וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישות מקוונות באמצעות כרטיס אשראי ויזה הוכפלו ברבעון הרביעי באירופה

דפנה מאור

12.2.2003 / 12:13

התחום העיקרי לגידול ברכישות מקוונות היה תיירות, עם צמיחה של 531%; ויזה ומאסטרקארד עשויות להשיב עמלות של חצי מיליארד דולר



חברת כרטיסי האשראי ויזה דיווחה כי רכישות מקוונות באמצעות כרטיסיה הוכפלו ברבעון הרביעי באירופה. היקף הרכישות המקוונות בכרטיס ויזה באירופה היה 2.76 מיליארד דולר, עלייה של 136% לעומת התקופה המקבילה. מספר העסקות הוכפל מ-14.5 מיליון ל-31.1 מיליון.



התחום העיקרי לגידול ברכישות מקוונות היה תיירות, עם צמיחה של 531%. ויזה לא דיווחה איזה נתח מכלל מכירותיה מהוות המכירות המקוונות, ולא מסרה חלוקת מכירות לפי תחומים. ברבעון השלישי נרשמה צמיחה של 15% בלבד.



ויזה ומתחרתה מאסטרקארד עומדות היום בפני תביעות מצד לקוחותיהן, ועלולות להידרש להשיב חצי מיליארד דולר ללקוחות אמריקאים שהשתמשו בכרטיסים בחו"ל. פסק דין תקדימי בארה"ב קבע כי החברות גבו עמלות ושערי המרה מוגזמים מלקוחות, וייתכן שהחברות יחויבו להשיב את הכספים הללו. עמלות המרה אלה חלות לעיתים גם על רכישות מקוונות.



הטענה המרכזית שעלתה במשפט היא שחברות האשראי לא חשפו בפני בעלי הכרטיס את שערי ההמרה על עסקות מחוץ לארה"ב. עם זאת, עדיין לא ברור אם חברות האשראי יחויבו בצו בית משפט להשיב לבעלי הכרטיסים את הסכומים שנגבו שלא כחוק משנת 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully