וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הניסיון לייבא את מחאת האפודים הזוהרים יצליח?

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 12:00

האם מחאת האפודים הצהובים, נגד יוקר המחיה, תצליח להתרחב אל מחוץ לקבוצות הווטסאפ? ראשי הארגון בטוחים שכן, התוצאות בשטח בינתיים לא מעודדות מבחינתם. האם מדובר במחאה חברתית שאינה פוליטית?

מחאה חדשה-ותיקה באה לעולם - מחאת האפודים הצהובים. כזכור התנועה החלה את דרכה בשנת 2018 בצרפת, בשל התייקרות מחירי הדלק ובעלייה ביוקר המחייה.

בשיאן של ההפגנות בצרפת, שחלחלו גם לישראל (ולפני שקיבלו כמה טוויסטים אנטי ישראלים) הצטלם אף ח"כ דאז ושר החוץ דהיום (וראש הממשלה הבא, על פי ההסכם הקואליציוני) יאיר לפיד, כשהוא לבוש באפוד זוהר.

סביר להניח שלמחאה שתתקיים היום הוא לא יצטרף: פעילי התנועה מאיימים לשבש את התנועה ולהעלות "שרות אלפי מפגינים לירושלים" במחאה על יוקר המחיה. עשרות אלפים כנראה לא יגיעו, אבל די יהיה גם בכמה אלפים בכדי להבהיר שהקרקע הציבורית בישראל בשלה לתנועת מחאה חדשה.

אביר קארה. תנועת אני שולמן, אתר רשמי
אביר קארה. נציג השולמנים שנכנס לכנסת דרך רשימת "ימינה". אחד משותפיו למאבק ההוא, עומד בראש ההתארגנות הנוכחית/אתר רשמי, תנועת אני שולמן

נוכחות מרשימה, בינתיים רק בווטסאפ

במספר קבוצות ווטסאפ שכבר הספיקו להתמלא בימים האחרונים ועונות לשם "מחאת האפודים הצהובים", הבטיחו מארגני המחאה לעצור את התנועה היום ב-8:00 בבוקר. ובכן - זה לא ממש קרה ולמרות שהם מתכוונים לטפס בשיירת מחאה למשכן הכנסת. נותר רק לראות האם עם ישראל מוחה בפייסבוק, אבל נמנע מ"לצאת לרחובות"

אורן בוטה, לשעבר קצין השטח של תנועת "אני שולמן" ומי שחיפוש שמו בגוגל מעלה סרטונים שלו מפגין ברחוב בלפור בירושלים נגד רה"מ לשעבר וראש האופוזיציה היום, בנימין נתניהו, אומר לוואלה: "אין פה שום פוליטיקה, אנחנו נגד כל עליות המחירים. היינו מפגינים גם נגד הממשלה הקודמת. הייתי קצין השטח של שולמן ועזבתי בגלל אי טיפול בענף התיירות מצד ח"כ אביר קארה והממשלה שרוצה שנחזיר את המענקים, וזה לא יקרה"

כאשר מנסים להבין ממנו מי מורכבת תנועת המחאה החדשה הוא עונה: "אנחנו מכל מיני אזורים בארץ, תנועת העצמאים, סטודנטים צעירים וגם נהגים".

בוטה, איש מחשבים וסייבר מרחובות, מבקש להדגיש שהוא עצמו 'מסודר' כהגדרתו - והוא מבקש לזעוק בשמם של העצמאיים שנפגעו מגל האומקירון ועליית המחירים.

צעדת המיליון בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"צעדת המיליון", ספטמבר 2011. אחת המחאות החברתיות שהצליחו לצבור תאוצה/דרור עינב

כמה יבואו היום להפגנה נגד הכנסת?

"אנו מצפים לעשרות אלפי רכבים שיבואו איתנו להפגין מול הכנסת. יהיו עשרת אלפים איש. זה כמו אש בשדה קוצים אני אופטימי".

עם מי מהח"כים אתם בקשר?

"אנחנו בקשר עם ח"כ פטין מולא ויולי אדלשטיין מהליכוד. גם ח"כ עמיחי שיקלי איתנו אנחנו רוצים להעביר חוק בנושא השבת המענקים למעל 60 אלף עצמאיים, ואנו נעביר אותו עם סיעות האופוזיציה בגלל ההתנגדות של ח"כ אביר קארה ואנו נראה להם את עצמאותנו.

העצמאים יודעים ליזום, בימים הקרובים נעשה ימים כאלה, מחר זה ספונטני, כרגע אנחנו ממלאים את קבוצות הווטסאפ כדי שההמשלה הזאת תבין שעליית מחירי החשמל והדלק הייתה טעות גדולה".

ח"כ יולי אדלשטיין הכחיש שהוא בקשר עם ההתארגנות החדשה ובאמצעות דוברו אף זעם על השימוש בשמו.

ח"כ עמיחי שיקלי מסר כי הוא העביר לרשות התנועה טיוטה של הצעת חוק שיזם, שתותיר את כספי מענקי הקורונה בידי העצמאים.

בקבוצות הווטסאפ השונות בלטו שמות של כמה פעילי ליכוד בולטים, אך לטענת המארגנים, הם עזבו לאחר שהובהר להם שהמחאה אינה בעלת אופי פוליטי-מפלגתי, אלא רק כלכלי-חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully