וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה: עלייה 30% בעסקים קטנים שהגיעו לחדלות פירעון"

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 11:00

מגפת אומיקרון האטה את פעילות העסקים, ויחד עם מאות אלפי המבודדים הביאה לפגיעה קשה. עו"ד עודד חן שביצע את הבדיקה: "להבדיל מגלי הקורונה הקודמים, העסקים הקטנים לא מקבלים סיוע מיידי מהממשלה ואין להם חמצן פיננסי לחכות עוד מספר חודשים"

מגפת אומיקרון האטה את פעילות העסקים, גרמה למאות אלפי מבודדים והביאה לפגיעה קשה, בעיקר בעסקים הקטנים. עד כאן הכול ידוע, אבל ההשלכות מפחידות.

עו"ד עודד חן, המתמחה בתחום חדלות פירעון ופשיטות רגל, מסביר: "במהלך דצמבר וינואר יש עלייה של כ-30% בעסקים קטנים שהגיעו לחדלות פירעון או נמצאים על סף חדלות פירעון ובבקשות למחיקת חובות. בשנת 2021 נפתחו כ-24,000 תיקי חדלות פירעון, מתוכם כ-9,900 בקשות של עסקים קטנים לפשיטות רגל. על פי הערכה, כ-60% מתיקי החובות הגיעו להסדרי תשלום, תוך מחיקת כ-70% משווי החובות".

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
גם בגלל ההגבלות וגם כי לקוחות נשארו בבית מחשש להידבק/ראובן קסטרו

ההערכה היא שתיקי חדלות הפירעון בשנה שעברה היו בסדר גודל של כ-13 מיליארד שקל. "להבדיל מגלי הקורונה הקודמים, עסקים הקטנים לא מקבלים סיוע מיידי מהממשלה ואין להם חמצן פיננסי לחכות עוד מספר חודשיים לקבל סיוע", מוסיף עו"ד חן.

על פי בדיקת שוק, העסקים הקטנים שנפגעו יותר בחודשיים האחרונים הם בתי קפה, מסעדות, מזנונים, חנויות אופנה, סוכנויות נסיעות, עסקי תיירות, מכוני יופי וקוסמטיקה ועסקי פנאי. 50% מבתי העסק שהגיעו לחדלות פירעון או שנמצאים על סף חדלות פירעון, הם עסקים חדשים שפועלים פחות מ-3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully