וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תפטר 550 עובדי מחקר ופיתוח בחטיבת הרשתות

דפנה מאור

12.2.2003 / 13:10

הקיצוץ בחטיבה הרושמת הפסדים ייעשה בארה"ב, שוודיה ופינלנד; החברה תסגור אתרי מו"פ כדי לחסוף בעלויות

נוקיה תפטר 550 עובדים מתחום המחקר והפיתוח בחטיבת הרשתות שלה, הסובלת מהפסדים. הפיטורים יחולו על עובדים בארה"ב, שוודיה ופינלנד, בניסיון להסתגל לירידה בביקוש לציוד תקשורת על ידי קיצוץ בהוצאות על כוח אדם. בהודעתה לא ציינה נוקיה מהו החסכון הצפוי מהקיצוץ.

נוקיה נטוורקס, חטיבת הרשתות של נוקיה, תרכז את פעילות ציוד הגישה לרשתות פס רחב, על ידי העברת פעילותה מסנטה רוזה, קליפורניה, למרכז הפס הרחב בפינלנד. שינויים נוספים יתבצעו גם על ידי העברת כוח אדם בין מרכזי מחקר ופיתוח אחרים של החברה.

בנוסף תסגור נוקיה את אתר המו"פ לתחום ציוד תחנות הבסיס ששלה בקיסטה, שוודיה, ותקטין את מספר העובדים באתר המו"פ בבריטניה בתחום החומרה. החברה תבחון את מצבה של חטיבת התכנון ורכש החומרים שלה בבריטניה, ותחליט אם להעביר את פעילותה לאתרים גדולים יותר.

ברבעון הרביעי רשמה נוקיה גידול של 8% ברווח הרבעוני על בסיס פרופורמה, ועל גידול בנתח השוק שלה בתחום הטלפונים הסלולריים. אולם החברה סבלה מהאטה קשה בצמיחה במכירות, שהסתכמו ב-8.84. מיליארד יורו, וחטיבת הרשתות עצמה דיווחה על תוצאות חלשות כמו מתחרותיה לענף. ההפסד התפעולי בחטיבה עלה ב-12% ל-82 מיליון יורו. נוקיה אמרה שהקפאת השקעות ההון מפעילות הטלקום ממשיכה לפגוע בתוצאותיה וחוזה התכווצות נוספת בשוק זה ברבעון הקרוב.

נוקיה הצליחה לשמור על רווחיות וצמיחה בזכות ניהול יעיל של פעילותה, במקביל לבלימת הצמיחה בהכנסותיה. אולם החולשה בשוק הצרכני ושוק רשתות התקשורת הובילה אותה להזהיר כי ברבעון הראשון יהיו תוצאותיה בקצה הנמוך של טווח התחזיות.

מתחרתה, אריקסון, אשר מרבית הכנסתה תלויה במכירות ציוד תקשורת, סבלה מגידול בהפסדים ברבעון הרביעי. אריקסון רשמה הפסד נקי של 8.3 מיליארד קרונות (965 מיליון דולר), לעומת הפסד של 407 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסותיה נפלו ב-37% ל-4.27 מיליארד דולר.

אריקסון סבלה מצניחה קשה בביקוש לציוד לרשתות תקשורת, ונפגעה קשה יותר ממתחרות כמו מוטורולה ונוקיה - החשופות במידה פחותה יותר לשוק זה. מכירות ציוד תקשורת אלחוטית נפלו ב-19% ב-2002 בשל קיצוץ תקציבי השקעות ההון של חברות הטלקום הגדולות באירופה ובארה"ב.

תחזיות אריקסון צופות כי מכירות הרבעון הנוכחי ייפלו ממכירות הרבעון הרביעי. עבור השנה כולה צופה אריקסון שתירשם ירידה של 10% במכירות הכוללות, והיא מקווה לחזור לרווחיות "מתישהו" השנה.

בניגוד לנוקיה, שמיעטה בקיצוצים, פעלה אריקסון במידה רבה לקצץ את כח האדם שלה, והקטינה את מצבת כח האדם בשנתיים האחרונות ב-40 אלף עובדים. השנה מתכננת החברה לקצץ עוד 4,400 משרות, כדי לחסוך 50 מיליארד קרונה (5.8 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully