וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד הלפרין הופך למשקיע הון סיכון, פותח את Contrago Ventures

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 12:01

דוד הלפרין, מבעלי רשת "אופטיקה הלפרין" הופך למשקיע הון סיכון: יגייס 50 מיליון דולר לקרן הון סיכון חדשה: "עד כה הייתי מעורב בהיי-טק באופן עקיף כאנג'ל וכיועץ. עכשיו אני ממסד את הפעילות שלי"

קרן הון סיכון ישראלית חדשה נולדה: דוד הלפרין, מבעלי רשת האופטיקה המצליחה בישראל, "אופטיקה הלפרין", ביחד עם שותפו אמיתי ימין, הקים קרן הון סיכון ישראלית חדשה "קונטרגו ונצ'רס" (www.contragovc.com) שתשקיע 50 מיליון דולר בחברות B2B הפועלות בתחומי הענן, סייבר, פינטק, פודטק, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. על משקיעי העוגן של הקרן נמנים חברות עסקיות ואנג'לים מהגדולים בעולם הנמנים על רשת הקשרים הגלובלית של משפחת הלפרין.

"קונטרגו ונצ'רס" מתכוונת לפעול בשלב הראשוני מתל אביב ובתוך שנה לפתוח משרד בניו-יורק. החברה תשקיע בחברות משלב ה-Seed ועד שלב C.

דור הלפרין ואמיתי ימין. רמי זרנגר,
דוד הלפרין ואמיתי ימין/רמי זרנגר

דוד הלפרין (41), בן למשפחת הלפרין ושותף ברשת "אופטיקה הלפרין", התמקד בשנים האחרונות בפילנתרופיה, השקעות נדל"ן וטכנולוגיה. לפני 15 שנה הקים את עמותת "לשון הרע לא מדבר אליי", עמותה הפועלת לחיזוק תרבות שיח חיובית בישראל וקידום ערכים של סובלנות וכבוד הדדי על ידי העלאת המודעות לנזקי לשון הרע ושיימינג. בתוך זמן קצר הפך המסר למטבע לשון שגור בפיות רבים, וחצה מגזרים ותרבויות. מטרת העמותה היא לתת תזכורת יומיומית לנזקים הנגרמים מלשון הרע, העלאת המודעות לכוחן של מילים והצהרה ערכית של העונדים את המסר (חולצות, צמידים וכדומה) למחויבותם למגר את התופעה. פעילות העמותה חובקת עולם, ונכון להיום תורגם הסלוגן ל-15 שפות. בשנת 2020 זכתה העמותה בפרס ירושלים היוקרתי. "קונטרגו ונצ'רס" תתרום 2% מרווחיה לעמותת "לשון הרע לא מדבר אליי".

"מחמיא לי הרבה יותר כשאנשים מכירים אותי כמייסד 'לשון הרע לא מדבר אליי' ורק לאחר מכן כאחד הבעלים של 'אופטיקה הלפרין'. פעילות העמותה מצילה חיים ומפיצה הרבה טוב, ואני גאה בשינוי התודעתי שיצרנו", אומר הלפרין. על הרקע להקמת קרן ההון סיכון "קונטרגו" הוא אומר: "להיי-טק יש השפעה עצומה על כמעט כל תחום בחיינו, ואני רואה את זה בפרט בעולמות הקמעונאות שאותם אני מכיר טוב. אני צופה שמגמה זו תמשך ולכן, אחרי שנים שבמהלכן הייתי מעורב בהיי-טק באופן עקיף כאנג'ל וכיועץ, עכשיו אני ממסד את הפעילות שלי דרך הקמת 'קונטרגו'".

"ערך ייחודי, משמעותי ופרקטי"

רשת "אופטיקה הלפרין" היא רשת האופטיקה הגדולה בישראל והרשת הקמעונאית הגדולה בישראל הפועלת ללא זכיינים. "אופטיקה הלפרין" הוקמה בשנת 1988 על ידי הרב רפאל הלפרין, אביו של דוד, מתוך מטרה לאפשר לכל שכבות האוכלוסייה בישראל לרכוש משקפי ראייה, משקפי שמש ועדשות מגע במחיר השווה לכל נפש.

עם מותו של רפאל הרב בשנת 2011 עבר לנהל את הרשת בנו הבכור, יעקב, השותף בבעלות עליה עם אחיו ואחיותיו, מלבד דוד: משה, שמואל, חיה, אתי ויהודה. יעקב, שלאחרונה פרש מניהול הרשת, הוא הפנים שלה שטבע את הסלוגן "משקפיים זה מוצר צריכה בסיסי". הרשת משווקת משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועדשות מולטיפוקל, ותמיסות לעדשות מגע. בין מוצרי הרשת ניתן למצוא מותגי על דוגמת רייבאן, ארמאני, פראדה, מארק ג'ייקובס ועוד. הרשת מונה 130 סניפים ומעסיקה כ-700 עובדים, ביניהם אופטומטריסטים ואופטיקאים.

אמיתי ימין (25) החל את דרכו העסקית כבר בגיל 15 בעולם המלונאות והמסעדנות כספק כוח אדם. עד מהרה תרגם את פעילותו זו לסטארט-אפ שפיתח פתרון תוכנה לניהול כוח אדם בתעשיית האירוח. בהמשך, במקביל ללימודי תואר ראשון במשפטים במסלול ישיר לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי), הצטרף לקרן ההון סיכון Hanaco Ventures כחלק מצוות ההשקעות של הקרן. לאחר מכן, שימש כיועץ השקעות לאנג'לים ול-Family Office השווייצרי ReInternational שהשקיע בלמעלה מ-40 סטארט-אפים ישראלים, וכיום נמנה על אחד המשקיעים בקרן "קונטרגו". "בתור יזם, אני יכול להגיד שיזמים מחפשים הרבה יותר מכסף", אומר ימין. "יזמים מחפשים שותף אמיתי לדרך, משקיע שהיה בנעליים שלהם, שמבין מה הם צריכים בכל שלב ושלב, הן ברמה העסקית והן ברמה המנטלית. כיזמים, נדע לגבות אותם גם כשלא הכול ורוד".

לדבריו, "'קונטרגו ונצ'רס' לא מתכוונת להתחרות בקרנות גדולות וותיקות ממנה. אם היקף הכסף המנוהל היה המבחן היחידי של קרנות הון סיכון, אכן הייתה לנו תחרות קשה, אך איני סבור שבמציאות של היום זהו הקריטריון המכריע. כשמשלבים עבודה מסביב לשעון עבור היזם עם רתימת הרשת העסקית הגלובלית של 'הלפרין', נוצר ערך ייחודי משמעותי ופרקטי לחברות שלבסוף מתורגם לצמיחה. כל חברה, בסופו של דבר, צריכה להצדיק את השווי שניתן לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully