וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: התנועה לאיכות השלטון נגד היצרנים והיבואנים הגדולים

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 16:43

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על התחרות, בבקשה כי תכריז על היצרנים והיבואנים הגדולים שאחראים ליוקר המחיה בישראל כ"קבוצת ריכוז". המטרה: "לאותת לשחקנים הרלוונטיים כי פעילותם נמצאת תחת ביקורת רגולטורית ואזרחית"

התנועה לאיכות השלטון שיגרה בסוף השבוע מה שהוגדר על ידיה כ"מכתב בהול" אל הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בו היא דורשת להכריז על עשרת הספקים הגדולים בענף המזון ובתחום מוצרי הצריכה כקבוצת ריכוז בהתאם להוראות חוק התחרות.

המשמעות של הפניה היא כי בתנועה לאיכות השלטון מבקשים מהממונה לתת הוראות לגופים הגדולים בדבר צעדים שעליהם לנקוט על מנת למנוע פגיעה בציבור או בתחרות בעסקים, זאת כדי להגביר באופן ניכר את התחרות במשק.

במכתב שנוסח על ידי עו"ד אריאל ברזילי ועו"ד תמר באום מהאגף הכלכלי של התנועה, השניים מציינים את דוח מבקר המדינה משנת 2021 שם עלה "הצורך בהתערבות הממשלה למען צמצום ריכוזיות שוק המזון והיעדר התחרות" וכן: "הרגולטורים הרלבנטיים, ובראשם רשות התחרות, לא משתמשים מספיק בכלים הנתונים להם על מנת לטפל במצב בעייתי זה המהווה אחד מהגורמים העיקריים לעלייה המתמשכת של יוקר המחייה בישראל". כך על פי דוח המבקר.

מנכ"לית רשות התחרות עו"ד מיכל כהן. אתר רשות התחרות,
עו" מיכל כהן, מנכ"לית רשות התחרות. האם תכריז על היצרנים והיבואנים הגדולים של המוצרים המרכיבים את סל הקניות שלנו כ"קבוצת ריכוז"?/אתר רשות התחרות

הבקשה - בהסתמך על תקדימי העבר

יש לציין כי (כפי שמצוין גם במכתב) רשות התחרות השתמשה בסמכותה להכרזה על "קבוצת ריכוז" שתהיה כפופה להוראות בדבר הגברת התחרות, רק פעם אחת, בשנת 2013, בתחום שירותי נמל. כמו כן, בפברואר 2014 נתן בית הדין לתחרות תוקף של צו להסכם בין הממונה על התחרות וחברות תחליפי מזון לתינוקות. בתנועה מבקשים להסתמך על תקדימי העבר בתקווה שמשהו יזוז ברשות התחרות.

"נדגיש, כי מעבר למניעת פגיעה בציבור או בתחרות, יתרונות מרכזיים נוספים בהכרזה כזו הם לאותת לשחקנים הרלוונטיים כי פעילותם נמצאת תחת ביקורת רגולטורית ואזרחית, ולאפשר גם הקלה על "אכיפה אזרחית" ככלי משלים לפעילות הרשויות. כלומר, הדבר יקל על הציבור לשמור על זכויותיו. מדובר ביתרון טבוע וייחודי להכרזה או קביעה של הממונה, בשונה ממתן הוראות אסדרתיות בלבד". כותבים השניים בסיום המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully