וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בפעם הבאה מובילאיי תרכוש את אינטל"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 17:11

ברקע עליית המחירים, נערך פורום duns 100 של בכירי ענף המיסוי. בכיר רשות המסים,רולנד עם שלם: "עידוד ההייטק הישראלי נחוץ". ח"כ אביר קארה: "כל עוד יפה בן דויד מחזיקה את השאלטר, היא קובעת. חינוך פרטי הוא כלי הכרחי"

ברקע עליית המחירים בחודש האחרון והמחאה הציבורית נערך במלון רויאל ביץ' בתל אביב פורום duns 100 של בכירי ענף המיסוי בהשתתפות בכירי דן אנד ברדסטריט בישראל ורולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המיסים וחבר הכנסת אביר קארה, סגן שר לענייני רגולציה ורפורמות כלכליות במשרד ראש הממשלה

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט ציינה כי "מנתוני החברה עולה כי רמת הסיכון לסגירת עסק ירדה לכ-7.5% בהשוואה לכ-11.5% בשנת 2020. יחד עם זאת בעקבות גל האומיקרון שפוקד את ישראל בימים אלה, אלפי עסקים ממשיכים לחוות קשיים עד היום.

האחוז הגבוה של המאומתים בישראל הביא לירידה בפעילות ופגיעה כלכלית. אנו רואים כי הגל החמישי משבש את פעילות המשק גם בלי הכרזה על סגר רשמי או הגבלות כבדות. הממשלה ממשיכה להתוות תכניות סיוע לכל אותן חברות אך לא בטוח שאלו לבדם יספקו את המענה הנדרש".

חלק גדול ממשתתפי הכנס היו עו"ד ורו"ח בכירים בענף שהעלו טענות רבות בפני נציג ראשות המיסים רולנד עם שלם, אשר משמש סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המיסים. בין היתר דובר על הגישה האגרסיבית של הרשות מול החברות, הצורך בהטבות מס וחוסר האמון ברשות המיסים.

חברי פורום בכירי מיסוי. ניב קנטור,
הרבה בכירים, הרבה תובנות. משתתפי הכנס/ניב קנטור

מה יעשה חוק האנג'לים לענף ההייטק?

רולנד ציין את התרומה המשמעותית של ענף ההייטק למשק הישראלי והנתח הגדול שלו מהמיסים הנגבים בכל שנה שעוברת (המיסים הנגבים מעובדי ההייטק מהווים כ25% מכלל המיסים שנגבים) , כשנרשם שיא חדש של גביית מעל ל-20 מיליארד שקלים. ועל כן הצורך בעידוד ענף ההייטק הישראלי הוא נחוץ לשוק הישראלי ועל כן ציין מספר דרכי פעולה - "חוק האנג'לים הולך לטפל בהיבט של המשקיע לסטארטאפ ההתחלתי.

ב-2021 זיהינו ירידה בכמות הסטארטאפים החדשים בישראל ולא רק, מדובר בתופעה עולמית. מטרתינו להחזיר אותה לצמיחה. אנחנו מסתכלים קדימה ורוצים לראות את החברות הישראליות רוכשות את החברות האמריקאיות הגדולות. פעם הבאה תהיה זו מובילאיי שתרכוש את אינטל ולא ההפך. ורכישה כזו של חברה זרה על ידי חברה ישראלית תוכר כהוצאה מוכרת.

בנוסף נקל על המס שניתן להשקעות של גופים פיננסיים זרים בחברות הישראליות כדי שעל זו תפחת הריבית". עוד דובר על בריחת מוחות ההייטק הישראליים לאירופה וארה"ב. ועל כן האפשרות להטבות מס מפליגות לאנשי הייטק שעובדים בחו"ל בחזרתם לישראל לעומת החוק הנוכחי שמאוד מקשה על כך. שכן הרווחים מחוץ לישראל יישארו ללא תשלום מס בארץ, ולהביא אותם כדי להגביר עוד את מהירות הנסיעה של קטר ההייטק. יש לשקול להפוך את כדאיות ההישארות של חברות ויחידים בישראל לעוד יותר אטרקטיבית".

עוד נתן רולנד את התייחסותו על עליית המחירים במדינה "החוכמה של ממשלת ישראל היא לא לעשות צעדים על פי כותרת או לחץ חברתי רגעי. זה לא קל לנהל מדיניות ולקבל החלטות בשביל כותרות - זו סכנה לכלכלה הישראלית. בניתוח מעמיק של האינפלציה בישראל, אנו רואים כי מדובר ב- 8% סך הכול בעשור האחרון". זאת על רקע התערבויות אחרונות של שר האוצר ליברמן ושרת הכלכה אורנה ברביבאי בנושא.

אביר קארה. ניב קנטור,
לא חסך ביקורת. ח"כ אביר קארה/ניב קנטור

יפה בן דויד קובעת במקום שרת החינוך

נציג הממשלה באירוע היה אביר קארה, סגן שר לענייני רגולציה ורפורמות כלכליות במשרד ראש הממשלה שעוסק הרבה לאחרונה בעליות המחירים וסוגיית המענקים, לאחרונה פורסם על מענק השתתפות בהוצאות שכירות אם כי בלי העסקים זעקו וטענו והדרישות לא מאפשרות להם באמת לקבל את המענק. השר סיפר כי הם עובדים על הנגשתו בימים אלו.

"העסקים לא רוצים שהמדינה תיתן להם שום דבר חוץ מהיכולת להמשיך ולעבוד ולהחזיק עסקיהם פתוחים בצורה נוחה ויעילה. ניתן לראות כי כל שוק שפתחנו לתחרות ירדו בו המחירים והאיכות בו עלתה. אם מישהו עוצר תחרות הוא צריך לשבת בכלא אין עוררין על זה.

אנו רואים כדוגמה חיה את נמל אשדוד בו ישנם הפסדים של בין 3.5-10 מיליון שקל ביום בעקבות סחורות שלא נכנסות למדינת ישראל. אני לא בטוח שאני בעד המס על המשקאות הממותקים. על הפלסטיק אני דווקא בעד. לשר האוצר ליברמן יש על השולחן את הצו להפחתת מחירי הפירות והירקות ורק נותר לחתום עליו. אחד הגורמים לפערי המחירים בישראל היא הרגולציה מצד הרבנות שדורשת לשלוח צוותי שחיטה לעולם", אמר חבר הכנסת.

על סוגיית ההטבות ממס לענף ההייטק אמר כי "כל מקום שנותנים בו פטור של מס מישהו אחר ממן אותו, לכן הפתרון הוא הפחתת מיסים גורפת לכולם ולא רק על ענף מסוים".

חבר הכנסת לא חסך ביקורת על מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד וציין כי "בסוף הכל מתחיל בחינוך וכל עוד יפה בן דוד מחזיקה את השאלטר, היא קובעת את הדברים ולא שרת החינוך". לדבריו, חינוך פרטי הוא כלי להגדלת התחרות במגזר הציבורי שיוביל לתוצאות חינוכיות איכותיות יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אביר קארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully