נתחיל ממחיר הבמבה עצמה: המחיר לשקית של 80 גרם, מתחיל מ-3 שקלים (לרוב במבצעים) ומטפס עד לקרבת 8 שקלים. למרות זאת, ברוב המקומות מצאנו את המוצר במחירים של בין 4 ל-5 שקלים.

מוצרים בסופר 31 הבדצמבר 2021. ראובן קסטרו
שקיות של 80 גרם במבה של אסם. המחיר: כ-5 שקלים/ראובן קסטרו

המוצר החליפי הראשון שבדקנו שייך ליצרנית מקומית מתחרה, שטראוס-עלית, שאף היא מתכוונת להעלות מחירים, אך לפחות בינתיים היא מצליחה להישאר זולה יותר מאסם-נסטלה בכל הקשור לחטיפי בטנים. עבור שקית של "שוש" במשקל 80 גרם, נשלם בין 3 ל-4 שקלים.

יש מקומות שבהם אפשר למצוא את האריזה הנ"ל במחיר שיפחת מ-3 שקלים ויש מקומות שבהם תידרשו לשלם תמורתו מחיר כמעט כפול, אבל ברוב רשתות השיווק נשאר המחיר בטווח שצוין לעיל.

חטיף בוטנים שוש. אתר שטראוס,
שוש. אריזה של 80 גרם ברוב המקומות תהיה זולה יותר מבמבה במשקל זהה. יש לציין כי גם היצרן, שטראוס, מתכנן להעלות מחירים/אתר שטראוס

גם היצרנית הבאה שדגמנו קשור לשטראוס. מדובר ביצרנית ותיקה, אם כי לא מזוהה עם התחום: "קוואקר" שהפכה שם נרדף למוצרי שיבולת שועל, משווקת בישראל חטיפים בוטנים ושיבולת שועל מתוצרתה.

אולי כדי שלא לפגוע במותג "שוש" שמוצע באריזות של 65 גרם ושל 80 גרם, חטיף הבוטנים של קוואקר נמכר באריזות של 50 גרם - ומחירו גבוה יותר מרוב המוצרים בקטגוריה, כ- 4 שקלים (מצאנו גם ביותר מ-6 וגם בפחות מ-3 שקלים, אך גם ברף המחיר הנמוך, מדובר באריזה של 50 גרם בלבד).

במילים אחרות - לפחות מבחינת המחיר, הקוואקר אינו מתחרה לבמבה.

חטיף בוטנים קוואקר. אתר החברה,
קוואקר, גם הוא קשור לשטראוס - נמכר ב- 4 שקלים בממוצע, אך לאריזות של 50 גרם, אולי מתוך רצון שלא להתחרות בשוש. המחיר לגרם נמצא כגבוה בקטגוריה/אתר החברה

החטיף הבא שבדקנו הוא "בוטני", המיוצר עבור רשת רמי לוי. כאן יש כבר ירידה ברורה במחיר - וגם פער המחירים, שבמותגים אחרים שבדקנו יכול להגיע לפי 2 ומעלה, עבור אותו מותג באותה אריזה, הוא מצומצם יחסית.

את החטיף של רמי לוי תוכלו למצוא במחירים של החל מ-2 שקלים ל-80 גרם ועד מעט פחות מ-3 שקלים. אין ספק שהוא אחד המשתלמים בקטגוריה.

חטיף בוטנים רמי לוי. אתר רמי לוי שיווק השקמה,
המותג הפרטי של רשת רמי לוי, במחיר של כ-2.5 שקלים לאריזה של 80 גרם, הוא אחד המשתלמים בין חטיפי הבוטנים/אתר רמי לוי שיווק השקמה

המנצח הגדול

המנצח מבחינת המחיר לאריזת 80 גרם חטיפי בוטנים, הוא ללא ספק "בולי" שמיוצר בעמק יזרעאל על ידי "חטיפי העמק".

לחטיפי העמק יש היסטוריה של מאבקים מול אסם, בין היתר על החטיף באגסי שדומה מאוד לביסלי-גריל. בתחום חטיפי הבוטנים הם אולי מודרים מהמדפים של חלק מרשתות המזון הגדולות, אבל מי שימצא את החטיף ייהנה ממוצר זהה או כמעט זהה בטעמו וצורת, במחירים של כ-2-2.5 שקל לאריזה של 80 גרם, במילין אחרות: חצי מחיר מהבמבה המקורית.

במבה. ShutterStock
חטיף בוטנים - מי יודע איזה חטיף בתמונה - והאם זה משנה לנו? אם המיתוג פחות חשוב לכם, "בולי" הוא המנצח בנוק-אאוט של מבחן חטיפי הבוטנים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully