וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, אני מטא: אין מצטרפים חדשים לפייסבוק, המניה קורסת

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 9:44

פייסבוק סבלה ממחסור במצטרפים חדשים, החמיצה את התחזיות והמניה ירדה לאחר המסחר ב-22 אחוז. השוק כולו נצבע באדום, והדריכות לקראת דוחות אמזון גבוהה. צניחה גם לספוטיפיי: "על שורת ההכנסות מעיבה גם המדיניות החדשה של אפל"

האם נכנסנו לעידן חדש, שבו מטא (פייסבוק) הופכת להיות פחות ופחות רלוונטית? יכול מאוד להיות שכן. החברה החמיצה את התחזיות לרבעון הרביעי ומתמודדת עם קשיים לא פשוטים בתחילת השנה הנוכחית - ולאחר המסחר אתמול ירדה ב-23 אחוזים. כעת, העיניים נשואות לפתיחת המסחר היום, וגם לדוחות של אמזון לאחר סגירתו.

מארק צוקרברג. AP
הערך נחתך בכמעט רבע, ויש לו סיבות להיות מודאג. מארק צוקרברג/AP

הרווח למניה עומד על 3.67 דולר לעומת צפי של 3.84 דולר, כשברבעון הראשון נחתכה תחזית המחזור מ-30 מיליון דולר ל-27-29 מיליון. הבעיה של פייסבוק טמונה בחוסר היכולת לשמר משתמשים. לחברה יש 2.91 מיליארד משתמשים חודשיים לעומת צפי של 2.95 מיליארד - והמשמעות היא שלא חל גידול כלל בכמות המשתמשים, שעמדה על 2.91 מיליארד גם ברבעון השלישי, ואפילו נרשמה נסיגה קטנה. גם סנאפ, המפעילה של סנאפצ'ט, פרסמה דוחות גרועים וצנחה ב-17 אחוז לאחר המסחר.

ספוטיפיי פרסמה אף היא דוח גרוע וצנחה ביותר מ-10 אחוזים לאחר שעות המסחר, כשיש הקושרים זאת לנטישתם של ניל יאנג וג'וני מיצ'ל, בעקבות בחירת ספוטיפיי להמשיך ולהעלות בערוץ את מתנגד החיסונים הקיצוני ג'ו רוגאן.

סקטור הטכנולוגיה חווה התאוששות השבוע לאחר פתיחה לא פשוטה לשנה, כשגוגל פרסמה אתמול דו"ח שהיכה את התחזיות. הרווח למניה עמד על 30.7 דולר לעומת צפי ל-27.14 דולר. הלילה תפרסם אמזון את דוחותיה, וזה יגיע כפי הנראה לאחר ירידות בנסדאק, כשהחוזים העתידיים מראים צבע אדום.

"התחרות מול טיקטוק הופכת ליותר ויותר מאתגרת"

שחר כרמי, אנליסט הטכנולוגיה של פסגות בית השקעות, מציין: "לאחר המסחר נרשמו ירידות חדות במניות הטכנולוגיה, בדגש על הרשתות החברתיות, לאחר שדוחות מטא (פייסבוק) כללו קיטון במספר המשתמשים היומי (1.929 מיליארד מול 1.93 ברבעון הקודם) ותחזית לצמיחה מאכזבת של 3%-11% ברבעון הבא. גם דוחות ספוטיפיי היו מאכזבים. התוצאות גררו מגמה שלילית גם בחברות כמו סנאפצ'אט, פינטרסט וטוויטר. נראה כי התחרות מול טיקטוק הופכת ליותר ויותר מאתגרת, ועל שורות ההכנסות מעיבה גם מדיניות הפרטיות החדשה של אפל. כל אלה מקשים על הרשתות החברתיות להמשיך במגמת הצמיחה החזקה שחוו עד לאחרונה. מעניין לציין, לעומת זאת, כי ביצועי גוגל שפורסמו יום קודם דווקא היו מעולים והוכיחו כי היא מצליחה לפחות עד כה להתמודד בהצלחה רבה עם האתגרים הללו. התוצאות הביאו לירידות גם בתחומי הטכנולוגיה האחרים, ולאחר המסחר רשמו התעודות העוקבות אחר מדדי השבבים, התוכנה והאינטרנט (soxx, igv, fdn) ירידות בין 1.5%-4%".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully