וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דו"ח מאכזב של אפלייד מטריאלס וחשש מפיגוע טרור שולחים את המדדים לירידה של כ-0.5%

רן דוידוב

12.2.2003 / 22:07

ג'נרל מוטורס יורדת ב-3.5% לאחר שבנק אוף אמריקה הוריד המלצתו למניה וחתך את מחיר היעד: קוקה קולה עולה ב-2.7% לאחר שדיווחה על צמיחה בהכנסות



המסחר בוול סטריט עבר לירידות שערים על רקע דו"ח חלש של אפלייד מטריאלס וחששות גוברים מפני פעולת טרור, המרחיקים את המשקיעים מהשווקים. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.5% על רקע ירידה של כ-3% במניות ג'נרל מוטורס וג'ונסון אנד ג'ונסון. הנאסד"ק מאבד 0.3%.



העצבנות בקרב המשקיעים גברה לאחר שאוסמה בין-לאדן דחק בבני האומה המוסלמית ללחום באמריקאים ולהגן על עיראק, בקלטת ששודרה בתחנת אל-ג'זירה שעל פי הסברה היא אותנטית. החשש ממלחמה הזניק את מחירי הנפט לשיא של 27 חודש ושלח את הדולר לירידות מול הין והיורו.



מניות השבבים הגדולות מאבדות גובה לאחר שאפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על גידול של 45% בהפסד הנקי ל-66 מיליון דולר ברבעון הכספים שהסתיים ב-26 בינואר. מכירות החברה ורווח הפרופורמה החמיצו את תחזיות האנליסטים. אפלייד יורדת ב-0.7%; אינטל מאבדת 0.9% וטקסס אינסטרומנטס יורדת בשיעור של 0.8%.



ג'נרל מוטורס יורדת ב-3.5% ל-34.30 דולר, לאחר שבנק אוף אמריקה הוריד את המלצתו למניה ל"מכירה" מ"נייטרלי" בשל התגברות התחרות הזרה בשוק המשאיות, בו נהנית ענקית הרכב משולי רווח גבוהים. הברוקר העריך כי GM תפחית את הדיווידנד השנתי והוריד את מחיר היעד של מנייתה מ-33 דולר ל-28 דולר.



ג'נרל אלקטריק תעמיד להצבעת בעלי המניות שלה הצעה לבחור דירקטור חיצוני ולמנותו לתפקיד יו"ר החברה. הצעה לבצע מהלך זה הועלתה בשנה שעברה, ו-GE נאבקה כדי להשמיטה מסדר היום, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



דובר GE אמר כי רשות ני"ע דחתה את טענותיה של החברה, וכי ההצעה למנות דירקטור חיצוני כיו"ר החברה תעמוד להצבעה בפני בעלי המניות יחד עם הצעות אחרות. ההצעה תוגש להצבעת בעלי המניות בצמוד להצהרה של החברה כי היא מתנגדת לה. מניות החברה יורדות ב-0.3%.



עלייה קלה ברווחי ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה ברבעון הרביעי של השנה. מניית קוקה קולה עולה ב-2.7% לאחר שדיווחה על רווח של 930 מיליון דולר, 38 סנט למניה, לעומת רווח של 914 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה האמירו ל-4.8 מיליארד דולר, מהכנסות של 4.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2001.



חברת המדיה ויאקום יורדת ב-4% על אף שדיווחה על עלייה של 12% בהכנסות ברבעון הרביעי. החברה, המפעילה את תחנות הטלוויזיה MTV ורשת הטלוויזיה CBS, דיווחה על הכנסות של 6.8 מיליארד דולר ברבעון. החברה גם עברה לרווח נקי של 652 מיליון דולר, מהפסד של 43 מיליון דולר ברבעון המקביל.



חברת המחשבים הוותיקה איי.בי.אמ זכתה בחוזה מיקור חוץ של יצרנית חלקי הרכב ויסטאון בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר. IBM תייצר ותפתח עבור ויסטאון את כל מערכות המחשוב לרכב ותתפעל את מערכות המחשוב בחברה לעשר שנים. מניית החברה יורדת ב-0.6%.



חברת האחזקות הבנקאיות בנקשיירס אוף פלורידה (סימול BOFL) היתה ההנפקה הראשונה בשוק ה-IPO השנה, ושברה בצורת שנמשכה מאז חג המולד. בנקשיירס גייסה 9 מיליון דולר ביום שני, ויום אחריה גייסה חברת הביטוח לרכב אינפיניטי פרופרטי אנד קז'ואלטי (סימול IPCC) כ-198 מיליון דולר. בנקשיירס מכרה 900 אלף מניות ב-10 דולרים למניה, בהתאם לתחזיות, מניות החברה נסחרות כעת בירידה של 1.8% למחיר של 10 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully