וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התו הירוק בוטל? בשוק מחנה יהודה השיקו סימון ירוק

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 13:37

שוק מחנה יהודה יהפוך לראשון בישראל שמסמן את המוצרים בו בתו ירוק - לא, לא זה מהקורונה - אלא סימון ירוק, שמעיד שהמזון הנמכר בדוכן הוא בריא. לא תאמינו, אבל גם בפרויקט הזה מעורבת ד"ר שרון אלרעי פרייס - אם כי הפעם לא נראה שהמהלך ירגיז מישהו

שוק מחנה יהודה, סמל ירושלמי ותיק ופופולרי ומתחם שוקק חיים בכל שעות היממה, יוביל - כך על פי עיריית ירושלים - את המהלך להעלאת המודעות לסימון הירוק על מוצרים.

בטקס שנערך במעמד ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ראש תחום בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס ויו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, הוכרז על הפיכתו של מחנה יהודה לשוק הראשון בישראל הקורא לבאיו לקנות מוצרים המוגדרים בריאים ע"י משרד הבריאות.

שוק מחנה יהודה הוא שוק מפורסם ומוכר למכירת מוצרי מזון, ציוד וביגוד, הממוקם בעיר ירושלים בין הרחובות יפו ואגריפס. השוק פופולרי מאד בקרב תושבי העיר, תיירי פנים ותיירי חוץ כאחד. סיור בשוק חושף את הצרכנים לשפע של מזון מגוון והסימון הירוק נועד לסייע להם בבחירת מוצרים בריאים יותר בצורה פשוטה וברורה, במטרה לעודד אורח חיים בריא וצרכנות נבונה. מזון עם הסימון הירוק הינו מזון מומלץ ובריא יותר.

מדובר בסימון וולונטרי, שמשרד הבריאות ממליץ לחקלאים, ליצרני ומשווקי המזון לעשות בו שימוש בנקודות המכירה, ובתנאי שהמזון עומד בתנאים שקבעה הוועדה המדעית המיוחדת שמונתה במשרד הבריאות לנושא. כאמור, שוק מחנה יהודה יהיה השוק הראשון בארץ עם שילוט לסימון הירוק.

שוק מחנה יהודה עובר לירוק. דוברות עיריית ירושלים,
הסימן הירוק שהושק בשוק מחנה יהודה/דוברות עיריית ירושלים

התוכנית היא ביוזמת לשכת הבריאות המחוזית ירושלים, עיריית ירושלים - האגף לאיכות הסביבה, תוכנית אפשרי-בריא בעיר ומחלקת קידום עסקים, וכן המחלקה הארצית לחינוך וקידום בריאות של משרד הבריאות וועד סוחרי השוק.

כאמור, השילוט יופיע בדוכני המזון הרלוונטיים החל מהיום. התוכנית תלווה בהסברה, בשיתוף ילדי בתי ספר הסמוכים לשוק.

סריקת קוד QR שיהיה מוצג ע"ג השילוט של הסימון הירוק מציג מידע נוסף בנושא הסימון הירוק מהאתר "אפשריבריא".

https://www.efsharibari.gov.il/eat-healthy/buy-healthy-food/food-labeling/green-labeling/

תו ירוק בשוק מחנה יהודה. דוברות עיריית ירושלים,
ראש העיר, משה לאון והד"ר שרון אלרעי פרייס במהלך השקת הסימון החדש/דוברות עיריית ירושלים

קוראים גם לשווקים אחרים להצטרף

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "ירושלים חלוצה! מחנה יהודה המוכר והאהוב הוא השוק הירוק והבריא הראשון בארץ. בכך, הוא מהווה דוגמא ומופת לשווקים אחרים בארץ, וכולנו תקווה שגם הם יצטרפו ליוזמה הנפלאה, למען בריאות כלל תושבי מדינת ישראל. כל תושבי העיר נמלאים היום גאווה על כך ששוק מחנה יהודה יוביל את המהלך".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "רכישת מזון עם סימון ירוק מסייעת לאכול בריא, ולפי ההנחיות התזונתיות הלאומיות יכולה לסייע, למנוע ולדחות הופעתן של רוב המחלות הכרוניות. שוק מחנה יהודה, כחלוץ לפני המחנה, מוביל מהלך זה לפני כלל השווקים בארץ ומהווה דוגמא לשאר השווקים, בתקווה שיצטרפו למהלך חשוב זה במסגרת התוכנית הלאומית "אפשריבריא" שנולדה בשיתוף עיריית ירושלים, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, לשכת הבריאות המחוזית, אגף התזונה והמחלקה לקידום בריאות, שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: "שוק מחנה יהודה יהיה למוביל גם בעידוד הבריאות. הקונים שיפקדו את הדוכנים, יזכו לראות בכל פינה שלטים רבים שייתלו במאות עסקים ותכליתם הגברת המודעות למזון בריא וקריאה של סוחרי השוק לקהל הלקוחות -קנו ירוק. קנו בריאות. מאות עסקים הפועלים בשוק הצטרפו לתוכנית שיזם ועד סוחרי השוק יחד עם שותפינו: עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון, משרד הבריאות וכמובן הסוחרים עצמם שנרתמו ולקחו חלק בפרויקט שיחזק את התנובה המופלאה שיש בשווקים במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully