וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים מאבדות גובה לנוכח דו"ח מאכזב של אפלייד מטריאלס שיורדת ב-1.5%

יהודה שויצר

12.2.2003 / 16:55

קוקה קולה עולה ב-2.4% לאחר שדיווחה על צמיחה בהכנסות; IBM עולה לאחר שחתמה על הסכם להספקת שירותי מיקור חוץ ב-2 מיליארד דולר; GE עולה ב-0.8%



מסחר תנודתי נרשם בוול סטריט עת המדדים המובילים נעים בין עליות קלות לירידות. מדד המוליכים למחצה נסחר קרוב לשער הפתיחה על אף דו"ח מאכזב של אפלייד מטריאלס.



מניות השבבים הגדולות מאבדות גובה לאחר שאפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד נקי של 66 מיליון דולר ברבעון הכספים שהסתיים ב-26 בינואר. מכירות אפלייד ברבעון הסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר, פחות מתחזית האנליסטים של תומסון פייננשל פירסט קול להכנסות של 1.15 מיליארד דולר. אפלייד יורדת ב-1.5%; אינטל מאבדת 0.9% וטקסס אינסטרומנטס יורדת בשיעור של 0.8%.



ג'נרל אלקטריק תעמיד להצבעת בעלי המניות שלה הצעה לבחור דירקטור חיצוני ולמנותו לתפקיד יו"ר החברה. הצעה לבצע מהלך זה הועלתה בשנה שעברה, ו-GE נאבקה כדי להשמיטה מסדר היום, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



דובר GE אמר כי רשות ני"ע דחתה את טענותיה של החברה, וכי ההצעה למנות דירקטור חיצוני כיו"ר החברה תעמוד להצבעה בפני בעלי המניות יחד עם הצעות אחרות. ההצעה תוגש להצבעת בעלי המניות בצמוד להצהרה של החברה כי היא מתנגדת לה. מניות החברה עולות ב-0.8%.



עלייה קלה ברווחי ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה ברבעון הרביעי של השנה. קוקה קולה עולה ב-2.4% לאחר שדיווחה על רווח של 930 מיליון דולר, 38 סנט למניה, לעומת רווח של 914 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה האמירו ל-4.8 מיליארד דולר, מהכנסות של 4.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2001.



חברת המדיה ויאקום יורדת ב-6% על אף שדיווחה על עלייה של 12% בהכנסות ברבעון הרביעי. החברה, המפעילה את תחנות הטלוויזיה MTV ורשת הטלוויזיה CBS, דיווחה על הכנסות של 6.8 מיליארד דולר ברבעון. החברה גם עברה לרווח נקי של 652 מיליון דולר, מהפסד של 43 מיליון דולר ברבעון המקביל.



חברת המחשבים הוותיקה איי.בי.אמ זכתה בחוזה מיקור חוץ של יצרנית חלקי הרכב ויסטאון בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר. IBM תייצר ותפתח עבור ויסטאון את כל מערכות המחשוב לרכב ותתפעל את מערכות המחשוב בחברה לעשר שנים - כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". מניית החברה עולה ב-0.6%.



חברת האחזקות הבנקאית בנקשיירס אוף פלורידה (סימול BOFL) היתה ההנפקה הראשונה בשוק ה-IPO השנה, ושברה בצורת שנמשכה מאז חג המולד. בנקשיירס גייסה 9 מיליון דולר ביום שני, ויום אחריה גייסה חברת הביטוח לרכב אינפיניטי פרופרטי אנד קז'ואלטי (סימול IPCC) כ-198 מיליון דולר. בנקשיירס מכרה 900 אלף מניות ב-10 דולר למניה, בהתאם לתחזיות, מניות החברה נסחרות כעת בירידה של 0.3% למחיר של 10.1 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully