וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה מנע את השבתת נמלי הים "עד להחלטה"

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 9:20

בית הדין לעבודה מנע את השבתת נמלי הים על ידי העובדים עד להחלטה סופית בנושא. בנמלים הפרטיים מיהרו לברך, בהסתדרות מיהרו להודיע כי הם מכבדים את ההחלטה, שלמעשה מפרקת אותם מנשק השביתה, לקראת הדיונים הבאים

בשבוע שעבר פרסמנו כאן על כוונת ההסתדרות להשבית את נמלי הים בחיפה ואשדוד, במחאה על כוונת המדינה לאפשר פריקת סחורות שאינן מכולות גם בנמלים הפרטיים - נמל המפרץ ונמל הדרום, כוונה שאמנם נועדה להקל על העומס החריג שנוצר בנמלי הים, אבל - לפחות על פי טענת ארגון העובדים - עומדת בסתירה להבנות שהושגו עם המדינה ואפשרו למעשה את הקמת הנמלים הפרטיים.

לנמלי הים חשיבות מכרעת בשרשרת האספקה, שכן עיכוב של אניות מטען בנמלים הוא יקר מאוד - ויש לו השפעה עקיפה, אך ברורה על אספקת חומרי הגלם לתעשייה ועל עלויות הייבוא. זאת גם הסיבה לכך שהמדינה ביקשה להרחיב את פריקת הסחורות גם לנמלים הפרטיים. צעד שכאמור התפרש על ידי נציגי העובדים שפיתרון זמני שהכוונה היא להפוך לקבוע.

בהחלטה לילית קבע בית הדין לעבודה, בראשות השופטים אילן איטח, לאה גליקסמן וחני אפק נדלר, כי "לא יינקטו צעדים ארגוניים" עד למתן החלטה בנושא - ובתרגום לשפת המעשה: לא ינקטו עיצומים, בוודאי שלא השבתה מלאה כפי שתכננו ארגוני העובדים.

נמל המפרץ - נמלי ישראל. רענן כהן,
נמל המפרץ: "ערוך ומוכן לפרוק אוניות מטען כללי"/רענן כהן

"להפחית את העומס ובכך לסייע לכלכלת ישראל"

בנמל המפרץ מיהרו לברך על ההחלטה: "בהמשך להחלטה שקיבל אמש בית הדין הארצי לעבודה להוציא צו מניעה על צעדים ארגוניים מצד הוועדים בנמלי אשדוד וחיפה ובחברת התעבורה הימית" הודיעו מטעם הנמל "בשל מצוקת בעלי המטענים והאוניות הממתינות במפרץ חיפה, נמל המפרץ ערוך ומוכן לפרוק אוניות מטען כללי ולסייע ללקוחות, במטרה להפחית את העומס ובכך לסייע לכלכלת ישראל".

חברת SIPG, המנהלת את מה שלהגדרתה הוא "הנמל הגדול והמשוכלל בעולם", אף הבהירה כי היא מפעילה את נמל המפרץ בחיפה בהתאם לחוזה וכתב הסמכה שנחתם מולה עוד בשנת 2015 ע"י שרי התחבורה והאוצר.

ההודעה נחתמה בעקיצה מסוימת כלפי הנמלים הוותיקים: "נמל המפרץ מעניק שירות ללקוחותיו ברמה גבוהה ובמחירים הוגנים, תוך הקפדה על יישום קפדני של הוראות החוק, הנהלים וההנחיות הרגולטוריות".

משלוח ביצים נפרק בנמל חיפה, 16 באפריל 2020. צילום רחפן: ארז סימון, גיאודרונס, אתר רשמי
נמל חיפה. השבתת הנמלים נדחתה עד להחלטה הסופית בעניין/אתר רשמי, צילום רחפן: ארז סימון, גיאודרונס

מכבדים את ההחלטה הזמנית, ממתינים להחלטה המורחבת

גם בהסתדרות מיהרו להגיב על החלטת בית הדין שאמנם נמנעה, לפי שעה, להכריע בסכסוך בין הצדדים, אך פרקה אותה מהנשק העיקרי שעמד לרשותה, איום ההשבתה:

"הסתדרות וועדי העובדים מכבדים את החלטת בית הדין הארצי לעבודה, אך יחד עם זאת אנו תקווה שבהחלטה המורחבת שתגיע בימים הקרובים, בית הדין ימצא את האיזון הנכון, תוך שמירה על זכויות העובדים ואיתנות הנמלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully