וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הדומינו: גם ליימן שליסל הודיעה שלא תעלה מחירים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 16:27

בתגובה למכתב ששלחו שרי האוצר והכלכלה, הודיעה גם היבואנית ליימן-שליסל, שהיא "קשובה לרחשי לב הציבור" ועל כן תימנע מהעלאת המחיר. אחרי שטראוס, סנו, אסם - ועתה גם ליימן-שליסל, נותרה רק שסטוביץ', כמעט לבדה, בסירובה להיענות לבקשת ליברמן וברביבאי

אפשר שמדובר רק בחלק אחד של המשוואה, אפשר אפילו שמדובר בצביעות - והממשלה שאחראית לעליית מחירי החשמל והדלק, לוחצת על המגזר הפרטי שלא להעלות מחירים, אבל דבר אחד ברור: כבר מזמן לא הורגש כאן צעד אפקטיבי כל כך בניסיון לבלום את יוקר המחייה, כמו מכתב השרים שהוציאו בתחילת השבוע שר האוצר ושרת הכלכלה.

כזכור, בתחילת השבוע פנו ליברמן וברביבאי במכתב למספר גורמים גדולים הנמנים על יצרני ויבואני המזון, הטואלטיקה וחמרי הניקוי, בבקשה כי ימנעו מעליית המחירים שתכננו, או ייסוגו מצעדים שכבר נעשו.

עד כה השיבו רוב הגורמים הגדולים אליהם שוגרה הפנייה בחיוב:

שטראוס הודיעה כי לא היה בכוונתה להעלות מחירים מלכתחילה, ובכך חישקה למעשה גם את מתחרותיה, כמו תנובה וטרה.

סנו הודיעה אף היא - לאחר שכבר העלתה מחירים - כי היא מתחייבת להוזילם.

אפילו אסם, שבהתחלה עמדה על זכותה להחיל חלק מההתייקרויות במחירי חומרי הגלם ועלויות הייצור והשינוע על הצרכנים, הודיעה לבסוף כי לפי שעה היא חוזרת בה מהכוונה לייקר את מחירי מוצריה.

עתה הודיעה גם ליימן שליסל, המזוהה בעיקר עם תחום הממתקים והחטיפים, כי היא נסוגה מהכוונה להעלות מחירים.

ראש השנה 2021, ליימן שליסל. ליימן שליסל,
מותגי ליימן שליסל/ליימן שליסל

"רמת מחירים שאינה כלכלית"

במכתב המובא כאן לעיון קוראי וואלה, אין אמנם התחייבות מפורשת שלא להעלות מחירים, אך ניתן להבין מרוח הדברים כי לפחות למועד זה נענית החברה לפניית משרדי האוצר והכלכלה.

יחד עם זאת, במכתב התשובה יש יותר מרמז לכך שגם אם תתמהמה, בוא תבוא: "אך אין זה אומר שנוכל לעולם להחזיק ברמת מחירים שאינה כלכלית" - מסייגים בליימן שליסל את החלטתם.

אמש נשלח מכתב תשובה גם מהיבואן שסטוביץ' (קולגייט, רבלון, מסטרשף, בוס, פלמוליב, ספיד סטיק - רשימה חלקית מאוד), אלא ששם פירטו באריכות את הנסיבות שהובילו אותם להעלות את המחירים וציינו שמדובר בעלייה קלה בלבד, מבלי להראות כל כוונה לסגת ממהלך ההתייקרות.

ליימן שליסל, תשובה לשר האוצר. יח"צ,
המכתב שנשלח מליימן שליסל אל שרי האוצר והכלכלה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully