וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון ענבר: "לא יהיו פיטורים של מאות אנשים ב-ECI - מספר העובדים כיום מתאים למימוש התוכנית העסקית"

שירלי יום-טוב

12.2.2003 / 15:14

"משבר התקשורת ממשיך ולא נהיה קל יותר; הרבעון הרביעי אינו נקודת מפנה אלא נקודת המשך; הבורד התכנס באילת כי היינו חייבים להבטיח להם שבטחונם האישי לא מוטל בספק"



דורון ענבר, מנכ"ל אי.סי.איי , אינו בבחינת איש בשורות היום בכל הקשור להתנהלותה של אי.סי.איי בשוק הטלקום הבעייתי. הוא רואה את הרבעון הרביעי כנקודת המשך ולא כנקודת מפנה, הוא אינו יודע האם יהיו הפרשות נוספות בכל הקשור לחובות האבודים של מיזם התקשורת GVT, והוא ממשיך לדבר על המשבר בשוק הטלקום, שלא חל בו שינוי בינתיים. אבל, יחד עם כל אלה הוא אומר היום בקול צלול וברור כי הוא לא צופה פיטורים של מאות עובדים נוספים באי.סי.איי, כפי שמעריכים בימים אלו בשוק ההון.



אי.סי.איי דיווחה אתמול על הכנסות של 149 מיליון דולר והצליחה לעמוד בתחזית שנתנה בסיום הרבעון הקודם לרמת הכנסות דומה לזו שדיווחה עליה אז - 147 מיליון דולר. לרבעון הבא צופה החברה ירידה של 10% בהכנסות, כלומר אלו צפויות להסתכם בכ-134 מיליון דולר.



יחד עם זאת, את ההפסד הגדול עליו דיווחה החברה ברבעון הקודם - 89.1 מיליון דולר, בשל מחיקות גדולות, הצליחה החברה לצמצם לכ-7 מיליון דולר ברבעון הרביעי. ענבר אומר היום כי ההחלטה האם לעבור לרווח נקי או להשאיר את השורה התחתונה צבועה באדום, היא החלטה ברמת הנהלת אי.סי.איי שמעדיפה בינתיים להמשיך להשקיע בפיתוח.



ענבר, איך אתה מסכם את הרבעון הרביעי ואת 2002?



"משבר התקשורת ממשיך, לדאבוננו. הוא לא הולך ונהיה קל יותר והצפיות אינה משתפרת. הסביבה ממשיכה להיות קשה מאוד. בסך הכל, המיצוב היחסי של ECI הוא טוב ונכון שיש ירידה במכירות, אבל אני רואה אותה כסבירה יחסית למה שמתרחש בשוק".



אז אי אפשר בעצם להסתכם על הרבעון הרביעי כנקודת מפנה?



"לא, אי אפשר. ניתן להתייחס אליו כנקודת המשך בתהליך שהחברה עוברת, של התמקדות בשתי יחידות עסקיות. יחד עם הירידה במכירות, הצלחנו להעלות את שולי הרווח הגולמי (לכ-45%) והצלחנו לצמצם את ההפסד הנקי".



תצליחו לשמור על שולי הרווח הגולמי ברמה כזו?



"לא נצליח לשמור עליהם ברמה עליה דיווחנו אתמול, אבל הרמה תהיה יותר גבוהה מאשר דיווחנו ברבעונים קודמים" (ברבעון הקודם עמד שיעור הרווח הגולמי על 35.6% ובמקביל על 27.9%. ש.י)



מה בנוגע למצבת כוח האדם שלכם? מה צפוי? יהיו פיטורים נוספים?



"יש לנו כרגע 2,900 עובדים ואני חושב שזו הרמה שצריך להישאר בה כדי לממש את התוכנית העסקית שלנו ב-2003. אבל בכל זאת, אני ריאלי - יהיו שינויים קטנים פה ושם אבל זו הרמה הבסיסית".



מה זה שינויים קטנים?



"לא מדובר במאות אנשים".



מה קורה עם אינווייב? מתי תודיעו על השלמת העסקה? הרי כבר הוצאתם אותה פעמיים מהדו"חות



"עבדנו לפי התקנים החשבונאיים ולכן הוצאנו אותה. חתמנו על העסקה, זה תהליך ארוך שלוקח זמן, אבל זה יקרה בקרוב".



סיימתם להפחית את החובות של GVT?



ברבעון הקודם עשינו הפחתה גדולה ואמרנו שנבדוק האם ההפרשה הזו מתאימה כל רבעון מחדש. ברבעון הרביעי בדקנו והמסקנה היתה שההפרשה עד כה היתה נכונה ומספקת. נמשיך לבדוק את העניין כל רבעון".



ירידה של 10% בהכנסות הרבעון הבא היא לא עניין של מה בכך. למה בשיעור כה גבוה?



"החברות המקבילות לנו בענף הודיעו על צפי לירידה של 25% ואנחנו נרד רק ב-10%. אני לא יכול להגיד שאנחנו במצב טוב כל עוד אנחנו מפסידים, אבל אנחנו ממוקמים טוב יחסית בתעשייה".



למה הבורד שלכם התכנס במלון הרודס באילת? הם פחדו להגיע לאזור המרכז בימים אלה?



"זו הפעם הראשונה שאנו מביאים את הבורד שלנו לישראל. לכנס אותם תחת האינתיפאדה והמצב הנוכחי זה לא פשוט בכלל והרבה חברות לא הצליחו לעשות זאת. ובכל זאת, כולם, ללא יוצא מהכלל הגיעו לארץ. הם מאמינים בנו ובמה שאנחנו עושים. יחד עם זאת, היינו צריכים להבהיר להם שהביטחון האישי שלהם לא מוטל בספק. בכל מקרה, הם כרגע נמצאים עימי בפתח תקווה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully