וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי לעסקים? על פי דוח למ"ס, הם דווקא שבעי רצון

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 16:20

דוח למ"ס קובע: למרות האומיקרון, מצב העסקים בינואר היה טוב יותר מאשר בחודש דצמבר - כך על פי עדות בעלי העסקים עצמם. ירידה בהערכת הביצועים העסקיים נרשמה רק בענף המלונאות

פיצויים לבעלי עסקים בגין ירידה בהכנסות בחודש ינואר, היה נושא שהעסיק לא מעט את התקשורת, ארגוני העצמאים ופוליטיקאים רבים. ההערכה הייתה שעסקים רבים נפגעו בעקבות הגל החמישי של הקורונה, זה שהתאפיין באחוזי הדבקה גבוהים באומיקרון ולירידה בפעילות העסקית כתוצאה ממדיניות הבידודים הנרחבים.

אלא שסקר הערכת המגמות בעסקים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מגלה נתונים מעניינים למדי שעשויים לערער על הקביעה הזו.

מנתוני הסקר שבודק את ענפי התעשייה, הבינוי, המסחר הקמעונאי וכן שירותים ומלונאות, עולה שמרבית בעלי העסקים שהשיבו לסקר מדווחים שמצבם טוב יותר מאשר בחודש שעבר (דצמבר 2021) חוץ מענף המלונאות, שבו נרשמה ירידה בהערכתם של מנהלי בתי המלון.

גרנד קניון חיפה, 11 בינואר 2022. יואב איתיאל
גרנד קניון בחיפה, ינואר 2022. למרות הירידה בתנועת הקונים בקניונים, רוב בעלי העסקים העריכו שמצבם טוב יותר מאשר בדצמבר 2021, שהתאפיין בעומס/יואב איתיאל

רוב בעלי העסקים מעידים שהמצב השתפר

סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי.

המאזן תחום בטווח שבין מינוס 100 (הגרוע ביותר) לבין פלוס 100 (הטוב ביותר). ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

לפי הסקר, למרות הגידול בתחלואה בקורונה, מאזני הנטו שמשקפים את המצב בחודש ינואר הם חיוביים וגבוהים ממאזן הנטו ששיקפו את חודש דצמבר, ל(כאמור, למעט בענף המלונאות שבו חלה ירידה חדה במאזן).

כך למשל, בעוד שבענפי התעשייה ציינו שבמצבם הכלכלי עומד על 30% בחודש ינואר, לעומת 26.5% בחודש שעבר, בענף המסחר הקמונאי ציינו כי מצבם הכלכלה עומד על 22.3% לעומת 18.7% בחודש שעבר.

בענף המלונאות שחווה טלטלה בחודש האחרון, דווח על ירידה של עשרות אחוזים, אם כי גם בחודש דצמבר עמד הנתון על מספר שלילי, אולי באופן די צפוי, יחסית לענף שנפגע מאוד מאז פרצה הקורונה לחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully