וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים מציאות משתנה

מיכל לגלנטי

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 12:08

דוד חקק, מנכ"ל BSH ישראל היבואנית הרשמית של בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו: "האומיקרון העמיד בפנינו אתגרים שונים. הסגרים הלא רשמיים והמגבלות בארץ ובעולם האיצו תהליכים ועודדו אותנו לקדם באופן יצירתי פתרונות מערכתיים לטובת הלקוחות שלנו. ב

מסגרת זו הובלנו כמה מהלכים משמעותיים: אפשרנו התקנה מרחוק אשר לוותה במערך של סרטים נגישים, פשוטים וברורים להתקנת מוצרי החברה כדי שהלקוח יתקין את המוצרים במועד שנוח לו. זאת, במקום להמתין גם להובלת המוצר וגם להתקנתו על ידי גורם נוסף, מה שגרם לאובדן זמן יקר בתקופה קריטית, שבה הלקוח עסוק בעבודתו או בטיפול בילדיו.

שירות נוסף וטכנולוגי שהצענו הוא אפליקציית Home Connect במסגרתו ניתן להפעיל בחלק מהמוצרים החכמים חיבור מרחוק של טכנאי, אבחון תקלות וביצוע עדכוני תוכנה.

באמצעות מועדון לקוחות BOSCH ו- SIEMENS ליווינו את החודשים הראשונים של השימוש במוצר הנרכש עם טיפים לשימוש נכון, מתכונים המותאמים למוצרים ועוד. הפידבק מהלקוחות היה אדיר, החיבור והפתרונות שיצרנו גם בתקופה מאתגרת הוכיח את עצמו".

דוד חקק, מנכ"ל BSH ישראל היבואנית הרשמית של בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו. ענבל מרמרי,
דוד חקק, מנכ"ל BSH ישראל היבואנית הרשמית של בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו/ענבל מרמרי

אבי כהן, מנכ"ל ובעלים משותף של קבוצת "פח-תע"ש": "כחברה וותיקה הפועלת כבר חמישים שנים, אנחנו יודעים להיערך מראש לאירועים בלתי צפויים. כמו כן, גם בשל מיקומנו הגיאוגרפי - באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, למדנו לתפקד בעתות חירום ביטחוניות, כאשר בכל סבב ולו הקטן ביותר, אנו הראשונים לספוג את אש הרקטות מעזה, ולמרות זאת ממשיכים לתפקד כרגיל לצד שמירה על ביטחון העובדים.

מתחילת התפרצות הקורונה לפני שנתיים, שאפנו לשמור על רצף הפעילות העסקית של החברה ועבדנו תחת אישור כמפעל חיוני, יחד עם דאגה מלאה לבריאותם של העובדים. עשינו זאת באמצעות הקפדה על נהלי בריאות מחמירים, כדוגמת מזעור למינימום של כניסה של אנשים למפעל, ריווח בין אנשים באמצעות הוספת חדרי אוכל והגדלה משמעותית של תדירות ההסעות - פי ארבעה מהכמות שהייתה עד לתחילת התחלואה.

כמו כן, אפשרנו לעובדים שאינם צריכים להיות פיזית בקבוצה לעבוד מהבית, והקפדנו על כך שכל עובדי הייצור יעבדו אך ורק כשהם עטויים מסכות. לכן, עד לגל הנוכחי, רק עובד אחד מתוך 300 העובדים בחברה חלה. בגל הנוכחי לעומת זאת, היו לנו כבר מספר חולים בכל אחת מחברות הקבוצה. כחלק מהיערכות המיוחדת בגל האומיקרון, רכשנו כמות גדולה מאד של בדיקות אנטיגן וחילקנו לעובדים ולבני משפחותיהם, ורק לאחר קבלת תוצאה שלילית עובדים מורשים להגיע לעבודה.

יחד עם שמירה על הכללים, כדי למנוע את התחלואה, פעלנו לכך שבכל תקופת הקורונה עובדים לא ייצאו לחל"ת, ועבדנו במרץ בכדי לקבל כמה שיותר הזמנות עבודה מלקוחותינו בשביל להצליח לעמוד במטרות החברה".

אבי כהן, מנכ"ל ובעלים משותף של קבוצת "פח – תע"ש". באדיבות המצולם,
אבי כהן, מנכ"ל ובעלים משותף של קבוצת "פח – תע"ש"/באדיבות המצולם

ציפי נגל-אדלשטיין, מנכ"לית המרכז לטיפול וחקר באוטיזם: "הגל החמישי הביא עימו תחושת אי וודאות. המצב הזה דרש מאיתנו גמישות ושינוי מחשבתי.

ילדים ונערים על הרצף האוטיסטי ומשפחותיהם מצאו עצמם ללא רצף טיפולי, ללא דמויות מוכרות המתווכות עבורם את העולם, או את השינויים המתרחשים מדי יום. הקושי להתמודד עם שינויים תכופים הוא אחד הנושאים המאתגרים ביותר עבור ילדים ומתבגרים על הרצף האוטיסטי, וחשיבות הטיפול במצבים אלה היא עצומה.

החשש היה כי הפסקת הטיפול תגרור נסיגה טיפולית, שתהיה לה השפעת ארוכת טווח על יכולתם של הילדים ובני הנוער להיות בוגרים עצמאים המשולבים היטב בחברה. שגרה יציבה והמשכיות מהווים עבורם עוגנים הכרחיים והם הבסיס שממנו יכולים להמשיך להתפתח ולרכוש מיומנויות חדשות. בכאוס שנוצר, התגייסה העמותה בעזרת כל משאביה ויצרה תכניות ייעודיות וחדשות לצורך המשך הטיפול בין בידוד לבידוד וסיפקה תמיכה, ליווי והכלה לילדים ולהורים המתמודדים בעצמם עם האתגרים תוך התאמה לצרכים וליכולות של כל משפחה.

בתקופה זו, יש צורך יותר מתמיד, להקצות משאבים רבים, להתאמת תכניות הטיפול, להנגשתן, לשדרוג התשתיות ולרכישת עזרים טכנולוגיים מתאימים".

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל: "גלי הקורונה טלטלו את מבנה השוק, אך נראה שעם גל האומיקרון המשק התאושש, וכיום אחוז האבטלה עומד על 4.7%. יחד עם זאת המשבר עשה שינוי שהביא להקצאה מחדש של אנשים במקומות עבודה בעיקר בקרב צעירים.

ענף הרכב סובל ממחסור של כ- 7.5% בכ"א בכל המקצועות, והתחלואה הרחבה של הגל החמישי יצרה מציאות של חסר הפוגע בשירות באופן דרמטי. מרכזי שירות לא יודעים לתכנן את היקפי העבודה מידי שבוע לאור התחלואה, חוסר הוודאות מקשה גם על תהליכי הגיוס, ההכשרה והכשירות המקצועית של העובדים.

לאור המצב, חברת מומנטום העוסקת בתכנון העתיד של ענף הרכב, יצרה חיבור בין המעסיקים למערכות ההכשרה. המעסיקים לוקחים חלק בטיוב תוכניות הלימוד במכללות השונות, נוצרים מסלולים טכנולוגים ומתקדמים יותר, זאת במטרה למשוך הון אנושי מיומן לצרכי השוק המשתנה. בנוסף, מומנטום יצירה תוכניות של סטודנטים מתמחים בכדי להקל על המצוקה ולהגדיל את מקורות הגיוס. כמו כן, כדי להקל על מחפשי העבודה, הושק פורטל תעסוקה ייעודי לענף הרכב בשם AUTOjob.

הפורטל מאפשר למעסיקים להציג את ההזדמנויות ללימודים וקריירה בענף. גל האומיקרון חידד את הצורך להתמודד עם עמימות בטווח הקצר ועם הצורך ליצור תשתיות מותאמות יותר לטווח הבינוני".

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל. עזרא רפאל,
חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל/עזרא רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully