וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפודטק הישראלית WILK, רשמה פטנט ראשון (IP) בארה"ב

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 19:11

הפטנט שנרשם הוא לשיטות ומערכות ייצור חלב מתורבת בתרבית תאים: "אמון בהצלחת התהליך והגעה ליעד של יצור חלב מתורבת מבוסס תא"

חברת הפודטק מרחובות,WILK (לשעבר ביומילק), דיווחה הבוקר (יום א', 6.2.22) לבורסה לניירות ערך בתל אביב על קבלת אישור רישום פטנט בארה"ב לשיטות ומערכות ייצור חלב בתרבית תאים. בכך נרשמה Wilk כמחזיקת בלעדית וייחודית בפטנט הייצור לחלב וחלב אם מתורבת במשרד הפטנטים וסימני המסחר של ארצות הברית (USPTO), עבור שיטות המחקר ומערכות לייצור חלב במבחנה - Methods and systems for in-vitro milk production.

כידוע, WILK מפתחת מערכות ותהליכים תעשייתיים לייצור חלב מתורבת, קרי ייצור חלב פרה ללא חליבה של פרה ו/או ייצור של חלב אם מתורבת. הפטנט שהתקבל מכסה את השיטות והמערכות הנדרשות לתהליכים חדשניים אלו. בכך מצליחה Wilk, לראשונה, לייצר חלב תעשייתי ללא תלות ביונק ו/או אישה, לייצר מערכת המפשטת את הפרדת תוצרי החלב מתרבית התאים באופן שימקסם את יעילות התהליך, לפשט את הפרדת תוצרי החלב מתרבית התאים באופן שימקסם את יעילות התהליך ועוד.

תומר אייזן. יחצ,
תומר אייזן/יחצ

הפטנט הרשום הנוכחי המאושר מעניק הגנה וחיזוק לאורך זמן למערך הגנות הקניין הרוחני של החברה, לצד בקשות נוספות של החברה לפטנטים. אישור הפטנט מחזק ומבסס את מעמדה של החברה כמובילה ומבודלת בתחום פעילותה. בהקשר זה, יצוין כי החברה הגישה בקשה נוספת לרישום פטנט עבור "שיטות להגברת ייצור החלב במערכת מתורבתת". השיטה המתוארת בבקשה זו מתארת את השיטה לגידול התאים בתרבית ויצירה מוגברת של מרכיבי החלב החשובים, תוך התגברות על הגורמים שמגבילים כיום את רמת ההפרשה ושליטה בכמות המרכיבים וביחסים ביניהם. משמעות רישום הפטנט הוא כי ככל שהמחקר והפיתוח בחברה יתקדם בהצלחה, היינו ביסוס תרבית תאים בעלת כושר ייצור מוגבר של כלל רכיבי החלב וגמלון התהליך, החברה עשויה לייצר חלב מתורבת בכלל וחלב אם מתורבת בפרט שיכיל את המרכיבים הקיימים באופן כמעט בלעדי רק בחלב טבעי.

תומר אייזן, מנכ"ל WILK אמר: "זהו יום מרגש בעל בשורה אדירה לחברת 'WILK', רישום הפטנט ע"י משרד הפטנטים וסימני המסחר של ארצות הברית, הינו הבעת אמון בתהליכי המחקר והפיתוח שWILK עמלה עליהן בשנתיים האחרונות וכן אמון בהצלחת התהליך והגעה ליעד של יצור חלב מתורבת מבוסס תא הן כחלב יונקים והן לתהליך חלב אם מבוסס תא שד. עבורנו זהו עוד צעד בדרך להגשמת החלום והחזון לשינוי תעשיית החלב העתידית."

Wilk הינה חברה ציבורית הפועלת בצומת הדרכים של ביוטק ופודטק, ומפתחת טכנולוגיות לייצור חלב שד אנושי וחלב מן החי. לאחר שהשיקה את פעילותה בשנת 2020, החברה מחזיקה בפטנטים על תהליכי ייצור במעבדה המשכפלים את התאים מייצרי החלב של בני אדם ויונקים אחרים ליצירת 100% חלב ורכיבי חלב אמיתיים במעבדה. וילק (לשעבר ביומילק) נסחרת בבורסה בתל אביב תחת בשם "WILK".

  • עוד באותו נושא:
  • פודטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully