וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט-קורונה: התפקיד החדש של פרופ' איתמר גרוטו

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 11:17

אחד האנשים המזוהים ביותר עם המאבק בקורונה, פרופ' איתמר גרוטו, מונה ליו"ר חברת PSYRX, המפתחת תרופות חדשניות לטיפול בדיכאון ובמחלות מעי דלקתיות, על בסיס מולקולות משנות תודעה

פרופ' איתמר גרוטו מצטרף לחברת PsyRx וישמש כיו"ר החברה החל מחודש מרץ הקרוב. פרופ' גרוטו הוא פרופסור לרפואה ומומחה בבריאות הציבור ואפידמיולוגיה, חוקר באוניברסיטת בן גוריון ובעל תואר שלישי בניהול מערכות בריאות.

פרופ' גרוטו היה בעבר משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ולפני כן כיהן כראש שירותי בריאות הציבור. בשנים 2021-2018 כיהן כחבר הוועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי (WHO).

החיבור לחברת PsyRx טבעי עבור פרופ' גרוטו שעבד כל חייו המקצועיים לפיתוח מערכות בריאות משופרות ויעילות, המבוססות על חדשנות הן במישור האסטרטגי והן במישור הטכנולוגי. החזון של גרוטו פוגש את החזון של חברת PsyRx, לפתח תרופה חדשנית לטיפול בדיכאון, שהפך למגפה עולמית, עם מספר הולך ועולה של חולים כל שנה. התרופה של PsyRx מורכבת משילוב של תרופה מאושרת FDA בשילוב עם איבוגאין, החומר הפעיל שמופק משורש צמח האיבוגה.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות 14 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
פרופ' איתמר גרוטו/ראובן קסטרו

המטרה של החברה היא להציע טיפול חדשני שישפר את הטיפול בדיכאון ולמזער את תופעות הלוואי של התרופות הקיימות. בחברה מתכננים להתחיל בקרוב ניסויים קליניים במוצרי החברה.

החברה פיתחה גם מערכת פרמנטציה לגידול פסילוסיבין, אשר ישמש אותה לפיתוח, מחקר וייצור, של תרופה אפשרית למחלות מעי דלקתיות, בניהן קרוהן, והחברה מתכננת למכור את המוצר לחברות פארמה נוספות לשימוש כחומר פעיל בתרופות שלהן. מדובר במערכת בלעדית ויחידה מסוגה בעולם לייצור הדיר ואיכותי של פסילוסיבין המיועד לשימוש בתעשיית התרופות.

פרופסור איתמר גרוטו: "התרופות נוגדות הדיכאון הקיימות כיום בשוק סובלות מחסרונות רבים וביניהם תופעות לוואי שונות, ירידה באפקטיביות, השמנה וחוסר חשק מיני וזמן ממושך בטרם הופעה של השפעות קליניות. אני מאמין שיחד נוביל לשינוי מהותי בתחום ונקל על חיי מטופלים רבים".

איתי הכט, מנכ"ל חברת Psyrx: "אנו מברכים ושמחים על הצטרפותו של פרופסור גרוטו ומאמינים שיחד נוכל להגיע לפסגות חדשות בתחום. פרופסור גרוטו מביא עימו ניסיון עשיר, הוא הוביל שינויים תפיסתיים ותפעוליים גדולים ובטוחים שגם כאן ייקח חלק במהפכה בטיפול בתרופות אנטי דיכאוניות כפי שאנו מכירים כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully