וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייקרות על התייקרות: מחיר החשמל מזנק ב-5.7%

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 12:54

לפני כחודש הודיעה רשות החשמל על עדכון התעריפים החל ממחר, אך היום נודע כי המחיר שהיה אמור לעלות "רק" ב-4.9% יעלה ב-5.7%. על פי הודעת הרשות, הפער נובע מהעלייה במחירי הפחם בחודש ינואר. הצפי הוא כי העלייה במחירי החשמל תתדלק את עליית המחירים במשק

רשות החשמל מודיעה כי התעריף הכולל לצרכן ביתי מייצג יעלה בכ-5.7% .התעריף יכנס לתוקף ביום 1 בפברואר 2022.

על פי ההודעה, הגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה למעלה מ-100%. ברשות מסבירים כי למרות המעבר לגז טבעי, הרי שבשנת 2021 ,כ-23% מסך הייצור המשקי נעשה באמצעות פחם.

ההתייקרות מגלמת כבר הנחה של כ-20% בשל ההערכה כי השימוש בגז טבעי כתחליף לפחם, יעמיק בשנה הקרובה.

שקע חשמל שבור. ShutterStock
מה קורה למשק החשמל? הודיעו על התייקרות צפויה של 4.9%, יעלו בפועל ב-5.7%/ShutterStock

איך נוספו 0.8% להתייקרות?

בנוגע להפרש בין גובה התעריף שפורסם לשימוע ובין גובה התעריף שנקבע בהחלטה הסופית, מציינת רשות החשמל כי המשך התייקרות הפחם במהלך חודש ינואר היא הסיבה הכמעט בלעדית להפרש.

כן מבהירה הרשות כי העלייה במחירי הדלקים בכל העולם הביאה להתייקרות בתעריפי החשמל כמעט בכל מקום, בין היתר מצוין בהודעה כי המחיר בבריטניה עלה ב-34%, בשוודיה - 35%, בבלגיה - 18% ועוד שורה של מדינות בהם עלו המחירים בשיעור גבוה הרבה יותר מאשר בישראל.

רשות החשמל מבהירה שבתעריף שוקללה כבר הירידה בשער הדולר שאיזנה במעט את הייקרות הפחם.

כן חוזרים ברשות על הודעתם מהחודש שעבר לפיה ההתייקרות לצרכן הישראלי התמתנה גם בשל הרווחים שהושגו כתוצאה מהפרטת תחנת הכוח "חגית מזרח".

יחד עם זאת, ברור שהתייקרות בתעריפים, בוודאי כשהיא גבוהה מזו שעליה עודכן הציבור רק לפני כחודש, עלולה לגרום לעליית מחירים רוחבית בכלל המשק, שגם כך חווה גל התייקרות דרמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully