וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיעים על העתיד: הכירו את הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן

כתבה פרסומית

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 13:54

אם אתם מבריקים ורוצים לשפר את המציאות שסביבכם - זה בדיוק הזמן להכיר את המגמות החדשות, המלהיבות והמתקדמות שניצבות בחוד החנית של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. וגם: בואו לשלב בין תהליכים, אנשים וטכנולוגיה בתחום לימוד חדש ומפתיע, שכמעט מקדים את זמנו

יח"צ. יח"צ,
התמחויות חדשניות במעבדות הפקולטה להנדסה/יח"צ

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על "הנדסה"? ובכן, זה הרגע לעצור הכול - ולחשוב שוב. כי העתיד נראה היום קרוב מתמיד. נשמע כמו פרדוקס? ברוכים הבאים לעולם המלהיב של לימודי ההנדסה.

אבל בואו נתחיל ברקע הכרחי: אין זה סוד שכיום, תהליכים, אנשים, מידע וטכנולוגיה שזורים אלו באלו באופן בלתי ניתן להפרדה, ומשפיעים על כל תחומי החיים באופן משמעותי. אנו חיים בחברה טכנולוגית ומתועשת שזקוקה למהנדסים בכל התחומים. כידוע, הנדסה - על ענפיה השונים והמגוונים - היא מדע המשלב תיאוריה ופרקטיקה ומחבר בין רעיונות, תיאוריות וחוקים מתמטיים ופיזיקליים - לבין יישומם בפועל בחיים ה"אמיתיים". וזו בדיוק הסיבה שתחום עיסוק דינמי זה מתאים לאנשים מעשיים ומבריקים, שרוצים לשפר ולבנות את המציאות שסביבם. זו בהחלט אינה קלישאה, אלא אמת מעשית, שמגיעה מהשטח.

כרטיס הכניסה למשרות הנחשקות ביותר בעולם הטכנולוגי

זה הזמן להכיר מקרוב את הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. כאן, בקמפוס שוקק החיים, המצוי במרחק צעקה מלב תל אביב, מתקיימים לימודים לקראת תואר ראשון ( B.Sc) בהנדסת מחשבים, הנדסת חשמל והנדסת תעשייה ומערכות מידע. מכאן, יוצאים הבוגרים ופונים אל הדרך שלהם להגשמת חלומם: בחברות הזנק, בתעשיות הרפואיות, בתעשיות עתירות ידע, בתעשיות הביטחוניות או באקדמיה.

הפקולטה להנדסה ניצבת בחזית המדע והמחקר, כמו גם ביישום טכנולוגיות עילית חדשות. חברי הסגל הם בוגרי אוניברסיטאות יוקרתיות בארץ ובעולם ובהם חוקרים בעלי שם עולמי שזכו בפרסים בינלאומיים ועוסקים בפיתוח מענה לאתגרי העתיד. במילים פשוטות: אלו הם בדיוק האנשים והנשים שתרצו ללמוד מהם, כדי לזכות בכרטיס כניסה למשרות הנחשקות ביותר שהעולם הטכנולוגי יודע להציע.

יח"צ. יח"צ,
הבניין החדשני של הפקולטה להנדסה בבר-אילן/יח"צ

בואו לנתח מידע מהעתיד: לימודי הנדסת תעשייה ומערכות מידע

בפקולטה להנדסה שבאוניברסיטת בר-אילן, השיקו לאחרונה תוכנית לימודים מאתגרת אך משמעותית (וגם מהנה), שנועדה להכשיר סטודנטים להיות מהנדסים מובילים בתפקידי ליבה.

התוכנית לתואר ראשון בהנדסת תעשייה ומערכות מידע נועדה לאנשים בעלי יכולות כמותיות ואנליטיות מצוינות, המתעניינים גם בהיבט האנושי, בהבנה של ההתנהגות האנושית ובהשפעתה על מערכות. בדיוק כפי שהנדסת העתיד צפויה להיראות.

התוכנית, שכוללת מגוון נרחב של תחומי ידע רלוונטיים, תכשיר אתכם ליצור תוכן, לבצע אנליזה, ולשפר תהליכים ומערכות שבהם משולבים אנשים, מידע, טכנולוגיה, ציוד וחומרים. ממש כמו לנצח על תזמורת הנדסית מתוזמנת לעילא.

התכנית מכשירה מהנדסים באחד המקצועות המבוקשים ביותר בארץ ובעולם, וכאן גם יעמוד לרשותכם צוות מרצים וחוקרים מגוון ומצטיין מתחומי ההוראה והאקדמיה, כמו גם בעלי ניסיון יזמי, טכנולוגי וניהולי בכיר מחוץ לעולם האקדמיה. וכדי להוסיף טוויסט עדכני מהשטח, כדאי לדעת שבמהלך הלימודים, תתנסו בפרויקטים שונים בהתאם לתחומי העניין שלכם. הכול, כדי שבסיום הלימודים, תגיעו מוכנים הישר לקריירה המשמעותית שלכם.

מה בדיוק תלמדו בתוכנית החדשה? תכנון ואופטימיזציה של תהליכים, מערכות מידע, למידת מכונה ו-Data Science, רובוטיקה, מסחר אלקטרוני, תורת המשחקים ועוד.

אם צירופי המילים הללו הציתו בכם את הניצוץ, כדאי לדעת כי זהו התואר הראשון היחיד בארץ בהנדסת תעשייה ומערכות מידע, כאשר השם והתואר מבטאים את ההכרה של המועצה להשכלה גבוהה בכך ששני התחומים האלו צריכים להיות מחוברים. נכון לעכשיו, התוכנית מאושרת על ידי המל"ג לרישום ופרסום, והענקת התואר מותנית באישור המל"ג.

בחוד החנית: המגמה הקוונטית בהנדסת חשמל

בעבור מי שמחפשים אחר חדשנות ומצוינות במקומות נוספים ברחבי פקולטה להנדסה, מומלץ לבחון מקרוב מסלול ייחודי העונה לשם המגמה הקוונטית בהנדסת חשמל. מגמת הנדסה קוונטית מתבססת על תוכנית קיימת ויוקרתית של הנדסת חשמל, במסלול משולב פיזיקה. המגמה החדשה מתבססת על מרכזי הידע המשמעותיים שקיימים באוניברסיטה בתחומי האלקטרואופטיקה, ננו-טכנולוגיה, עיבוד אותות, תקשורת ובעיקר - טכנולוגיה קוונטית, ומכאן גם ייחודה כמגמה רב-תחומית, מגוונת וחדשנית. המגמה עושה שימוש בתשתיות הוראה מתקדמות, כאשר הלימודים מתקיימים בשיתוף פעולה עם התעשייה, במטרה לכוון אתכם אל קריירה בהייטק.

יח"צ. יח"צ,
משפיעים על העתיד. סטודנטים בפקולטה להנדסה/יח"צ

חדש בפקולטה: הנדסת חשמל במגמת נוירו-הנדסה

הכירו את הנוירו-הנדסה - תחום חדש בהנדסת חשמל המתמקד בפתרון בעיות ופיתוח טכנולוגיות בתחום מדעי המוח. כידוע, הבנת המוח האנושי היא אחד האתגרים המדעיים הגדולים ביותר של זמננו. לאתגר זה גם חשיבות מעשית ברורה - אחוז האוכלוסייה שסובל מהפרעות מוח הולך ועולה, ויש צורך בטיפולים חדשים. התוכנית לתואר ראשון בנוירו-הנדסה מציעה שילוב של הכשרה מלאה בהנדסת חשמל עם התמחות בחקר המוח. זאת לשם פיתוח טכנולוגיות חדשות למדידה של רקמות מוח (למשל, שיטות חדשות למדידה של הפעילות החשמלית של המוח, שיטות דימות מתקדמות וטכנולוגיות למיפוי הקישורים בין הנוירונים) וכן ניתוח נתונים (הטכנולוגיות הקיימות היום מייצרות מידע ביולוגי בהיקף רחב ויש צורך בכלים חישוביים לנתח את המידע). תוכנית הלימודים בנוירו-הנדסה מותאמת לאופי הבינתחומי של המחקר. בבסיס התוכנית לימודי הנדסה התואמים לתוכנית בהנדסת חשמל, הכוללים העמקה במדעי היסוד מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים.

המגמה להנדסת תכן חומרה ושבבים

כיום, את בוגרי הפקולטה להנדסה תמצאו בין השאר בחברות מובילות, ישראליות ובינלאומיות, בהן אינטל, מוביל איי, אפל, אינבידיה-מלנוקס, מיקרוסופט, סיוה, אמדוקס, לומניס, אלתא ועוד לצד חברות הזנק מסוגים שונים, חברות לפיתוח מכשור רפואי ואלקטרוני מתקדם ובתעשיות הביטחוניות. על רקע זה, ראוי להפנות את הזרקור למגמה מלהיבה וחדשנית נוספות: מסלול B.Sc בהנדסת מחשבים, עם התמחות בשבבים.

ההתמחות החדשה תאפשר לכם להתמקד בחומרת מחשבים - מתכנון מעגלים, דרך ארכיטקטורת מחשבים ועד למערכות הפעלה. כבוגרים של המגמה, תוכלו להשתלב בקלות בחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם - וגם ליצור שינוי אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully