וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד קאופמן: בעלי חברות יוזמים לעתים משבר כדי להשתלט על נכסים

ערן גבאי

12.2.2003 / 12:40

דוידה לחמן מסר שללה טענות ד"ר קאופמן: הרחבת הקפאת תבל מעבר ל-9 חודשים תקבע מסגרת זמן מקסימלית; צבי יוכמן: עצירת הדימום בתבל מאיטה ההבראה



ראש חטיבת האשראי של בנק לאומי והמשנה הבכיר למנכ"ל הבנק, ד"ר אהוד שפירא, אמר אתמול בכנס בנושא הבראת חברות בישראל - שערכו גלובס ייזום ואוניברסיטת תל אביב - כי הבנקים לא נוהגים ליזום הקפאת הליכים לחברות מאחר שאם הבעלים וההנהלה לא בנויים להירתם לעול ולחפש משקיע שיסייע בחלק מההזרמת הכספים החדשים, ההבראה לא תצליח.



לטענתו, הרכב הבטחונות השונה של הבנקים מוביל לכך שבנקים שונים מקבלים החלטות שונות בעניין הקפאת הליכים ועל כן, חשוב מאוד שלא יהיו ניגודי אינטרסים בין הבנקים.



ד"ר שפירא התייחס גם להליכי ההקפאה והפירוק במקרים בהם מעורב היבט ציבורי של פיטורי עובדים וטען כי הממשלה והמוסדות שלה צריכים גם הם לוותר על משהו ואין לדרוש זאת רק מהבנקים. "מס הכנסה ומשרדי הממשלה השונים צריכים לוותר על חלק מהחוב שלהם. הבנקים מוכנים לעזור רק אם כל הצדדים משתתפים בתהליכי ההבראה".



ראש חטיבת האשראי של בנק דיסקונט, ד"ר אהוד קאופמן, טען בכנס כי קיימים מקרים בהם הבעלים יוזמים משבר ורוכשים את החוב כדי להשתלט על מצבת הנכסים שלהם במחיר מופחת.



ד"ר קאופמן ציין כי במאמצי החקיקה החדשים שמגבש משרד המשפטים בעניין הליכי הבראת ופירוק חברות סומנו הבנקים כאויב. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן מסר, הציגה את תיקוני החקיקה המוצעים, ושללה את הטענות של ד"ר קאופמן.



לחמן מסר התייחסה להארכת צו הקפאת ההליכים של תבל לאחרונה מעבר לקבוע בחוק - 9 חודשים - וטענה כי "בית המשפט עשה נכון כשהרחיב את צו הקפאת ההליכים של תבל, אך הרחבת המסגרת תקבע כעת מצב חדש בו כל החברות יבקשו להיכנס למסגרת המקסימלית".



נאמן תבל, רו"ח צבי יוכמן, ציין בכנס כי ב-2002 נסגרו 45 אלף עסקים בישראל, גידול של 33% בהשוואה לשנת 2001 וכל יום נסגרים כ-120 עסקים, כששניים מגיעים לפירוק או להליכי הקפאה כל יום. מוסר התשלומים בישראל ירוד וימי התשלום לספקים נאמד בכ-127 יום, כש-20 אלף צ'קים חוזרים מדי יום.



לדברי יוכמן, בישראל כ-10%-20% מהקפאות ההליכים מגיעות בסיכומו של דבר להבראת החברה. "מצב החברה הוא בבואה של מצב המשק הישראלי", אמר יוכמן וטען, בניגוד לדעות אחרות שנשמעו, כי הנאמן זקוק להקפאת ההליכים כדי להכין את תוכנית ההבראה והוא אינו יכול להציגה בעת בקשת צו ההקפאה.



"במקרה של תבל, ההגנה (צו הקפאת ההליכים) הגיעה שעות לפני ההתקפה (כינוס ופירוק החברה)", אמר יוכמן, שהדגיש את החשיבות שביצירת אווירת משבר, "גם בתבל אחת הבעיות כיום היא למעשה בעובדה שהדימום נעצר ולחברה רווח חודשי לפני ריבית של 10 מיליון שקל - ועובדה זו מאטה את קצב ההבראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully