וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מיזוג חטיבות לייטסקייפ נטוורקס ואנוויס ברבעון הרביעי יוביל לפיטורים נוספים באי.סי.איי

בעז בבאי

12.2.2003 / 12:28

לייטסקייפ ואנוויס מוזגו לחטיבה שבראשה יעמוד ערן דריאל - מנכ"ל לייטסקייפ; החטיבה המאוחדת רשמה ירידה בהכנסה הכוללת ברבעון ה-4 לרמה של 51.6 מ' ד'



חברת אי.סי.איי טלקום ערכה ברבעון הרביעי שינוי ארגוני נוסף שממקד את הפעילות המרכזית של החברה בשתי חטיבות - לייטסקייפ נטוורקס ואינוביה. אי.סי.איי תמזג את חטיבת הרשתות האופטיות לייטסקייפ נטוורקס עם חטיבת אנוויס, חטיבת הפתרונות לניהול רוחב פס, לחטיבה אחת, שבראשה יעמוד ערן דריאל, ששימש עד כה כמנכ"ל לייסקייפ.



ראובן מרכוס, המנכ"ל לשעבר של אנוויס, מונה לתפקיד לתפקיד סגן נשיא למכירות, שיווק ופיתוח עסקי של החטיבה המאוחדת. מיזוג החטיבות צפוי להוביל לקיצוץ נוסף במצבת כוח האדם של אי.סי.איי. כך העריכו גורמים בשוק ההון.



החטיבה המאוחדת של לייטסקייפ ואנוויס רשמה ירידה בהכנסה הכוללת ברבעון הרביעי לרמה
של 51.6 מיליון דולר. זאת כאשר ההכנסות של חטיבת לייטסקייפ נטוורקס ירדו ל-41 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2002 מ-45.3 מיליון דולר ברבעון הקודם, בעוד ההכנסות של אנוויס הסתכמו ב-10.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי, נמוך בשיעור של 13% מ-12.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.



חטיבת פתרונות הגישה בפס רחב, אינוביה - שתמשיך להיות מנוהלת על ידי פיני חביב - רשמה צמיחה של 5% בהכנסות לרמה של 52 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי, כאשר הרווח התפעולי גדל באותה תקופה ל-1.8 מיליון דולר מ-0.64 מיליון דולר.



חטיבת פתרונות הדור הבא בתחום הטלפוניה, אשר התמזגה בסוף דצמבר 2002 עם חברת נקסוורס נטוורקס, בלטה בעלייה של 35% בהכנסות ל-19.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של 14.7 מיליון דולר ברבעון השלישי. אי.סי.איי, שהשקיעה 10 מיליון דולר בחברה הממוזגת הנקראת ורז נטוורקס, מחזיקה ב-43.2% ממניות החברה.



אי.סי.איי הודיעה בדו"חות על כוונתה לחתום בקרוב על הסכם למכירתה של חטיבת הפתרונות לתקשורת אלחוטית נייחת, אינווייב. משום כך לא רשמה את הכנסותיה בתוצאות לרבעון הרביעי, אלא כפעילות מופסקת, שגרמה בין היתר לרשום הפסד של 77 מיליון דולר עקב הפסקת פעילות בדו"חות לרבעון הרביעי.



הכנסות אי.סי.איי הסתכמו ברבעון הרביעי ב-149 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות של אנליסטים, ושיפור מסוים ביחס לרבעון הקודם, בו הסתכמו ההכנסות ב-147 מיליון דולר. במקביל, הקיצוץ האגרסיווי בהוצאות התפעוליות השפיע על הצמצום בהפסד פרופורמה ל-3.2 מיליון דולר או 3 סנט למניה, לעומת התחזיות של אנלסיטים לפסד פרופרומה של 6 סנט למניה.



אבל רמי רוזן, האנליסט של אוסקר גרוס, סבור שהשיפור בהכנסות עדיין לא מעיד על מפנה חיובי, במיוחד לאור התחזיות להמשך החולשה בפעילות בשוק הטלקום העולמי. לדבריו, התוצאות מחזקות את הערכתו שהחברה תצליח לשרוד את המשבר, במיוחד לאור הגידול בהיקף המזומנים שעומדים לרשות החברה והקטנת המלאים והמשך הצמצום בהוצאות התפעוליות.



אי.סי.איי המשיכה לייצר תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, והגדילה את קופת המזומנים שלה ל-356.6 מיליון דולר במזומן ו-6.8 מיליון דולר נוספים בהשקעות לטווח קצר. זאת, בהשוואה לקופה של 326 מיליון דולר במזומן ו-28.5 מיליון דולר בהשקעות קצרות טווח ברבעון הקודם. שווי השוק של החברה עומד על 164 מיליון דולר.



רוזן סירב לתת תחזיות לגבי התוצאות של אי.סי.איי לשנת 2003 עד לשיחת הוועידה שתערוך היום הנהלת החברה בראשות המנכ"ל דורון ענבר עם האנליסטים. הדירקטוריון של אי.סי.איי סיים הבוקר את הדיונים שלו שנערכו במלון הפאר הרודס באילת, בו מתקיים גם המפגש של הדירקטוריון של כור, בעלת המניות הגדולה באי.סי.איי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully