וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרפורמה במס: הבנקים הפסיקו להעביר לאוצר נתונים על צבירה בתוכניות החיסכון

ליאור כגן

12.2.2003 / 11:49

בן שלוש: "בעקבות הרפורמה בוטל הפטור ממס בתוכניות החיסכון ואין עוד הבחנה בין תוכנית חיסכון לפיקדון"; "אם הבנקים יעבירו נתונים על פקדונות - נפרסם אותם"



הבנקים הפסיקו לדווח למשרד האוצר על נתוני הצבירה החודשית בתוכניות החיסכון, בעקבות הרפורמה במס. מדובר בדיווח חודשי של חמשת הבנקים הגדולים ובנק יהב לאגף שוק ההון במשרד האוצר בו נמסרים נתוני הפקדות ומשיכות של הציבור מתוכניות החיסכון. עד כה פירסם האוצר את הנתונים כמידע לציבור במסגרת, "אומדן הצבירה בתוכניות החיסכון, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות". המידע על הצבירה בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ימשיך להיות מפורסם.



אייל בן שלוש, המפקח על הביטוח וממלא מקום הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, מסביר כי עד להחלת הרפורמה, נהנו תוכניות החיסכון מפטור ממס, והן היו אפיק חיסכון פופולארי בקרב הציבור. לדבריו, הרפורמה במס ביטלה את הפטור ממס בתוכניות החיסכון, וכך הן הפכו לשווי מעמד לכל פיקדון בנקאי אחר.



"אין כיום כל משמעות למושג תוכנית חיסכון מעבר למשמעות שיווקית", מסביר בן שלוש. לדבריו, משרד האוצר פירסם את הנתונים עד כה כמידע לציבור. "אם הבנקים ידווחו לנו על הצבירה בפיקדונות על פי בסיס הצמדה, נמשיך לפרסם את המידע לציבור", אומר בן שלוש.



יש לציין כי למידע על הצבירה בתוכניות החיסכון יש משמעות רבה לציבור שיכול בצורה זו לעקוב אחר ההתפתחויות בענף. המידע על הצבירה בתוכניות החיסכון חשוב גם לנוכח העובדה כי היקף נכסיהן מסתכם בכ-95 מיליארד שקל, המהווים כ-8% מתיק הנכסים הכספיים של הציבור.



העובדה כי הרפורמה ביטלה את היתרון של תוכניות החיסכון והשוותה את מעמדן לכל פיקדון אחר, היא נכונה, אך עדיין תהיה תקופת מעבר בה חלק מתוכניות החיסכון יהנו מפטור ממס (אלו שנפתחו לפני חודש מאי 2000), או מפטור חלקי (על הכספים שנצברו עד תחילת הרפורמה בתוכניות שנפתחו לאחר מאי 2000).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully