וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק משמעותי: יו"ר ההסתדרות מצטרף למאבק ביוקר המחיה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 11:49

באיחור מסוים, אך בנחישות, הצטרף היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד למאבק ביוקר המחיה. במכתב לבנט וליברמן הוא תובע מהם לנקוט צעדים אופרטיבים - ובמקביל מזהיר את ראשי החברות הגדולות כי מי שיעלה מחירים יספוג הפסדים שיעלו על הרווח הצפוי כתוצאה מהצעד

על זה נאמר: מוטב מאוחר. אחרי הסקרים, אחרי התקשורת ואחרי הפוליטיקאים מהספסלים האחוריים של הכנסת, מבינים גם הבכירים שהבעיה המטרידה ביותר את הציבור הישראלי אינה קשורה לשמאל וימין או לתיקי נתניהו, אלא לעובדה שיוקר המחייה בישראל הפך מבלתי נסבל לבלתי אפשרי.

עם זאת, המצטרף החדש לנאבקים ביוקר המחיה, עשוי להיות שחקן משמעותי ביותר: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שפנה היום לשר האוצר ולראש הממשלה והבהיר: "ללא צעדים אקטיביים נגד עליית המחירים, נצא לצעדי מחאה נרחבים"

במכתב ששיגר, קורא בר-דוד פנה הבוקר לנפתלי בנט ולאביגדור ליברמן "לנקוט בצעדים אקטיביים נגד הניצול החזירי של אזרחי ישראל". למה הכוונה? ובכן על פי בר דוד: "לא רק להציב תמרורי אזהרה בפני החברות שמעלות מחירים אלא להטות את האמירה הנחרצת לכדי מעשים".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, מתגייס למאבק ביוקר המחיה/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"ניצול חזירי של אזרחי המדינה"

"אנו חייבים להזכיר לגופים שגורפים רווח גולמי של מאות מיליוני שקלים בשנה, כי יש מדינה בקצה והמחיר על ניצול האזרחים - פשוט לא ישתלם להם", כך כתב בר דוד במכתב שבו תקף בחריפות את החברות שמתדלקות את עליית המחירים במשק וציין כי: "גל ההתייקרויות שחונק את אזרחי ישראל הוא לא גזרת גורל. היצרניות הגדולות רושמות אחוזי רווחיות גבוהים, והסיבה העיקרית שהן ממשיכות לעלות את המחירים נעוצה בעובדה אחת - הן פשוט יכולות".

בר-דוד קרא לרה"מ ולשר האוצר "לנקוט בצעדים אקטיביים נגד הניצול החזירי של אזרחי המדינה, ולפעול בצורה חסרת פשרות נגד כל גוף מסחרי שמנצל את מעמדו כדי לעשוק את הציבור. יש לכם את הכוח וגם את התמיכה הרחבה מהעם, לא רק להציב תמרורי אזהרה בפני החברות הללו אלא להטות את האמירה הנחרצת בנושא לכדי מעשים", כך כתב.

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי: "מדובר במאבק חשוב ביותר שעלינו לנהל כעת כחברה וכמדינה, והתריע: "אפעיל את כל עוצמתה של ההסתדרות כדי לבלום את התופעה הזו ולא נהסס לצאת בצעדי מחאה נרחבים".

בתוך כך, בר-דוד פנה הבוקר במכתב למנכ"לים של החברות הגדולות במשק, כדי לבקש מהם להירתם באופן אישי לבלימת גל עליות המחירים ולהתריע על ההשלכות שיהיו לכל צעד שיכביד על הוצאות הצרכנים.

"לא ייתכן כי בשעה שאזרחי המדינה נאנקים תחת עומס כלכלי חסר תקדים, העקרון המנחה היחיד שימשיך לעמוד לנגד עיני החברות יהיה השאת רווחים. אחרי שנתיים של משבר עמוק, יש לכם אחריות להיות שותפים של הכלכלה הישראלית, ולזכור כי המחיר שישלמו החברות שינצלו את המצב - יהיה גבוה הרבה יותר" - מאיים בר-דוד על החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully